  • 1. Data: 2009-08-13 23:44:00
    Temat: ocieplenie poddasza - kilka pytań
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Witam

    Jest sobie dom murowany z pustaka ceramicznego, kryty gontem. no i jest
    sobie pomieszczenie ze skosem, tzn goły dach. no i teoria jest prosta:
    -łaty (istniejące)
    -przerwa ok 2cm
    -folia paroprzep
    -pionowe pasy wełny mineralnej 15cm miedzy krokwiami
    -poziome pasy 5cm wełny
    -folia szczelna
    -wykonczenie (jeszcze nie wiem, drewno albo GK)

    tylko problem pojawia się w tym że dachu rozbierac na razie nie chcę, bo
    dach jeszcze pare lat wytrzyma wiec folia przep nie będzie z wierzchu
    krokwi, tylko między nimi. no i tutaj pytania:
    -dawać folię od/do krokwi czy ciągnąć ciągłe pasy owijając krokwie od spodu?
    -jak połaczyć najsensowniej tą folię z murem ? przykleić jakoś czy zatopić w
    zaprawie koniec?

  • 2. Data: 2009-08-14 09:57:46
    Temat: Re: ocieplenie poddasza - kilka pytań
    Od: "Quent" <x...@x...com>

> [...]
    > spodu?
    > -jak połaczyć najsensowniej tą folię z murem ? przykleić jakoś czy zatopić

    Ja owijalbym w takim przypadku krokwie ale folie dalbym
    wysokoparoprzepuszczalna jesli nie bedzie odstepu miedzy nia a welna.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2009-08-14 14:09:36
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 14 Sie, 01:44, "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> wrote:

    > krokwi, tylko między nimi. no i tutaj pytania:
    > -dawać folię od/do krokwi czy ciągnąć ciągłe pasy owijając krokwie od spodu?

    Ja bym dawał od do. Wydaje mi się że drewno będzie miało się wtedy
    lepiej.

    > -jak połaczyć najsensowniej tą folię z murem ? przykleić jakoś czy zatopić w
    > zaprawie koniec?

    Ja bym przykleił szeroką taśmą jednostronną (systemową przeznaczoną do
    tej folii). Ale nie ma to IMHO większego znaczenia, byle było
    szczelnie.Oczywiście zakładam że mówisz tym razem o paroizolacji.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 4. Data: 2009-08-14 21:23:40
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > Ja owijalbym w takim przypadku krokwie ale folie dalbym
    > wysokoparoprzepuszczalna jesli nie bedzie odstepu miedzy nia a welna.

    mam kupioną folię "Matrix JD" juz nie pamiętam jaką ale wysoką ma
    paroprzepuszczalność.

    Przy okazji pytanie, czy słusznie obawiam się gryzoni które mogą się dostać
    pod dach? jak zabezpieczyć ocieplenie żeby nie zostało przerobione na
    gniazda? ;P

  • 5. Data: 2009-08-17 06:50:59
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Przy okazji pytanie, czy słusznie obawiam się gryzoni które mogą się
    > dostać pod dach? jak zabezpieczyć ocieplenie żeby nie zostało przerobione
    > na gniazda? ;P

    ZTCW gryzonie wełny mineralnej nie lubią.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2009-08-17 08:12:34
    Temat: Re: ocieplenie poddasza - kilka pyta
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Friday 14 August 2009 01:44, nuclear2001 wrote:
> [...]
    > -przerwa ok 2cm
    > -folia paroprzep
    > -pionowe pasy wełny mineralnej 15cm miedzy krokwiami

    A czy folia paroprzepuszczalna nie powinna znajdować się po cieplejszej
    stronie (znaczy się od wewnątrz)?
    Tak mi się zawsze wydawało... ale ja tam nie wiem, nie znam się :)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 7. Data: 2009-08-17 08:21:27
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Sie, 10:12, Mateusz Viste <m...@n...please> wrote:

    > A czy folia paroprzepuszczalna nie powinna znajdować się po cieplejszej
    > stronie (znaczy się od wewnątrz)?
    > Tak mi się zawsze wydawało... ale ja tam nie wiem, nie znam się :)

    Masz rację, tak Ci się tylko wydawało....
    ;-)

    Para wodna "atakuje" od cieplejszej strony, dlatego to od cieplejszej
    strony musi byc folia paroszczelna.

    Pozdrawiam,
    Przemysław Kulak.

  • 8. Data: 2009-08-17 10:03:46
    Temat: Re: ocieplenie poddasza - kilka pytan
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 17 August 2009 10:21, Krzemo wrote:
    > Masz rację, tak Ci się tylko wydawało....
    > ;-)

    A bo panie, ja tam prosty informatyk jestem :)

    > Para wodna "atakuje" od cieplejszej strony, dlatego to od cieplejszej
    > strony musi byc folia paroszczelna.

    No toć właśnie to napisałem, a OP zdaje się robi odwrotnie (folia parop.
    po zewnętrznej stronie, od strony dachówek)....?

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 9. Data: 2009-08-17 11:08:37
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Sie, 12:03, Mateusz Viste <m...@n...please> wrote:

    > A bo panie, ja tam prosty informatyk jestem :)

    > No toć właśnie to napisałem, a OP zdaje się robi odwrotnie (folia parop.
    > po zewnętrznej stronie, od strony dachówek)....?

    Mylisz paroszczelną z paroprzepuszczalną. To nie to samo uwierz mi.
    ;-)
    Jedna parę przepuszcza druga nie. Potrzebne są zwykle obie (choć
    niektórzy twierdzą że paroszczelna nie zawsze jest potrzebna).

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 10. Data: 2009-08-17 11:20:52
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 17 August 2009 13:08, Krzemo wrote:
    > Mylisz paroszczelną z paroprzepuszczalną. To nie to samo uwierz mi.
    > ;-)

    Tak właśnie jest! :)

    > Jedna parę przepuszcza druga nie. Potrzebne są zwykle obie (choć
    > niektórzy twierdzą że paroszczelna nie zawsze jest potrzebna).

    Muszę się dokształcić w temacie, bo przekonany byłem, że folia jest tylko
    jedna. :-P
    Dzięki za wyprowadzenie z błędu :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste