    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 2 Dec 2022 12:11:19 -0800 (PST)
    Subject: Re: -3C na zewnątrz a PC chodzi jakby -10C było
    From: a a <m...@g...com>

    On Friday, 2 December 2022 at 19:18:10 UTC+1, LordBluzg(R)?? wrote:

    > W zeszłym roku to chociaż wiało i miałem na styk (działka i
    > akumulatory). Teraz zaopatrzyłem się w drugi aku i ładuję w domu i
    > donoszę co tydzień.
    > Miałem czas latem to dopieściłem automatykę na działce na maxa.
    > Zrobiłem z tego małą autonomię, że im wyższe napięcie czy prąd ładowania
    > to więcej rzeczy się odpala (kamery, pompka w oczku). Jak nie ma
    > ładowania to tylko mam alarm i komunikację utrzymaną na poziomie ~ 10W.
    >
    > Właśnie kombinuję jak podnieść temperaturę wody w oczku (650l)i chyba
    > sklecę jakiś mały piecyk na drewno i będę wodę pompował. Zamysł był na
> [...]

    Maly strumyk, ani duży nie daje żadnej energii.
    Aby odzyskać energię wody, potrzebny jest head, czyli spiętrzenie wody, czyli tama.

    Jest zakaz budowy tam na strumykach, strumieniach.

    To dlatego nigdy sie nie powiodla budowa turbin odzyskujących energię z fal morskich,

    ponieważ woda morska nie ulega spiętrzeniu, a wysokośc fal rzedu 1 metra, to żadne
    spietrzenie, bo to energia rozproszona.

    Jedyna energia to energia przypływów i odplywów, ale woda tęz nie jest spietrzona, a
    budowa tamy zbyt kosztowna i czasochłonna.

    Ostatnią elektrownię wodną budowano w Hameryce przez 40 lat