eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościAktualności › Jak młodzi Polacy szukają nieruchomości?

Jak młodzi Polacy szukają nieruchomości?

2016-02-29 10:22

Jak młodzi Polacy szukają nieruchomości?

Młodzi szukają nieruchomości najchętniej na tablecie © detailblick-foto - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Pokolenie Y, czyli ludzie urodzeni pomiędzy 1981 a 1991 rokiem, to grupa, która obecnie najsilniej zaznacza swą aktywność na rynku nieruchomości. Poszukiwania mieszkania w wydaniu Millennialsa wyglądają jednak zgoła inaczej niż odbywa się to w przypadku przedstawiciela generacji X. Na czym polegają różnice? Co jest wyróżnikiem młodszych Polaków? Na te i inne pytania próbuje odpowiedzieć raport zrealizowany przez portal ogłoszeniowy Nieruchomosci-online.pl.

Przeczytaj także: Ciasne, ale własne. Tak mieszkają millenialsi?

Raport zatytułowany „Nowi poszukujący w internecie – kim są oraz w jaki sposób szukają nieruchomości” to próba scharakteryzowania zachowań i preferencji zakupowych przedstawicieli pokolenia Y. Opracowanie powstało w oparciu o dane dotyczące sposobu korzystania z zasobów portalu Nieruchomosci-online.pl, a także badania przyglądające się zagadnieniom hierarchii wartości i priorytetów generacji Y.

Milenialsi – kim właściwie są?


Generacja milenialsów, nazywana również pokoleniem Y, to osoby urodzone na przestrzeni lat 1981-1991 - populacja już teraz liczniejsza niż starsze pokolenie X. Czym się charakteryzują? Badania dowodzą m.in., że w porównaniu z poprzednim pokoleniem przywiązują oni mniejszą wagę dóbr materialnych i luksusowych. Wykazują za to większą dbałość o zdrowe proporcje między pracą i życiem prywatnym, czyli o tzw. work-life balance. Odróżnia ich także sposób korzystania z internetu. Młodzi Polacy traktują go jako źródło więzi, rozrywki, relaksu, porad i inspiracji, a nie jako narzędzie pomocne w pracy (jak w przypadku pokolenia X). Charakterystyczne dla tej grupy jest również to, że jest stale obecna w mediach społecznościowych, a internet traktuje jako coś obecnego od zawsze.

Pokolenie Y wkrótce będzie najliczniejszą grupą na rynku nieruchomości


Wedle danych Nieruchomosci-online.pl, osoby w wieku 25-35 lat stanowią już 36,11 proc. wszystkich obecnie aktywnie poszukujących nieruchomości. Jednak grupa ta szybko rośnie, bo jest zasilana przez dzisiejszych osiemnasto- i dwudziestolatków, których system wartości i sposób korzystania z internetu są zbliżone do przedstawicieli pokolenia Y. Łącznie Polacy w wieku 18-35 lat stanowią blisko 54 proc. wszystkich potencjalnych nabywców na rynku nieruchomości.

fot. mat. prasowe

Struktura poszukujących nieruchomości według wieku

Osoby w wieku 25-35 lat stanowią już 36,11 proc. wszystkich obecnie aktywnie poszukujących nieruchomości


Oczekują osobistego kontaktu i powszechnie korzystają z urządzeń mobilnych


Dla milenialsów wybierających nieruchomość, bardzo ważne jest sąsiedztwo, bliskość szkół oraz dostęp do szybkiego internetu. W znalezieniu wymarzonej nieruchomości oczekują pomocy, która zostanie im udzielona w bezpośrednim kontakcie z pośrednikiem lub właścicielem nieruchomości. Charakterystyczne dla tej grupy jest bowiem to, że coraz więcej z nich nieufnie podchodzi do wszystkiego, co mówi firma czy organizacja, postrzegając to jako próbę nakłonienia do zakupu. Wolą komunikować się z realnymi, prawdziwymi ludźmi.

Jednocześnie młodzi Polacy traktują jako oczywiste, że powinni mieć dostęp do ofert nieruchomości za pośrednictwem każdego urządzenia mobilnego, a nie tylko przez komputer.

fot. mat. prasowe

Struktura wykorzystania urządzeń w poszukiwaniu nieruchomości

Rośnie znaczenie smartfonów.


Szukają sekwencyjne i symultanicznie, najchętniej na tablecie


Młodzi Polacy, szukając nieruchomości, robią to sekwencyjnie, tzn. zaczynają przeglądanie ogłoszeń nieruchomości na komputerze w trakcie pracy (klikając np. na oferty, jakie otrzymali z serwisu nieruchomości), aby dokończyć tę czynność w domu, w godzinach wieczornych.

Charakterystyczna dla tej grupy jest też symultaniczność, czyli jednoczesne wyszukiwanie informacji na wielu urządzeniach. Przykładem takiego zachowania może być sytuacja, gdy użytkownik zobaczy reklamę inwestycji deweloperskiej w telewizji i aby pozyskać więcej informacji na jej temat, sięga po smartfon lub tablet.

Najchętniej wykorzystywanym urządzeniem do przeglądania ofert nieruchomości przez młodych Polaków jest tablet. W następnej kolejności lokują się urządzenia stacjonarne, a na końcu smartfony.

fot. mat. prasowe

Tablet to najpopularniejsze urządzenie do wyszukiwania ofert nieruchomości

Tablet dominuje zarówno pod względem czasu, jaki użytkownik spędza na portalu, jak i liczby przeglądanych podstron


Komentarz – Michał Kurczycki, Prezes Zarządu firmy NNV, właściciela portalu Nieruchomosci-online.pl:


„Redefinicja priorytetów, zmiana zachowań nowego pokolenia, w szczególności jego interakcji w internecie, otwierają przed pośrednikami nowy wymiar promocji usług, który opiera się o bezpośrednią komunikację. Grupa wkraczająca powoli na rynek nieruchomości właśnie takiej komunikacji oczekuje. Wymaga to jednak od pośredników poświęcenia większej ilości czasu i bardziej indywidualnej aktywności. Również portale z ogłoszeniami nieruchomości powinny dostosowywać się do zmieniających się wzorców zachowań użytkowników i ich wymagań. Stąd konieczność posiadania przez portale nieruchomości takich funkcji, jak np. dostępność oferty na każdym urządzeniu czy umożliwienie natychmiastowego, bezpośredniego kontaktu z osobą odpowiedzialną za ofertę nieruchomości. Ci pośrednicy, którzy szybciej rozszyfrują nowe pokolenie, zyskają przewagę konkurencyjną, którą trudno może być nadrobić.”

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • mokka3 / 2016-03-04 11:10:07

    Najczęściej przeglądam oferty w internecie, potem jeśli coś mi się spodoba oglądam na miejscu, tak było z Lazurową 168, widzę że prace postępują szybko więc biorę pod uwagę te mieszkania. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: