  • 211. Data: 2021-03-29 15:03:51
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-29 o 14:43, Marek pisze:

    > A tego nie rozumiem, jakim cudem? Jeśli wyłączone jest latem grzanie
    > c.o. to piec nie uruchamia pompy c.o. (inne pompy w instalacji też są
    > latem wyłączone), więc jak (nawet chwilowo) ciepło ma przejść na obieg
    > c.o.?
    > U siebie mam zaprogramowaną pauzę obiegu.c.o. na czas grzania cwu żeby
    > pompy rozdzielaczy nie wprowadzały z powrotem (że sprzęgła)
    > chłodniejszą wodę z powrotu gdy pompa od co w piecu pauzuje na czas
    > podgrzewania cwu... Ale to konfiguracja specyficzna, właśnie z powodu
    > pauzy pompy c.o.

    Przy bardzo małych poborach wody dochodzi do chwilowego przegrzewania
    tej wody i problemów z pozbyciem się ciepła. W takich sytuacjach kocioł
    wyrzuca nadmiar ciepła w obieg CO.

  • 212. Data: 2021-03-29 15:13:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-29 o 14:49, Marek pisze:

    > Ale grzeje przepływowo bez żadnego czasobnikaz bezpośrednio do punktów
    > odbioru? Nie przeszkadza Ci mniejszy przepływ w pkt. odbioru,
    > szczególnie jak dwa krany na raz zostaną odkręcone?

    Przepływ w tym czasie delikatnie spada, bo kocioł ma wbudowany
    ogranicznik przepływu. Trochę przeszkadza, ale nie jest to aż tak
    upierdliwe i bez problemu się organizujemy w taki sposób, aby korzystać
    w danym czasie z jednej łazienki. Tyle, że nie każdy potrzebuje aż tak
    dużego kotła.

    Kiedy zjedzie się rodzinka, przełączam kocioł na normalne podgrzewanie
    zasobnika CWU, dokładnie tak jak w przypadku kotła 1f z zasobnikiem.
    Wtedy kocioł zaczyna sterować zaworem przełączającym i zamiast grzać
    wodę przepływowo, zaczyna podgrzewać zasobnik dwupłaszczowy, który
    dodatkowo może być podgrzewany kotłem węglowym lub elektrycznie.

  • 213. Data: 2021-04-01 09:56:34
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Majka" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:f533cbe8-ce66-4938-ac3a-64603f5618c8n@googlegro
    ups.com...
    Hej!
    Czeka mnie wymiana kotła miałowo-węglowego bezklasowego na nowy, w związku z
    tym mam kilka pytań, jeśli będziecie mogli i chcieli - poproszę pomóżcie,
    każda porada cenna.
    Krótkie moje wnioski i zorientowanie przy pytaniach.

    1. Przyłączam gaz, kupuję kocioł. Wybór między jedno a dwufunkcyjnym.
    Wybrałam jednofunkcyjny + zasobnik.

    1-funkcyjny + zasobnik to dobre rozwiązanie. CIepła wode masz na
    zawolanie, bez marnowanie wody na "dojscie cieplej"

    2. Jakiej wielkości zasobnik wybrać, jakiej pojemności minimalnie przy 4
    osobach w domu (dwoje dorosłych, nastolatek i kilkulatek)?

    24kW w zupelnosci wystarczy. Za duza moc tez nie moze byc, bo na
    "najnizszym biegu" roznica temperatury miedzy zasilaniem a powrotem bedzie
    mala i piec bedzie wylaczal sie zeby ostygnac.

    3.a. Czy dobrym rozwiązaniem jest zasobnik wewnątrz obudowy pieca
    jednofunkcyjnego? Czy osobno powiesić zasobnik nad/obok pieca gazowego?

    Osobny zasobnik. Zawsze mozna go wymienic, i dobrac taki jaki sie chce.
    Piece z wbudowanym zasobnikiem sa nieproporcjonalnie drogie. Ja
    mam zasobnik stojacy na podlodze pod piecem.

