  • 1. Data: 2016-04-03 17:20:35
    Temat: wiertarkę potrzebuję, proszę o radę.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    potrzebna mi wiertarka. ale najpierw napiszę o kątówce. przez długi
    czas, używałem kątówek z marketu, za 29.99. działały, psuły sie losowo
    same userki też były losowe. Aż kupiłem kątówkę bosha, z regulacją
    obrotów. I właśnie o tą regulacje chodzi. bo jeśli ustawię na połowę
    szybkości. to kątówka będzie się kręciła z połową szybkości. obojętnie
    czy na biegu jałowym czy pod obciążeniem.
    Większość wiertarek które miałem w ręce, miała regulacje prędkości
    obrotowej w przycisku, w cynglu. tyle że to była raczej regulacja mocy,
    nie prędkości. tzn trudno było wystartować powoli, bo lekkie wciśnięcie
    cyngla dawało 75% prędkości obrotowej bez obciążenia i całkowity stop
    nawet lekko obciążonego wirnika.
    Czy są wiertarki utrzymujące stałe obroty, mające wolne obroty z dużym
    momentem obrotowym? Coś jak wkrętarka akumulatorowa? Dwa biegi, jak w
    starej celmie - też by się przydały. A jakby był jeszcze (malutki) udar
    - to byłoby idealnie

    Czy możecie coś takiego polecić?

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-04-03 20:43:48
    Temat: Re: wiertarkę potrzebuję, proszę o radę.
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-04-03 o 17:20, ToMasz pisze:
> [...]
    > szybkości. to kątówka będzie się kręciła z połową szybkości. obojętnie
    > czy na biegu jałowym czy pod obciążeniem.
    Spróbuj Makita HP 2070. Niestety nie jest to wiertarka za 29,99
    Jacek

  • 3. Data: 2016-04-04 22:26:37
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Sprawdź Metabo. Używam 3 sztuki, na ślusarni, non stop, często gwintuję
    nimi M8 (w zasadzie to wygniatam gwint wygniatakiem w aluminium, ale za
    to na głębokość 40-50mm!, ręce od samego trzymania bolą). Żadna od 2008
    roku nie odmówiła pracy (2 sznury i jeden komplet szczotek poszedł -
    szczotki mają zabezpieczenie, żeby komutatora nie rozwalić na koniec
    swojego życia).
    Kosztu teraz nie pamiętam, dawno kupowałem, ale bliżej 1k niż 30PLN
    niestety.

    Acha - regulacje prędkości i momentu potencjometrami na górze. Kierunek
    obrotów mechanicznie szczotkami. Udaru nie używamy, więc tutaj nie
    powiem jakiej jakości. No i 2 biegi - obowiązkowo!

    W każdym razie jak przyjdzie mi kupować wiertarkę, to poszukam takiej
    samej niezależnie od kwoty.

    Symbol mogę sprawdzić jutro w pracy, jeżeli sobie życzysz.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. Kątówka do szlifowania i do cięcia - to powinny być 2 różne kątówki.
    ps2. Mam Makitę akumulatorową, 3 biegi - ta to nadgarstki skręca na
    wolniejszym biegu. Niestety ma słabe sprzęgło i pomimo że staramy się
    nie używać, wysypało się po chyba 2 latach, ale naprawiona!

  • 4. Data: 2016-04-06 14:48:07
    Od: dolniak <a...@w...pl>

> [...]
    > momentem obrotowym? Coś jak wkrętarka akumulatorowa? Dwa biegi, jak w
    > starej celmie - też by się przydały. A jakby był jeszcze (malutki) udar
    Witam!
    Te typy tak mają.
    Ale- kiedyś miałem Skila. Miał dwa zakresy.Na mniejszym doskonale się sprawdzał jako
    mieszarka.A w ogóle,to popatrz na wkrętarki na 220V.To może być to, czego szukasz.