  • 1. Data: 2012-08-17 19:54:40
    Temat: zbrojenie w kotłowni ?
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    witam

    w posadzce w kotłowni bede mial sporo rurek, ogrzwanie weglowe piec wazy 600
    kg (pod piecem rurek nie bedzie ) bedzie tez jakis skład na opał moze z 1t
    sie zmieści

    robic tam jakieś solidniejsze zbrojenie czy konkretna posadzka wystarczy np
    10 cm betonu?

    dzieki
    rt

  • 2. Data: 2012-08-17 22:19:02
    Temat: Re: zbrojenie w kotłowni ?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > robic tam jakieś solidniejsze zbrojenie czy konkretna posadzka wystarczy
    > np
    > 10 cm betonu?

    ze względu na to że naprawa może być dość kosztowna/pracochłonna
    a z drugiej strony ewentualne niepotrzebne zbrojenie wywaleniem pieniędzy w
    błoto,
    radzę pogadać z kierownikiem/architektem, który adaptował projekt.

    A co mówi na to projekt, ponieważ zapewne architekt który adaptował
    projekt otrzymal od Ciebie takie informacje.
    IMHO grupa dyskusyjna jest akurat tutaj niezbyt dobrym źródłem info.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2012-08-17 22:39:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 sierpnia 2012 19:54:40 UTC+2 użytkownik rt napisał:
> [...]
    >
    > sie zmieści
    >

    > robic tam jakieś solidniejsze zbrojenie czy konkretna posadzka wystarczy np

    Już kiedyś tu pisałem ale powtórzę: moja wylewka pod basen- zagęszczony piach, na to
    7-8cm własnoręcznie zrobionego betonu. Na tym stoi basen w którym jest 7 ton wody. Z
    wylewka nic się nie dzieje złego.
    600kg kocioł to żaden ciężar dla wylewki.
    i nawet nie warto ze styropianu ocieplającego posadzkę w tym miejscu rezygnować,
    podobnie jak w miejscu gdzie stoi kominek itp.
    No chyba że pod tym kotłem jakieś pomieszczenie jest to niech kierbud zerknie wtedy

  • 4. Data: 2012-08-17 22:48:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 sierpnia 2012 22:19:02 UTC+2 użytkownik Darek napisał:

    > A co m�wi na to projekt,

    Widziałeś Ty kiedyś te najpopularniejsze seryjne projekty?
    Takich pierdółek tam nie uwzględniają.
    No bo i po co?
    120 kg chłop siedzący na krześle to kilkadziesiąt razy większy nacisk na cm2 posadzki
    jak taki 600kg kocioł

  • 5. Data: 2012-08-17 23:14:27
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >Widziałeś Ty kiedyś te najpopularniejsze seryjne projekty?

    Widziałem niejeden ale ktoś je w końcu adaptuje za nie tak małe
    pieniądze, wiec powinien być zobowiązany do odpowiedzi na takowe
    pytanie, tudzież umieszczenia stosownego zapisu w projekcie na prośbę
    zleceniodawcy, prawda?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2012-08-18 13:01:09
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.08.2012 19:54, rt pisze:
> [...]
    > sie zmieści
    >
    > robic tam jakieś solidniejsze zbrojenie czy konkretna posadzka wystarczy np

    600kg choćby stało na powierzchni 50x50cm to jest 2500cm^2 wychodzi że
    na każdy cm^2 przypada 4,16kg.

    A weźmy sobie jakąś kobitke na szpilkach. Powiedzmy że waży ona 50kg.
    Nie wiem jak się w takim bucie rozkłada obciążenie, ale przyjmijmy że
    połowa idzie na obcas, a druga połowa na pozostałą część buta, więc
    mając dwa buty i patrząc tylko na obcasy o powierzchni 1cm^2 wychodzi po
    12,5kg na cm^2 - trzy razy więcej niż ten piec.

  • 7. Data: 2012-08-20 11:31:47
    Od: 1cm <j...@g...com>

    Dnia Fri, 17 Aug 2012 13:48:55 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > 120 kg chłop siedzący na krześle to kilkadziesiąt razy większy nacisk na cm2
    posadzki jak taki 600kg kocioł

    A jakie znaczenie ma nacisk na cm2 posadzki? A co ciekawsze, co w sytuacji
    gdy chłop siądzie na dupie, a kocioł będzie na nóżkach? ;-)

    pzdr.

  • 8. Data: 2012-08-20 11:42:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2012 11:31:47 UTC+2 użytkownik 1cm napisał:
> [...]

    Takie że 120kg chłopa siedzacego na krześle to nacisk 120 kg na przyjmijmy 40cm2

    > A co ciekawsze, co w sytuacji gdy ch�op si�dzie na dupie,

    To będzie 120kg na 600cm2
    ,

    > a kocio� b�dzie na n�kach? ;-)

    To będzie 600kg na ...cm2(zależy jakie nóżki);)

    A tak powazniej- takie znaczenie że 600kg kocioł to żadne obciążenie dla posadzki
    więc nie ma co się stresować.
    Poczytaj archiwum- ludziska np tam gdzie jest kominek styropianu nie daja bo kominek
    cięzki itp. A przykłąd z chłopem na krzesle czy teściowa na dupie jest własnie po to
    aby zobrazowac jakie obciazenia działaja na posadzkę i że kominek czy kocioł to żaden
    ciężar
    Piece kaflowe w starych budownictwach to pewnie tez z tone wagi maja jak nie lepiej.
    a na drewnianych stropach stopja dziesieciolecia i często tez sa na nózkach.

  • 9. Data: 2012-08-20 15:30:03
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > tylko na obcasy o powierzchni 1cm^2 wychodzi po 12,5kg na cm^2 - trzy razy

    Jest to jakiś argument - to co piszesz Ty o szpilkach oraz co Kris o chłopie.

    Ale jest też różnica, między tym, że ktoś usiądzie na krześle
    na godzinę - albo przejdzie się w szpilkach po podłodze w porównaniu
    do czegoś, co stanie i będzie stać w jednym miejscu latami.

    Dla zobrazowania:

    - połóż na akruszu styropianu coś ciężkiego, np. duże imadło ;) - na 5 minut
    - na drugim arkuszu styropianu połóż takie samo imadło, ale zdejmij po 5 dniach.

    Porównaj odkształcenia :)

    Choć dla jasności - równiez uważam, że piec czy kominek to nie jest jakaś
    waga, dla której należałoby rezygnować ze styropianu pod posadzką. Ale
    dla bezpieczeństwa, dałbym tam jakiś mocniejszy styropian ;).

    Swoją drogą - budowanie komina również zalecisz na styropianie ? W przeliczeniu
    na cm2 raczej też nie wyjdzie większe obciążenie niż gruba teściowa na
    krześle o cienkich nóżkach ;)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 10. Data: 2012-08-20 15:59:36
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.08.2012 13:01, Albercik pisze:

> [...]
    > mając dwa buty i patrząc tylko na obcasy o powierzchni 1cm^2 wychodzi po
    > 12,5kg na cm^2 - trzy razy więcej niż ten piec.

    teraz widzę jakiego babola strzeliłem...
    600kg na 2500cm^2 to jest 0,24kg/cm^2
    czyli różnica miedzy piecem a wątłą kobitką stojącą statycznie na dwóch
    nogach to nie 3 razy, a 52 razy!