    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>
    Subject: wyrównanie podłogi w piwnicy
    Date: Mon, 4 Apr 2022 21:57:58 +0200

    Podłoga w piwnicy jest pofalowana. Pod regały trzeba dawać podkładki a
    to z jednej lub drugiej strony a kiwają się i tak. Nie podoba mi się to.
    Chciałbym wyrównać podłogę jakimś domowym sposobem. Dłuta mam, skuję
    trochę te nierówności, pierwsze próby poczyniłem -- idzie ładnie. Ale co
    na to położyć? Nie chcę narobić sobie jakiejś wielkiej roboty i na
    początku pomyślałem o wylewce samopoziomującej cementowej. Zacząłem
    zgłębiać temat i niektórzy producenci "zabraniają" użytkowania podłogi z
    samą wylewką tj. bez kolejnych warstw, np. wykończeń pływających lub
    klejonych. Tak jakby bez tych wykończeń mogło być nietrwałe (?), łatwe
    do uszkodzenia (?). Nie wiem, zgaduję że jakiś sens w takim wymogu jest.
    Płytek/paneli tam nie położę, po prostu chciałbym to wyrównać i aby
    miało sensowną wytrzymałość do chodzenia, postawienia regałów na
    przetwory, jakiegoś małego stołu warsztatowego.

    Te wylewki samopoziomujące cementowe wydawały mi się w pierwszej chwili
    odpowiednie, ale teraz mam wątpliwości. Jak taki temat ruszyć z głową,
    aby nie przesadzić z wydatkami lub nakładami pracy i było sensownie
    dobrze? Piwnica mała, niecałe 4m2. Ale chciałbym, aby podłoga była
    jednak prosta :)

    JaceK