    3.b. Czy ma to sens:
    kupić tylko nowy kocioł i połączyć go z obecnie pracującym zasobnikiem c.w.u
    który teraz jeszcze pracuje z kotłem na paliwo stałe (zasobnik to bojler
    elektryczny Beretta ze spiralą prowadzącą wodę z kotła - jest grzałka
    elektryczna wewnątrz, więc byłoby alternatywne grzanie prądem, pojemność to
    80 litrów, zawieszony 'na leżąco')
    Ma to sens?

    Jesli jest w dobrym stanie to czemu nie. Ale watpie w jego izolacje. A
    zasobnik z ciepla woda wystudza sie tym szybciej im gorsza izolacja (=im
    starszy), ja bym kupil nowy energooszczedny. Dobryu zasobnik wystudza sie z
    50st C do 20st C w jakies 3-4 dni (nieuzywany w tym czasie)

    3.c. instalacja ciepłej wody jest dość rozległa, trzy pomieszczenia z
    poborem. W jednej z łazienek bardzo długo czeka się na ciepłą wodę teraz.
    Czy to też jest przesłanka, by wybrać kocił jednofunkcyjny z zasobnikiem, a
    nie dwufukcyjny?
    Kucie, kładzenie rur dla powrotu i robienie cyrkulacji odpada!

    Tak, ciepla woda bedzie szybciej.

    4. Jaka moc dla domu jak opisałam w punkcie 1?
    Wiem, że są kalkulatory, ale ja jestem laikiem, do tego babą,
    a chciałam poprosić osoby mające doświadczenie w dobieraniu/obliczaniu mocy
    kotła?

    24kW

    5. Odprowadzenie spalin - czy zostanie wykorzystany komin, którym
    odprowadzane są obecnie spaliny z kotła na paliwo stałe? Tak się praktykuje?
    Komin kończy się na 9 metrach (od podłoża)

    Nie jestem kominirzem ale nie widze przeszkod. W pomieszczeniu gdzie jest
    piec musi tez byc obowiazkowo wentylacja.

    6. Moje myślenie o kuchni - czy dobrze kombinuję:
    nie chce prowadzić rur z gazem po domu. W kuchni zamiast obecnej płyty na
    propan-butan chcę założyć płytę indukcyjną.
    Czy to ok, czy tez złe rozwiązanie? Robi się tak?

    Tak. W nowych budynkach nawet zaprojektowanych do ogrzewania gazem zazwyczaj
    nie robi sie instalacji do kuchenki. Kuchenka indukcyjna w przyblizeniu
    kasuje podobna ilosc kasy co gazowa.

    7. Czy przy wymianie pieca praktykuje się czyszczenie (płukanie) instalacji
    grzewczej?
    Nalegać na to, wymagać od instalatorów?

    Tak, na pewno nie zaszkodzi. Naprawa zasyfionego pieca jest kosztowna.

    No i pytania chyba najtrudniejsze:

    A. co wybrać? jakiego producenta?
    Czy Termet, np. serie silver/gold to dobry wybór?
    Jeśli nie ten, to o polecacie?

    Jeden pies. Trwalosc jest podobna. Trzeba sie liczyc, że co jakies 10 lat
    trzeba bedzie wymienic piec, bo serwisowanie bedzie nieoplacalne. Ja mam
    Termet ecocondens gold plus 24kW i jest ok, zasobnik 80l Biawar. Zachodni
    producenci nie sa jacys lepsi.

    B. Z jakimi kosztami muszę się liczyć? Gaz jest "w ulicy", i to po
    przeciwnej stronie, ulica gruntowa, w domu piec miałowy do usunięcia,
    grzejniki mogą zostać te co są, zawory na termostatyczne mogę wymienić sama
    później.
    Starczy mi 20 tysięcy?

    Piec, zasobnik, wklad kominowy, montaz wszystkiego ok 8-10tys, plukanie
    instalacji kilka stow, a przylaczenie instalacji gazowej z ulicy nie mam
    pojecia, pewnie z kilka tysiecy.

    Jeśli gdzieś napisałam głupoty, coś jest niemądre - nie śmiejcie się proszę,
    nie szydźcie ze mnie baby - tylko pomóżcie.
    Pozdrawiam, Majka

  • 214. Data: 2021-04-06 11:45:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak swoją drogą to zmywarkę mam podłączoną do ciepłej wody (Whirlpool - bo zależy to
    od sposobu suszenia, Siemensa mam na zimnej) i
    na oko bakterii na talerzach nie widać, ale kto tam wie...

