  • 11. Data: 2018-02-08 12:36:57
    Temat: Re: Dom z kontenera
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 7 lutego 2018 17:10:00 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Chyba nigdy kontenera nie widziales. Sciany ma zrobione z blachy trapezowej. Po
    natrysnieciu ocieplenia od srodka plyty mozna przykrecac do blachy a na zewnatrz
    pianna do wyrownania z konstrukcja nosna. Na oko z 15 centymetrow grubosci bedzie
    miala piana a od srodka ubedzie na grubosc plyty gipsowej.

    ale w ten sposób będziesz miał blache widoczną z obu stron (z przesunieciem) a ciepło
    bedzie szło po przekroju blachy.
    Juz raczej trzeba piankowac zewnętrzną czesc trapeza i dołozyć na to z 10cm
    styropianu. Energetycznie wyjdzie lepiej.

    b.

  • 12. Data: 2018-02-08 12:59:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wysokosc trapezu jest na oko mniejsza niz 15 centymetrow i nie wystaje on poza
    gabaryty okreslone rogami. Po wyrownaniu do wymiarow zewnetrznych zostanie na
    zewnatrz warstwa piany o pewnej grubosci. Na to trzeba dac cos do wykonczenia bo sama
    piana jest zbyt slaba na warunki atmosferyczne. Teraz sie mozesz czepic ze jak bedzie
    na zewnatrz centymetr izolacji ponad blache to i tak migracja ciepla bedzie. A wtedy
    poprosze zebys podparl sie wyliczeniem strumienia ciepla uciekajacego przez blache.

  • 13. Data: 2018-02-08 13:36:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 lutego 2018 12:59:19 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    poprosze zebys podparl sie wyliczeniem strumienia ciepla uciekajacego przez blache.

    1cm piany na blasze? Wystarczy policzyć jaki to będzie miało U.
    Niech ta piana ma nawet lambde 0,025 to U dla 1cm wyniesie 2,5W/m2*K :-)

    Czyli przez sufit i sciany (100m2) kontenera morskiego przy -20stC będzie
    spierniczać 2,5 * 40 * 100 = 10kW.

    Realnie pewnie 3/4 tego bo w "wgłębieniach" trapezów będzie więcej piany.
    Tak czy siak to daje większe straty niż mój murowaniec 400m2 :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2018-02-08 14:55:30
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 lutego 2018 13:36:48 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    >
    > 1cm piany na blasze? Wystarczy policzyć jaki to będzie miało U.
    > Niech ta piana ma nawet lambde 0,025 to U dla 1cm wyniesie 2,5W/m2*K :-)

    to nie tak - 1cm na blasze, ale z 5cm pod. Spierdziela przez przekrój blachy tej
    skośnej łączącej przód i tył.
    Trzebaby solidnie policzyc ile to wyjdzie.

    b.

  • 15. Data: 2018-02-08 15:08:53
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 08.02.2018 o 12:15, Kżyho pisze:

    > Starczyło przeczytać opis. Jest tam napisane wprost, że ocieplenie jest
    > zrobione pianą zamknięto-komórkową.

    ILE cm I Z KTÓREJ STRONY!!!!!!!!!!!!!!!!11111jeden

    ToMasz

  • 16. Data: 2018-02-08 15:12:52
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > ToMasz

    Konstrukcja ścian: Blacha falowana 2 mm, izolacja, konstrukcja, płyta G+K.

    Izolacja termiczna: Piana poliuretanowa zamknięto-komórkowa o grubości
    100 mm ? 0,022 [W/m*K]. Dodatkowo wełna mineralna o grubości 50 mm ?
    0,037 [W/m*K]. Uzyskany współczynnik przenikania ciepła przegrody
    U[W/m?*K)] 0,16.

    czy te parametry są wiarygodne? jak to się ma do obowiązujących
    przepisów budowlanych?

    ToMasz

  • 17. Data: 2018-02-08 15:21:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Widziales kiedys kontener czy tylko tak sobie pierdolisz zeby zablysnac? Od gory i od
    dolu grubosc moze byc wieksza bo nie ma wplywu na wysokosc w kontenerze. Zabronisz
    komus napakowac na kontener metr styropianu? Kluczowe jakbys znowu czegos nie
    rozumial jest "na". Przyklad. Widelec lezy " na" stole. Na stole to nie przyklejony
    pod blatem stolu.

  • 18. Data: 2018-02-08 15:22:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 lutego 2018 15:12:54 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > U[W/m?*K)] 0,16.
    >
    > czy te parametry są wiarygodne? jak to się ma do obowiązujących

    Mieści się:

    http://www.architektura.info/index.php/prawo/warunki
    _techniczne_budynki/zalacznik_2_wymagania_izolacyjno
    sci_cieplnej_i_inne_wymagania_zwiazane_z_oszczednosc
    ia_energii

    Tyle piany + wełny może dać taki współczynnik U i jest to całkiem spoko
    współczynnik :-) Tyle, że w przypadku blachy trapezowej to nie jest
    takie proste, bo blacha bardzo dobrze przewodzi ciepło, a przecież
    miejscami będzie miała znacznie mniejszą izolacje (wnętrze domu -> blacha,
    blacha -> na zewnątrz) i ten współczynnik będzie znacznie gorszy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2018-02-08 15:28:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pan Internet mowi ze 0,16 jest duzo lepsze od wymaganych teraz i lepsze od
    wymaganych za trzy lata.

  • 20. Data: 2018-02-08 15:37:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Grubosc izolacji bedzie na scianach w kazdym miejscu taka sama i ze blacha jest
    pofalowana nie ma zadnego znaczenia. Jak bedzie sciana o grubosci 15 cm zrobiona z
    pianki i w niej bedzie blacha trapezowa o wysokosci trapezu 10 cm i od srodka bok
    trapezu nie bedzie ocieplony ale za to na zewnatrz izolacja bedzie miala 5
    centymetrow to ucieczka przez blache moze byc na poziomie ucieczki przez male okno w
    lazience albo i mniejsze. W scianie budynku w ktorym przebywaja ludzie sa okna i
    drzwi. Przez nie ucieknie duzo wiecej ciepla niz przez blache trapezowa dobrze
    izolowana z jednej strony.