  • 1. Data: 2013-08-29 22:29:30
    Temat: wylewka na balkonie, a struktura od czola
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    Jak czytam i gadam z "wiedzacymi", to wlasciwie ulozony styropian poziomy od gory
    powinien nachodzic na ten pionowy, a od dolu dochodzic do pionowego, czyli na
    balkonie ma byc tak:
    http://i.snag.gy/cLJPx.jpg

    Czyli wylewka (zbrojona siatka) musi dojsc do krawedzi balkonu, czyli wystawac za
    plyte. Ale jak na to pozniej od czola polozyc tynk? Przeca to bedzie pekac... Jak to
    sie robi zgodnie ze sztuka? Jak ogladam wszystkie madre rysunki, to ignoruja one ten
    detal...
    --
    Olleo

  • 2. Data: 2013-08-30 08:47:30
    Temat: Re: wylewka na balkonie, a struktura od czola
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Olleo" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > bedzie pekac... Jak to sie robi
    > zgodnie ze sztuka? Jak ogladam wszystkie madre rysunki, to ignoruja one

    Oczywiście że będzie pękać bo wylewka na styropianie jest "pływająca" i przy
    zmianach temperatury będzie się przesuwać, dlatego często od czoła balkonu
    daje się po prostu obróbki blacharskie na całą wysokość balkonu. Niektórzy
    dają po prostu siatkę na całą wysokość (styropian + wylewka) i wtedy nie
    widać, że wszystko pracuje, a ewentualne pęknięcia pojawiają się od dołu,
    gdzie są niegroźne. Jeszcze inni umieszczają balkon na specjalnych
    wspornikach dzięki czemu nie stanowi on mostku cieplnego i nie musi być
    obkładany styropianem ze wszystkich stron.

    Zdecydowanie najczęściej jednak nikt z tym nic nie robi :-) Rynna i obróbka
    i tak to zasłonią, a że gdzieś podcieka woda to wszyscy mają gdzieś, bo i
    tak zaszkodzi dopiero za kilka lat gdy już będzie po gwarancji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-08-30 10:50:03
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

[...]

    Mam zrobione podobnie jak na zdjeciu ale bez wylewki robilem, styropian to
    XPS, wszystko pojechane hydroizolacja z mapei 2x siatka z klejem, i izolacja
    tez w siatce z klejem, okapnik zatopiony równiez w hydroizolacji, bylo
    perfekcyjnie przez 3 lata, po 3 latach polozone zostaly plytki
    plytki przy styku z blacha zaizolowane szczelnie i blacha weszla w reakcje z
    zaprawa klejowa mrozoodporna po 1 sezonie

    tak to wyglada
    http://tnij.org/balkon-problem
    http://tnij.org/balkon2-problem

    pluje sobie w brode, ze nie dalem obróbki z aluminium, nierdzewki albo
    miedzi

    wina wydaje sie byc tego co klad plytki, niepotrzebnie dal je na styku z
    blacha, niby zrobil jak nalezy,
    bo przemalowal blache folia w plynie, ale co z tego farba proszkowa sie
    odpazyla, wszystko odeszlo, mógl plytki polozyc do miejsca, gdzie byla
    hydroizolacjia z mapie na siatce,
    teraz musze szukac podobnych plytek i zmieniac obróbke na nierdzewiejaca i
    poprawic, kolejne koszta,
    co gorsza drugi duzy taras tak samo spartolony, na szczescie nie ma jeszce
    barierek,
    narazie to przeczyscilem przemalowalem, plytki przemalowalem sarsilem do
    klinkieru bardzo skuteczny srodek impregnujacy przed woda, zobaczymy co za
    rok bedzie.

    pozdrwiam
    AT

  • 4. Data: 2013-08-30 11:06:23
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "AT" <Atari!@onet.poczta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedzie pekac... Jak to sie robi zgodnie ze sztuka? Jak ogladam wszystkie
    > madre rysunki, to ignoruja one ten detal...

    Dlatego ja z czoła mam styropian wyższy który mi robił jako szaluneczek pod
    wylewkę odpowiednio przycięty dla właściwej grubości wylewki oraz spadku. Na
    całość naciągnąłem siatkę elewacyjną oraz kilka warstw izolacji p.wodnej.

  • 5. Data: 2013-08-30 12:11:11
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    >
    > całość naciągnąłem siatkę elewacyjną oraz kilka warstw izolacji p.wodnej.

    No wlasnie ja bym to tak widzial, tylko czy wowczas nie bedzie to pekac?
    --
    Olleo

  • 6. Data: 2013-08-30 12:21:56
    Od: "inteligentny" <...@...pl>

    Zastosujcie specjalna gume-plachty do docinania i klejenia, niemcy to robia,
    rozciagliwe i gwarancja na wiele wiele lat, wywijasz na elewacje (najlepiej
    pod styropian) i problem przeciekow z glowy. Nazwy handlowej nie pamietam.

  • 7. Data: 2013-08-30 12:28:53
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > rozciagliwe i gwarancja na wiele wiele lat, wywijasz na elewacje
    > (najlepiej pod styropian) i problem przeciekow z glowy. Nazwy handlowej

    Hydroizolacja z Mapei którą użyłem zachowuje się po kilku latach wciąz jak
    guma,
    zatopiona w siatce jest narpawde skuteczna, izolują tym rówiez baseny, wieć
    wydaję się być bardzo skuteczne rozwiązanie, zobaczymy po latach narazie nic
    się nie dzieje złego.