  • 1. Data: 2022-12-02 17:52:54
    Temat: -3C na zewnątrz a PC chodzi jakby -10C było
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Wiatr jest chociaż nie jakiś szalony więc może to przez nawiewaną wilgoć?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-12-02 17:55:24
    Temat: Re: -3C na zewnątrz a PC chodzi jakby -10C było
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 17:52 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Wiatr jest chociaż nie jakiś szalony więc może to przez nawiewaną wilgoć?

    Chodzi Ci o mały COP? - mierzysz go?

  • 3. Data: 2022-12-02 18:15:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Wiatr jest chociaż nie jakiś szalony więc może to przez nawiewaną wilgoć?

    W ogóle to energetycznie w Wlkp, listopad to wielka pizda. 2 DWA dni
    lekko słoneczne a wiatru zero "0" w sensie, że 5m/s to w jakimś
    przeciągu a w połowie miecha śnieg na panelach. Dzisiaj było tak ciemno,
    że nawet świateł dziennych nie włączali i jeździli na mijania. W domu
    pełne oświetlenie w południe, bo kurwa ciemnica. Masakra jakaś i jak
    paczę w kalendarz/pogodę to się nie zanosi na lepiej. Ktoś tu kiedyś
    wklejał linka do dobowej produkcji z PV/Wiatraki/Elektrownie w Polsce
    ale nie umiem tego znaleźć teraz.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2022-12-02 18:38:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 18:15 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > paczę w kalendarz/pogodę to się nie zanosi na lepiej. Ktoś tu kiedyś
    > wklejał linka do dobowej produkcji z PV/Wiatraki/Elektrownie w Polsce

    Zawsze listopad/grudzień jest słaby - u mnie w listopadzie miałem niecałe
    380kWh z 21kW PV.
    Na dzisiaj mam jeszcze 1,9MWh do odebrania z magazynu. Zabraknie mi na
    ostatni tydzień grudnia.

    PS. Przymierzałem się pójść Twoim śladem i zrobić jakiś wiatrak - ale
    ostatnio wiało u mnie we wrześniu.
    Nawet plandeki na basenie jeszcze nie przywiązałem, leży luzem
    przyszpilona 4 cegłówkami :-) - płachta 6x12m.

    TG

  • 5. Data: 2022-12-02 19:17:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Zawsze listopad/grudzień jest słaby - u mnie w listopadzie miałem
    > niecałe 380kWh z 21kW PV.
    > Na dzisiaj mam jeszcze 1,9MWh do odebrania z magazynu. Zabraknie mi na
    > ostatni tydzień grudnia.

    W zeszłym roku to chociaż wiało i miałem na styk (działka i
    akumulatory). Teraz zaopatrzyłem się w drugi aku i ładuję w domu i
    donoszę co tydzień.
    Miałem czas latem to dopieściłem automatykę na działce na maxa.
    Zrobiłem z tego małą autonomię, że im wyższe napięcie czy prąd ładowania
    to więcej rzeczy się odpala (kamery, pompka w oczku). Jak nie ma
    ładowania to tylko mam alarm i komunikację utrzymaną na poziomie ~ 10W.

    Właśnie kombinuję jak podnieść temperaturę wody w oczku (650l)i chyba
    sklecę jakiś mały piecyk na drewno i będę wodę pompował. Zamysł był na
    50W grzałkę elektryczną z osobnego panelu ale jak widać odpada :/
    Na dzień dzisiejszy wymyśliłem klapę ze styropianu + siłownik i mam
    jakieś 2,5C przy -2,5C a rybki wrażliwe. Generalnie to test, czy
    przeżyją bo pierwszy rok będę tak miał. Podłączone to pod automatykę, że
    jeśli temperatura powietrza jest wyższa niż wody, to klapa się otwiera.

    > PS. Przymierzałem się pójść Twoim śladem i zrobić jakiś wiatrak - ale
    > ostatnio wiało u mnie we wrześniu.
    > Nawet plandeki na basenie jeszcze nie przywiązałem, leży luzem
    > przyszpilona 4 cegłówkami :-) - płachta 6x12m.