    -----

  • 215. Data: 2021-04-09 10:32:41
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 27.03.2021 o 08:55, Marek pisze:

    > Co Ty paplasz, że tak zacytuję klasyka. Majkę, jak sama opisała, czeka
    > REWOLUCJA. Nowy piec, nowe przyłącze i w związku z tym nowa instalacja.
    > Potencjalne koszty całości wykazał już Użytkownik, koszt instalacji
    > cyrkulacji w tym to pikuś a skazywanie kobiety na instalację bez
    > cyrkulacji podchodzi pod znęcanie się i przemoc domową.

    LOL, dorobienie cyrkulacji to pikuś? Dobre... właśnie sobie wyobraziłem,
    jak to u siebie dorabiam i jak pięknie pół domu miałbym do remontu, po
    rozkuwaniu ścian.

    Rzeczywiście nie ma żadnej różnicy we wstawieniu nowego kotła i
    zasobnika i lekkiej modyfikacji rur w kotłowni pod to, a robieniem
    nowych rur pod cyrkulację w całej chacie...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 216. Data: 2021-04-09 11:11:07
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 01.04.2021 o 09:56, miumiu pisze:
> [...]
    > Wiem, że są kalkulatory, ale ja jestem laikiem, do tego babą,
    > a chciałam poprosić osoby mające doświadczenie w dobieraniu/obliczaniu

    Zdecydowanie połowa tego wystarczy. A że takich zwykle nie ma, to 14 kW.

> [...]
    > lat trzeba bedzie wymienic piec, bo serwisowanie bedzie nieoplacalne. Ja
    > mam Termet ecocondens gold plus 24kW i jest ok, zasobnik 80l Biawar.

    LOL, co 10 lat kocioł... dobre :P
    Mój Junkers ma już 7 lat i absolutnie nic mu się nie dzieje.
    Przegląd z czyszczeniem raz na rok-dwa i hula.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 217. Data: 2021-04-09 17:22:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 9 Apr 2021 10:32:41 +0200, Kżyho<k...@c...pl>
    wrote:
    > LOL, dorobienie cyrkulacji to pikuś? Dobre... właśnie sobie
    > wyobraziłem,

    Przecież chyba jasne, że chodziło tylko o osprzęt, zakłada się, że
    dom był budowany przez zawodowców więc instalacja cyrkulacji już
    jest.

    --
    Marek

  • 218. Data: 2021-07-11 17:57:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-28 o 20:35, Kris pisze:
    > A sprawdziłeś powyzej jakiej pojemności instalacji producent zaleca dodatkowe
    naczynie?
    > Nie sprawdziłęś boś teoretyk a z praktyki nie wiesz
    > W którym miejscu Tobir ubliżyłem(cytat/link)?
    > To skoro nie wiesz ile tam jest wody to czemu piszesz bzdury o konieczności
    dodatkowego naczynka i innych pierdół za 5 stów"

    > Takie rady sa szkodliwe dla inwestora a szczególnie dla jego portfela

    > Doczytałes już kiedy wymagane jest dodatkowe naczynie dla kotłów termeta?
    > I dlaczego w dyskusji jesteś agresywny i obrazasz rozmówców(często się to Tobie
    zdarza ostatnio)?

    > A co producent kotła na to?
    > A rozszerzalność temperaturowa wody jak sama nazwa mówi związane jest z jej
    temperatura. A skoro zawory przy kotle zamkni ete to temperatura rośnie od czego
    > Za chwilę dopiszesz kolejne elementy i już inwestor 5 stówek niepotrzebnie w plecy

    > A Ty z czego korzystałeś? I po co chamskie odzywki w dyskusji używasz?
    > Zdaje mi się ze dyskutujemy o acv vs termet więc nie rozmydaj
    > A nawet jak to będzie kocioł modernizacyjny to zmiana instalacji z=otwartej na
    zamknięta to wywalenie naczynka i zaślepienie rury.

    > A może inaczej nie potrafisz?
    > Ostatnie Twoje dyskusje tak niestety wyglądają

    Dlaczego jesteś kłamcą?