  • 21. Data: 2022-12-04 15:59:16
    Temat: Re: -3C na zewnątrz a PC chodzi jakby -10C było
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 4 grudnia 2022 o 15:53:44 UTC+1 Janusz napisał(a):
    >Razem 244,898 357,213
    >
    > Jak widać zużyłem 244kWh a oddałem 357kWh :)

    Sam mieszkasz?
    Bo 244kwh to coś niskie zużycie
    Z moich obserwacji wynika że dla domu jednorodzinnego to bliżej 400kwh wychodz

  • 22. Data: 2022-12-04 20:44:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-04 o 15:59, Kris pisze:

    > Sam mieszkasz?
    Oczywiście że nie 2+2, cztery komputery + TV + kupa innego badziewia,
    ale gotowanie, grzanie CO i CWU na gazie GZ50 czyli metanie.

    >Tv +> Bo 244kwh to coś niskie zużycie
    Wcale nie, poza tym to nie całe bo jeszcze jest autokonsumpcja, do tego
    wszędzie ledy i świetlówki, żarowych lamp nie mam, pralka, zmywarka,
    piekarnik elektryczny też sporo chodzi.

    > Z moich obserwacji wynika że dla domu jednorodzinnego to bliżej 400kwh wychodz
    Ale to wtedy kiedy jest np płyta indukcyjna czy żarowa, albo bojler
    elektryczny,
    tak normalnie to trudno więcej zużyć.

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2022-12-07 20:51:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 4 grudnia 2022 o 20:44:45 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > Wcale nie, poza tym to nie całe bo jeszcze jest autokonsumpcja,
    Czyli łacznie pewnie jak napisalem w okolicach 400kwh miesięcznie.

  • 24. Data: 2022-12-08 11:07:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-07 o 20:51, Kris pisze:
    > Czyli łacznie pewnie jak napisalem w okolicach 400kwh miesięcznie.
    No nie, przed PV miałem roczne zużycie ~3800kWh, a przed kowidem o 200
    mniej.
    --
    Janusz

  • 25. Data: 2022-12-13 22:40:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Wiatr jest chociaż nie jakiś szalony więc może to przez nawiewaną wilgoć?

    Okolice 0 to najgorsze warunki pracy dla pompy.
    jest bardzo dużo wilgoci w powietrzu.
    Przy większych mrozach wilgoci w powietrzu już nie ma i nie ma co pompa
    sobie odmrażać.

  • 26. Data: 2022-12-14 02:37:58
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 13 December 2022 at 22:40:06 UTC+1, t-1 wrote:

    > Okolice 0 to najgorsze warunki pracy dla pompy.
    > jest bardzo dużo wilgoci w powietrzu.
    > Przy większych mrozach wilgoci w powietrzu już nie ma i nie ma co pompa
    > sobie odmrażać.
    to jest fake
    wilgotnośc powietrza zmienia się w ciągu dnia
    Zaczyna się rankiem, a kończy wieczorem, nocą.
    Pompa ciepla jest montowana na grun cie, a tam największa wilgotność

    Suche powietrze pojawia się dopiero, gdy mróz sięga -30 C

    Zatem jest wilgoć w powietrzu podczas mrozów, szczególn ie przy gruncie, bo IR slonca
    to duża energia i latem i zimą
    i dlatego podczas mrozów pompa zamarznie jeszcze szybciej i odmrażanie będzie
    kosztowało dużo więcej energii i czasu.

    Dlatego pompa ciepla nie nadaje się dla mroźnych rejonów świata i nikt ich nie
    instaluje, bo więcej zaplaci za prąd niż zyska z pompy.

    Pompa ciepla to alternatywa dla klimy
    i właściwe lokalizacje to Francja, Hiszpania

    ale w Polsce pompa ciepla to fake i kasa wyrzucona w błoto.

    Dlatego znajomy kupił pompe ciepła ze Szwecji, bo tam mroźny klimat
    i ma parowniki na polu, o dużej powierzchni
    i sa całe oblodzone zimą, grubym lodem, ale powierzchnia bardzo duża i żadne
    odmrażanie nie jest potrzebne, bo lód ma dobrą przenikalność zimna, dlatego sprawnośc
    wysoka, bo nie traci sie energii na odmrażanie tony lodu miesięcznie.

    A latwo obliczyć ile to kosztuje podczas mrozów