    Z wiatrem właśnie jest słabo, u mnie od lipca siadło. Gdyby był większy,
    co zakładałem budując wiatrak, to by pasowało na domiar tego, wiatr
    potrafi popędzić chmury i czasem coś błyśnie ze słońca. W tym roku to
    jakaś kaszana straszna, może po grudniu się ruszy. Alternatywy raczej
    nie mam, chociaż już szukałem jakieś rozwiązania z silnikiem stirlinga,
    bo megawatów nie potrzebuję ale tutaj też kiepsko. Opcja z agregatem to
    nadwymiar i paliwożerne. Obecnie aku 100Ah wystarcza na tydzień więc
    wymieniam. Ech, gdybym miał mały strumyk...

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2022-12-02 21:11:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 2 December 2022 at 19:18:10 UTC+1, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > nadwymiar i paliwożerne. Obecnie aku 100Ah wystarcza na tydzień więc
    > wymieniam. Ech, gdybym miał mały strumyk...

    Maly strumyk, ani duży nie daje żadnej energii.
    Aby odzyskać energię wody, potrzebny jest head, czyli spiętrzenie wody, czyli tama.

    Jest zakaz budowy tam na strumykach, strumieniach.

    To dlatego nigdy sie nie powiodla budowa turbin odzyskujących energię z fal morskich,

    ponieważ woda morska nie ulega spiętrzeniu, a wysokośc fal rzedu 1 metra, to żadne
    spietrzenie, bo to energia rozproszona.

    Jedyna energia to energia przypływów i odplywów, ale woda tęz nie jest spietrzona, a
    budowa tamy zbyt kosztowna i czasochłonna.

    Ostatnią elektrownię wodną budowano w Hameryce przez 40 lat

  • 7. Data: 2022-12-02 22:31:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 2 grudnia 2022 o 17:52:56 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Wiatr jest chociaż nie jakiś szalony więc może to przez nawiewaną wilgoć?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    Moja pompa ciepła, szumnie to brzmi a jest to klimatyzator z dołożonym wymiennikiem
    ciepła żeby ciepła wodą przy okazji była, zamontowana jest na strychu nieużytkowym.
    Przez cały zeszły sezon zimowy temperatura nie spadła tam poniżej zera. W okresie
    chłodno jesiennym jak na strychu bywało i 10 stopni to zużywała kilowatogodzinę na
    dobę.

  • 8. Data: 2022-12-03 12:16:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.12.2022 17:55, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Chodzi Ci o mały COP? - mierzysz go?

    Nie, nie mierzę. Chodzi mi o spostrzeżenie że załącza się częściej i
    wkręca długo na wysokie obroty. A i defrosty co 30 min nierzadko.

    Ale idzie ocieplenie na przyszły tydzień i dzisiaj mimo że -1C
    aktualnie, to już widzę że defrosty w nocy co ~1h, a i do "pyrkania"
    wróciła.

    Generalnie piździło ostatnie 2 tygodnie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2022-12-03 15:00:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Dec 2022 17:52:54 +0100, Mateusz Bogusz

    > Wiatr jest chociaż nie jakiś szalony więc może to przez nawiewaną wilgoć?

    Pompa ciepła nie pracuje na temperaturze odczuwalnej. Jej praca się opiera
    na ilości energii w powietrzu. Masz takie a nie inne wrażenia z powodu
    wilgotności względnej, która dzisiaj, dla przykładu w Wawie, wynosiła o 9
    rano 98%.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2022-12-03 17:28:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Zawsze listopad/grudzień jest słaby - u mnie w listopadzie miałem
    > niecałe 380kWh z 21kW PV.
    To strasznie słabe miejsce masz na PV albo dużą autokonsumpcję, ja z 9kW
    PV mam oddane 357kWh.
    --
    Janusz