  • 1. Data: 2021-03-14 11:14:32
    Temat: zjazd z drogi publicznej...
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    ...będę dzwonił do urzędu i próbował zebrać wiedzę, ale chce się
    przygotować...
    Mam działkę na którą chcę zrobić zjazd z drogi gminnej (obecnie nie
    istniejącej fizycznie w miejscu drogi na mapie) ale idącej równolegle do
    polnej drogi będącej w pasie tej drogi. Słabo zdanie złożone...wiem...

    Wiem, że zjazd musi zrobić inwestor...ale w drodze z której mam zjeżdżać
    rosną obecnie drzewa. Inwestor ma je wycinać czy gmina? No i czy w
    związku z tym, że inwestor ma wykonać zjazd to mogę prowadzić prace na
    terenie gminnej działki czy mam zrobić zjazd do swojej granicy tylko?
    Robi się z tego jakąś dokumentację powykonawczą samodzielnie czy w ogóle
    nie trzeba?

    Ktoś przerabiał podobny problem?
    szkic:

    czyjaś działka
    droga gruntowa/w przyszłości ścieżka rowerowa
    pas drogi ktora ma byc w przyszłości drogą dojazdową
    pokryty drzewami i jakimś rowem chyba
    --------------------------------------granica działki
    działka

  • 2. Data: 2021-03-14 11:26:48
    Temat: Re: zjazd z drogi publicznej...
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.03.2021 o 11:14, sirapacz pisze:

> [...]
    >
    > Wiem, że zjazd musi zrobić inwestor...ale w drodze z której mam zjeżdżać
    > rosną obecnie drzewa. Inwestor ma je wycinać czy gmina

    Wniosek o wycinkę musi złożyć właściciel. Sprawdź czy nie widać dziupli,
    porostów lub mchów, bo jak coś takiego zauważa, to może być problem z
    wycięciem.
    Ale chyba teraz dopiero od października można wycinać drzewa.

    U mnie akurat nie było drzew. Poszedłem do gminy zapytać jak
    zaplanować/usytuować wjazd. Odpowiedzieli, że przecież jakoś na działkę
    dostać się muszę i ich to mało obchodzi.
    Wziąłem koparkę wyrównał tam gdzie chciałem i mam wjazd.

  • 3. Data: 2021-03-14 13:28:23
    Od: SirRobak <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > czyjaś działka
    > droga gruntowa/w przyszłości ścieżka rowerowa
    > pas drogi ktora ma byc w przyszłości drogą dojazdową

    Wniosek z Gminy na lokalizację zjazdu, do tego mapka zasadnicza z
    ośrodka geodezji w Starostwie (czasem nawet na niekatulanych przyjmują
    jak masz jakąś to kseruj i spróbuj), oświadczenie o pawie do
    dysponowania nieruchomością lub akt notarialny, czasem tez orientacja w
    skali 1:10000 lub 1:25000.

    Dalej zależy od tego co w decyzji projekt i uzgodnienie, (czasem
    zarządca nie wymaga projektu co nie oznacza że go nie powinno i tak
    być). Organizacja ruchu opinia Gminy i zatwierdzenie u Starosty.
    Jak już masz wszystko znów do Gminy i decyzję na zajęcie pasa drogowego.
    Co do drzew ja sie tym nie zajmuję, dopytaj w Gminie i tak będziesz ;)

    Robak

  • 4. Data: 2021-03-14 13:29:30
    Od: SirRobak <s...@o...pl>

  • 5. Data: 2021-03-14 17:11:00
    Od: adam <a...@a...pl>

    A w innym miejscu, tam gdzie nie ma drzew jest możliwość zrobienia
    zjazdu? U mnie w gminie była podobna sytuacja, choć w innej kwestii.
    Urząd zaproponował, aby zamienić się z gminą kawałkiem terenu,
    ewentualnie odkupić. Papierologię brał Urząd na siebie.

  • 6. Data: 2021-03-14 18:03:43
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.03.2021 o 13:28, SirRobak pisze:

> [...]
    > zarządca nie wymaga projektu co nie oznacza że go nie powinno i tak
    > być). Organizacja ruchu opinia Gminy i zatwierdzenie u Starosty.

    Prawo budowlane

    2. Nie wymaga decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszenia, o którym
    mowa w art. 30, budowa
    [...]
    11) zjazdów z dróg powiatowych i gminnych oraz zatok parkingowych na
    tych drogach;

  • 7. Data: 2021-03-15 13:16:18
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > mowa w art. 30, budowa
    > [...]
    > 11) zjazdów z dróg powiatowych i gminnych oraz zatok parkingowych na

    nie wymaga pozwolenia na budowe co nie znaczy, że mogę sobie zrobić
    gdzie chcę i jak chcę...muszę wniosek o LOKALIZACJĘ złożyć. Potem
    jeszcze zgodę na roboty budowlane w pasie drogowym... nie takie proste
    to a ja się uparłem, że zrobię pod kątem papierów tak, by nikt nie mógł
    mnie zagiąć i zarzucić samowoli.

  • 8. Data: 2021-03-16 15:53:45
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-03-15 o 13:16, sirapacz pisze:
    > by nikt nie mógł mnie zagiąć i zarzucić samowoli.
    Słusznie.

    Robak