  • 51. Data: 2020-01-09 17:59:49
    Temat: Re: Absurd z segregacją śmieci - spisek?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Czemu gorzej
    > Problemem nie jest dla niego kasa więc się z sąsiadami rozliczy

    Sam jestem ciekawy jak to bedzie wygladało w bloku.
    Nie mam złudzen ze ci co nie beda sortowac, nie beda sie rowniez do tego
    przyznawać.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 52. Data: 2020-01-09 18:46:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, January 9, 2020 at 5:59:56 PM UTC+1, Budzik wrote:

    > Sam jestem ciekawy jak to bedzie wygladało w bloku.
    > Nie mam złudzen ze ci co nie beda sortowac, nie beda sie rowniez do tego
    > przyznawać.

    z 3-4mc temu znajomy mowil, ze ich wspolnota mieszkaniowa (w Krk) dostala mandat
    500PLN ;) musieli sie zrzucic wszyscy...
    cos w tym jest: https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/krakow/mpo-prz
    eprowadzaja-kontrole-smieci-kary-za-brak-segregacji/
    4p01btf

  • 53. Data: 2020-01-10 09:28:17
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > ?
    > U mnie jest i na niesortowane i obok stoja dwa duze na folie makulature
    > metal (wrzucasz razem) a 30 metrów dalej na stłuczkę.
    > Pytanie czy oni beda sprawadzac czy we frakcji niesortowanej sa elementy
    > które powinny isc gdzie indziej czy raczej beda sprawdzac to czy frakcje
    > sortowane sa posortowane odpowiednio. Na razie obstawiam wariant nr 2.

    A ja obstawiam wariant 1.
    Z tym, że twoje niesortowane to po prostu "Pozostałe po segregacji". One
    idą od razu na wysypisko, te z kolorowych pojemników/worków idą na
    sortownię.
    Jak ktoś deklaruje że daje niesortowane, to dostaje większą opłatę za to
    i nie podstawiają mu dodatkowych pojemników na segregowane, bo przecież
    nie segreguje.
    Gdzieś mignęła mi informacja, której juz nie mogę odszukać, ze wysypisko
    dostało karę. Bo po kontroli z ochrony środowiska okazało się, że te
    wysypywane od razu na wysypisko mają w sobie rzeczy, które powinny być w
    tych kolorowych. Dlatego te kontrole u mieszkańców. Ich dupochron, bo
    kara nie była mała i mandat dla mieszkańca tego nie zrekompensuje.
    Wychodzi na to, że mandat jest karą/motywatorem, bo zysk z niego żaden w
    obliczu kary z ministerstwa.

    --
    viktorius

  • 54. Data: 2020-01-10 09:56:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 18:46:40 UTC+1 użytkownik WS napisał:

> [...]
    > cos w tym jest: https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/krakow/mpo-prz
    eprowadzaja-kontrole-smieci-kary-za-brak-segregacji/

    Ciekawe na jakiej podstawie ten mandat
    Bo ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
    jest:
    "Rada gminy określi stawki opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami
    komunalnymi, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania
    odpadów komunalnych w sposób selektywny, w wysokości nie niższej niż dwukrotna
    wysokość i nie wyższej niż czterokrotna wysokość stawki ustalonej przez radę gminy
    odpowiednio na podstawie ust. 1 albo w art. 6j ust. 3b"

    Czyli "kara" jest podwyższona opłata (min 2 max 4 krotność opłaty podstawowej)
    Przynajmniej ja tak to rozumiem.

  • 55. Data: 2020-01-10 10:09:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, January 10, 2020 at 9:56:51 AM UTC+1, Kris wrote:

    > Czyli "kara" jest podwyższona opłata (min 2 max 4 krotność opłaty podstawowej)
    > Przynajmniej ja tak to rozumiem.

    Szczeg. nie znam, kolega raczej tez nie, bo jakas smieszna suma wyszla na
    mieszkani/osobe(?) i wiecej sie nie powtorzylo, a wtedy zastanawial sie, co bedzie
    dalej, bo w sumie mogli codziennie przychodzic ;), zmuszenie wszystkich mieszkancow
    kilku blokow do segregowania jest nierealne...

  • 56. Data: 2020-01-10 10:21:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 09 Jan 2020 16:59:49 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]
    > frakcje
    > sortowane sa posortowane odpowiednio. Na razie obstawiam wariant nr

    Ale dlaczego mają sprawdzać? Dla mnie jak i dla większości
    "niesortowane" oznacza "tam wrzucaj jeśli nie sortujesz" , proste.
    Zresztą widać że tam jest wszystko papier, plastik szkło itp

    --
    Marek

  • 57. Data: 2020-01-10 10:40:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 stycznia 2020 10:22:10 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Ale dlaczego mają sprawdzać? Dla mnie jak i dla większości
    > "niesortowane" oznacza "tam wrzucaj jeśli nie sortujesz" , proste.
    Nie. Tam wrzucać powinieneś to co pozostało po sortowaniu.

    > Zresztą widać że tam jest wszystko papier, plastik szkło itp

    Czyli są tam frakcje które powinny być w innych pojemnikach i za takie coś jest
    przewidziana podwyższona opłata.

  • 58. Data: 2020-01-10 12:37:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 18:00:01 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Pytanie czy oni beda sprawadzac czy we frakcji niesortowanej sa elementy
    > które powinny isc gdzie indziej czy raczej beda sprawdzac to czy frakcje
    > sortowane sa posortowane odpowiednio. Na razie obstawiam wariant nr 2.

    Zdecydowanie wariant 1
    Ci co sortują robią to w miarę prawidłowo więc w pojemnikach z sortowanymi jest
    raczej to co tam być powinno.
    Ci co nie sortują rozumują jak Marek wyżej napisał("tam wrzucaj jeśli nie
    sortujesz")i wrzucają wszystko do pojemnika do którego wrzucać należy tylko to co
    sortowaniu nie podlega.

  • 59. Data: 2020-01-11 11:00:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 10 Jan 2020 01:40:07 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Nie. Tam wrzucać powinieneś to co pozostało po sortowaniu.

    To problem tego co źle opisuje pojemniki. Ja jestem prosty
    Amerykanin. Dla mnie niesortowane to niesortowane. Jak miałoby być
    tak jak interpretujesz to powinno być napisane "pozostałości
    niedające się sortować pod karą grzywny".

    Zresztą to nie jedyna nieścisłość w opisie. Wszędzie są ulotki co
    wrzucamy do danego pojemnika a pod spodem wykaz co nie wrzucamy. I ja
    się pytam czemu pod spodem nie ma jednocześnie wzajemnych odnośników
    gdzie wrzucamy to co nie wrzucamy a co nie występuje w innych (np.
    odchody)??

    --
    Marek

  • 60. Data: 2020-01-11 13:24:37