  • 1. Data: 2011-07-06 15:55:16
    Temat: ytong czy suporex solbet?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    zastanawiam się jaki materiał wybrać na ściany nośne. Ytong 24x20x60
    kosztuje ok.6,5zł/szt, solbet 24x24x59 też kosztuje ok.6,5zł/szt. Ścian mam
    ok. 165m2, więc za ytonga musiałbym zapłacić ok. 8900zł, zaś za solbeta ok.
    7500zł. Różnica z jednej strony duża z drugiej mała... Warto zapłacić więcej
    o 1400zł za ytonga, który uchodzi za lepszy jakościowo materiał? A może nie
    jest lepszy?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-07-06 16:49:17
    Temat: Re: ytong czy suporex solbet?
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:iv20ha$1of$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > solbeta ok. 7500zł. Różnica z jednej strony duża z drugiej mała... Warto
    > zapłacić więcej o 1400zł za ytonga, który uchodzi za lepszy jakościowo

    Jak ocieplasz i tak to nie ma sensu płacić za Ytonga.. Kup tylko klej żeby
    zamiast na zaprawę to pokleili ci te suporexy cienką fugą.

  • 3. Data: 2011-07-06 17:30:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Jak ocieplasz i tak to nie ma sensu płacić za Ytonga.. Kup tylko klej żeby
    > zamiast na zaprawę to pokleili ci te suporexy cienką fugą.

    A po co mu klej gdyby ocieplal??

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-07-06 18:16:03
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-07-06 17:55, brunet.wp pisze:
> [...]
    > solbeta ok. 7500zł. Różnica z jednej strony duża z drugiej mała... Warto
    > zapłacić więcej o 1400zł za ytonga, który uchodzi za lepszy jakościowo

    Koszty betonu komórkowego to jeden z mniejszych wydatków jaki ponosisz
    na budowie.
    Ja miałem ten sam dylemat, z tym, że u mnie różnica między solbetem a
    ytongiem była jeszcze mniejsza. Zdecydowałem się na ytong.
    U mnie drożej bo 6,9zl brutto /szt.

    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2011-07-06 18:16:46
    Od: wolim <n...@t...pl>

> [...]
    > solbeta ok. 7500zł. Różnica z jednej strony duża z drugiej mała... Warto
    > zapłacić więcej o 1400zł za ytonga, który uchodzi za lepszy jakościowo

    Kup Solbet. Ja kupiłem Ytonga i żałuję, bo i tak trzeba docieplić.
    Do tego wziąłem super ciepłą odmianę (400) i teraz żaden kołek się w tym
    nie chce trzymać.
    Moi fachmani mówili, że Solbet jest tak samo równy, jak Ytong.
    I nie daj się wkręcić w żadne zaprawy, niech kleją na klej i ma być
    równo tak, żebyś potem styropian na grzebień kleił, a nie na placki.

    Pozdry,
    MW

  • 6. Data: 2011-07-06 18:22:14
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-07-06 20:16, quent pisze:

> [...]
    > Ja miałem ten sam dylemat, z tym, że u mnie różnica między solbetem a
    > ytongiem była jeszcze mniejsza. Zdecydowałem się na ytong.

    Nie ma sensu. To jest taki etap, że się myśli "1000 zł w tę, czy w tę
    nie gra roli". A potem, jak masz wydać ten tysiąc więcej na meble do
    kuchni, czy ładniejsze kafle do łazienki, to Ci szkoda... A przecież
    Ytonga nie będzie widać, a meble w kuchni jak najbardziej. I tylko się
    pluje w brodę, że mogło się zaoszczędzić ten tysiąc na etapie stawiania
    ścian...

  • 7. Data: 2011-07-06 18:55:26
    Od: "adi" <a...@g...com>

    solbet i ytong dokładnościowo są podobne ale ytong jest jakościowo czytaj
    wytrzymałościowo lepszy

  • 8. Data: 2011-07-06 19:53:18
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > A po co mu klej gdyby ocieplal??

    Żeby jak mu źle ocieplą nie przewodziło tymi fugami. Na kamerze
    termowizyjnej pięknie widać.
    Wyda niewiele więcej na klej niż na zaprawę ale wyprzedzi o krok potencjalne
    partactwo.

  • 9. Data: 2011-07-06 19:54:31
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "wolim" <n...@t...pl> wrote in message

    > Nie ma sensu. To jest taki etap, że się myśli "1000 zł w tę, czy w tę nie
    > gra roli". A potem, jak masz wydać ten tysiąc więcej na meble do kuchni,

    No właśnie, oni muszą przez to przejść sami :-)

  • 10. Data: 2011-07-06 20:02:31
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-07-2011 o 18:49:17 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > Jak ocieplasz i tak to nie ma sensu płacić za Ytonga.. Kup tylko klej
    > żeby zamiast na zaprawę to pokleili ci te suporexy cienką fugą.
    Bzdura, kup najtańszy BK i rób na zaprawę, szkoda kasy na klej,
    na zaprawie zaoszczędzisz jeden rząd bloczków.;

    --
    Pozdr
    JanuszK