  • 1. Data: 2009-08-14 00:11:47
    Temat: zapotrzebowanie na media
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Ile zalozyc zapotrzebowanie mocy na prad 15 20 kW (glowny bezpiecsnik
    25A) czy wiecej

    ile zuzyje sie wody na osobe + na dom

    czy na gaz tez musze okreslic zapotrzebowanie?

  • 2. Data: 2009-08-14 06:26:23
    Temat: Re: zapotrzebowanie na media
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Ile zalozyc zapotrzebowanie mocy na prad 15 20 kW (glowny bezpiecsnik
    > 25A) czy wiecej

    Z pradem to jest tak:
    1) placisz tzw. oplate przylaczeniowa, okolo 130 pln/kW (zalezy
    od pory dnia i regionu kraju, ale 130 to dobre przyblizenie)
    2) elektrownia twierdzi, przynajmniej u mnie) ze nie ma 'abonamentu'
    za moc, wiec nalezy zakladac, ze bedziesz bulil comiesieczna oplate
    od kazdego zamowionego kilowata, nawet, jak nie zuzyjesz nic
    3) ja sobie zamowilem 10 kW i sadze, ze mi wystarczy. Policz sobie mniej
    wiecej, jakie bedziesz mial urzadzenia (kuchenka, czajniki, mikrofale ... )
    i jakie beda pracowac rownoczesnie. Sam ocenisz.

    > ile zuzyje sie wody na osobe + na dom

    Tu sa jakies normy, ktore mowia cos o 150 litrach / osobe / dobe, ale nie
    pamietam. Zaguglaj.
    Zuzyjesz ile zuzyjesz, woda nie ma bezpiecznikow 15 20 LTR :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-08-15 09:39:45
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ile zalozyc zapotrzebowanie mocy na prad 15 20 kW (glowny bezpiecsnik
    > 25A) czy wiecej

    13kW daje zabezpieczenia przedlicznikowe 3x25A i dość dobrą selektywność z
    zabezpieczeniem zalicznikowym 16A.

  • 4. Data: 2009-08-16 14:27:50
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ile zalozyc zapotrzebowanie mocy na prad 15 20 kW (glowny bezpiecsnik 25A)
    > czy wiecej

    To zależy od chwilowego poboru prądu przy największym urządzeniu.
    Pamiętam jak u sąsiada wywalało zab. 20A (zalicznikowe, plombowane) gdy
    był uruchamiany 2,2 KW diaks bez "łagodnego" startu.
    Ja mam zalicznikoe 25 A i to naprawdę wystarczy.
    Taryfa gazu będzie na podstawie zużycia.
    W-1 do 300 m3/rok
    W2 300-1200 /rok
    W3 1200-8000 / rok.

    Pozdr.
    T.

  • 5. Data: 2009-08-16 21:13:22
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > był uruchamiany 2,2 KW diaks bez "łagodnego" startu.
    > Ja mam zalicznikoe 25 A i to naprawdę wystarczy.

    to zalicznikowe czy plombowane? a moze przedlicznikowe?