  • 1. Data: 2021-03-12 11:27:59
    Temat: Remont domu z instalacją TN-C a gniazda z uziemieniem
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Jest sobie 45+ letni dom z instalacją TN-C. Jeśli robię remont
    (szpachlowanie, malowanie, nic poważnego), to czy muszę/powinienem/nie
    powinienem/nie mogę instalować gniazd ze stykiem ochronnym, tzn. łączyć
    przewód PEN do PE w gnieździe i robić mostek do N? Bo o ile pamiętam, to
    kiedyś podczas remontu w mieszkaniu siostry elektryk się czepiał, gdy
    zainstalowałem gniazdo bez PE (bo takie było stare). Co mówią na ten
    temat normy i zalecenia? AFAIR np. instalowanie gniazd z PE i
    niepodłączanie bolca jest wyraźnie zabronione.