  • 61. Data: 2024-03-21 21:31:12
    Temat: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna? (A jaką pralkę polecacie teraz?)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.03.2024 21:06, Rutkowski, Jacek wrote:
    > Amica 6kg wytrzymała
    > 14 lat tyle że tylko córka jedna była i mniej prania było.
    > Wymieniałem w niej elektrozawór od napełniania wodą (nie miała
    > aquastopa) szczotki w silniku bo się skończyły a potem
    > cały silnik bo komutator był podniszczony i łożyska padły w silniku.
    >
    > Rozbierałem wybierak programów i czyściłem bo nie kontakcił.

    W taki sposób to tego mojego samsunga za 10 lat, też opiszę że spoko i
    wytrzymał 16 lat ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 62. Data: 2024-03-21 21:56:07
    Temat: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 21:25:35 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Nigdy nie miałem (jeszcze) problemu z łożyskami.
    >
    > Patrzę bo mnie zaintrygowałeś i lista "wad" ładowanych od góry, wymyślona?

    Znajoma miała ... i cos tam sie urwało w mocowaniu bębna, przy łożysku
    :-)

    > - Nie są tak energooszczędne. Zużywają odpowiednio więcej wody i zasobów
    > energii niż pralki ładowane od przodu.

    Hm, dziwne ...

    > - Wymaga więcej detergentu niż standardowe pralki.

    Hm ... choc jesli nabierają więcej wody .. to i proszku trzeba więcej
    :-)

    > - Mniejsza pojemność.

    Zrobic pewnie można różnie, ale fakt, ze zwykle mniejsze..

    > - Ciężkie ubrania lub nieporęczne przedmioty, takie jak pościel, mogą
    > być niezwykle trudne do umieszczenia w takiej maszynie.

    Hm ...

    J.

  • 63. Data: 2024-03-24 15:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > A ta LG ma napęd bezpośredni czy na pasek?

    Pralka - nie wiem.
    Suszarka - pasek owijajacy beben.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 64. Data: 2024-05-07 22:29:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.03.2024 14:22, Mateusz Bogusz wrote:
    > Na pytanie postawione w temacie, jeszcze nie potrafię odpowiedzieć.
    > Zależy jak długo podziała teraz.

    Haha, w majówkę dostała jakiś objawów jakby ją termistor wyłączał. W
    cholerę z nią.

    Samsung był - https://i.ibb.co/hR09b2S/WP-20240507-09-01-42-Pro.jp

    A dzisiaj panowie z OleOle przywieźli jakieś Beko -
    https://i.ibb.co/2Pfzpdj/WP-20240507-17-45-16-Pro.jp

    Moje jedyne kryteria to było:
    7kg wsadu, mniej jak 50cm głębokości i cena do 2k. Pomijając Cady (aż
    tak to nie) i Hisense bez opinii, pozostało tylko to Beko i jakieś
    Gorenje. Gorenje o stówę tańsze ale miało WiFi. A ktoś tutaj pisał, że
    przez wufu mu pralka nie działała...

    A teraz spostrzeżenia:
    - to standard że drzwiczki nie mają już uchwytu-klamki, tylko się je
    pcha aby uchwyt wskoczył w zapadkę, a potem po prostu ciągnie mocno aby
    uchwyt puścił?

    - pralki nie mają już węża spustowego? W instrukcji jest żeby podłożyć
    szmatę i odkręcić filtr x-D

    - elektrozaczep bistabilny? Po odłączeniu zasilania i odczekaniu kilku
    minut, nadal nie zwalnia drzwiczek - w klapce z filtrem jest takie ucho
    do pociągnięcia aby "awaryjnie otworzyć drzwiczki" - co? :-D

    - fajnie cicho chodzi ten silnik inwerterowy, ale za to elektrozaczep
    czy pompa odpływowa 2x głośniej niż w tej starej.

    - trudniej kupić całą białą pralkę niż z jakimiś czarnymi lub srebrnymi
    elementami.

    Ale największy szok, to samo pranie.
    Poprzednia no kręciła w lewo lub w prawo przez jakiś czas, potem płukała
    kilka razy i na koniec wirowała.

    Ta piorąc, raz "mizia" te ciuchy żeby za chwilę je wytarmosić, potem
    jakiś skip-A, skip-B, przed płukaniem odwirowuje x-D, do płukania leje
    wody do połowy drzwiczek (w życiu nie widziałem tyle wody w pralce) i w
    trakcie kręcenia upuszcza po trochu, potem wirowanie gdzie w połowie
    "dotryskuje" jeszcze wodę. Dawno już nie miałem takich dreszczy z
    podniecenia gdy na to patrzyłem :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 65. Data: 2024-05-07 22:38:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > trakcie kręcenia upuszcza po trochu, potem wirowanie gdzie w połowie
    > "dotryskuje" jeszcze wodę. Dawno już nie miałem takich dreszczy z

    Programy lepsze niż w Polsacie!

    --
    Jarek