  • 11. Data: 2017-08-17 08:39:57
    Temat: Re: Co tu poszło nie tak?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 08:16:01 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Teraz chodzi o pewną zmianę organizacyjną - czy łatwiej naprawic jeden zniszczony
    budynek (nawet na koszt panstwa) czy w 100tys kazac wiązać wieniec z wiencem
    stropowym za 5tys (czy pół miliona) sztuka?

    Aleś w kosmos odleciał :-) Moje "wiązanie" kosztowało może 50 pln, bo tyle
    kosztowały pręty. Jakbym miał wyższą ściankę kolankową to kosztowałoby
    tyle więcej co robocizna na obszałowanie słupków - betonu nie liczę bo
    w razie braku słupów - w jego miejsce byłby droższy pustak :-)

    Ktoś spartaczył projekt i tyle, powinno być tak:

    http://1.bp.blogspot.com/-Oxkq42oyZXk/TjvES6RqhGI/AA
    AAAAAAQgQ/0k6_r3458qQ/s1600/embed.php-6.jpg

    I to jak sądzę jest standardem w projektach. Ew. ktoś tam projekt zrobił
    dobrze ale wykonawcy się nie chciało.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2017-08-17 08:42:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 08:39:59 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > I to jak sądzę jest standardem w projektach.

    http://cdn32.muratordom.smcloud.net/t/photos/t/41141
    /scianka-kolankowa-a-naprezenia_1532951.jpg

    http://images24.fotosik.pl/92/921302f99e05477d.jpg

    http://s305.photobucket.com/user/daren555/media/dom/
    DomAgnieszkaII137.jpg.html

    http://receptynadom.pl/wp-content/uploads/2014/10/sc
    iana_kolankowa_G_Fot_1-730x460.jpg

    To standard, a nie fanaberia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2017-08-17 08:58:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    >
    > Ktoś spartaczył projekt i tyle, powinno być tak:
    >
    > http://1.bp.blogspot.com/-Oxkq42oyZXk/TjvES6RqhGI/AA
    AAAAAAQgQ/0k6_r3458qQ/s1600/embed.php-6.jpg

    tu w ogóle nie ma wieńca

    b.

  • 14. Data: 2017-08-17 09:02:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 08:58:23 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    zniszczony budynek (nawet na koszt panstwa) czy w 100tys kazac wiązać wieniec z
    wiencem stropowym za 5tys (czy pół miliona) sztuka?

    AAAAAAQgQ/0k6_r3458qQ/s1600/embed.php-6.jpg

    > tu w ogóle nie ma wieńca

    To też źle - ja też nie mam ale mam 25cm "ściankę". Mimo wszystko
    wytrzymałoby to na pewno więcej niż wieniec nie zakotwiony do niczego :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2017-08-17 09:03:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 08:42:28 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > http://images24.fotosik.pl/92/921302f99e05477d.jpg

    ano właśnie taki wieniec odjechał - a przy stropie drewnianym w ogóle nie ma sie do
    czego wiązać.
    Twoja budowa to zauważ ze jest dosc nowoczesne rozwiązanie, wcale to nie oznacza ze
    inne metody są błędne.
    Wcale nie masz gwarancji ze ci wiatr szkód nie narobi, ino czekaj na odpowinio mocny
    wiatr.

    b.

  • 16. Data: 2017-08-17 09:11:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 09:03:58 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > ano właśnie taki wieniec odjechał - a przy stropie drewnianym w ogóle nie ma sie do
    czego wiązać.

    Jak ktoś świadomie wybrał słabsze rozwiązanie to co zrobić? :)

> [...]
    inne metody są błędne.
    > Wcale nie masz gwarancji ze ci wiatr szkód nie narobi, ino czekaj na odpowinio

    Moje rozwiązanie jest na pewno znacznie mocniejsze i wytrzyma wiatry
    2-3-4 x większe (porównując wagę tego, co wiatr musi unieść) niż to co
    widać na zdjęciu w pierwszym poście.

    Jak mawiają: better safe than sorry. Możesz oczywiście liczyć, że
    bezpieczeństwo zapewni Ci Twój bóg ale to trochę zgubne i nierozsądne
    wyjście.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2017-08-17 09:15:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    http://ladnydom.pl/budowa/51,106573,15505031.html?i=
    1

    a tu masz wskazane jako prawidłowe rozwiązanie dokładnie takie jak w naszym
    przypadku. I ja sie z tym zgadzam -to jest prawidłowe.

    b.

  • 18. Data: 2017-08-17 09:17:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 09:15:03 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a tu masz wskazane jako prawidłowe rozwiązanie dokładnie takie jak w naszym
    przypadku. I ja sie z tym zgadzam -to jest prawidłowe.

    Widać to na zdjęciu z pierwszego posta - rzeczywiście było prawidłowe jak
    cholera :-) Dach ze ścianką kolankową na ziemi to przecież normalna sprawa.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2017-08-17 09:17:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 09:11:33 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Moje rozwiązanie jest na pewno znacznie mocniejsze i wytrzyma wiatry
    > 2-3-4 x większe (porównując wagę tego, co wiatr musi unieść) niż to co
    > widać na zdjęciu w pierwszym poście.

    No i dodatkowo masz dachówki a one trochę ważą. Jak tak w tv patrzyłem to odlatywały
    głównie dachy kryte blachą.
    Jak wiatrzysko pod taką blachę podlezie to jak żagiel ona działa.

  • 20. Data: 2017-08-17 09:20:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 09:17:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > No i dodatkowo masz dachówki a one trochę ważą. Jak tak w tv patrzyłem to
    odlatywały głównie dachy kryte blachą.
    > Jak wiatrzysko pod taką blachę podlezie to jak żagiel ona działa.

    To też fakt. Pozatym dachówki sobie po prostu tylko leżą na łatach -
    jak tam się znajdzie większe ciśnienie to po prostu je zrzuci z dachu
    (co z kolei zagraża bardziej ludziom znajdującym się w pobliżu). Blacha
    jest przykręcona dość gęsto wkrętami.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.