  • 21. Data: 2022-11-16 21:59:50
    Temat: Re: Fotowoltaika stanieje, czy zdrożeje?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Myślałem że taniej będzie po kwietniu '22. Dupa, ani taniej ani
    > więcej sprzętu nie ma. W 2021 były praktycznie co tydzień jakieś
    > przeceny sprzętu, do tego stopnia że kWp modułów wychodził 1100
    > zł, teraz taniej tylko jak się kontener bierze a i tak cena ponad
    > 1500 zł/kWp. Normalnie to w okolicach 1700 zł. Wychodzi na to, że
    > zachód wciąga.

    Ma tez znaczenie kurs dolara

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 22. Data: 2022-11-17 07:15:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-11-14 o 19:41, Jacek pisze:
    > Chodzą pogłoski, że fotowoltaika ma potanieć. Czy jest zatem sens
    > budować taką instalację jeszcze w 2022, czy poczekać do 2023?
    > Jacek

    Znam kilku takich co czekają już ze 6 lat aż stanieje. To chyba taki typ
    człowieka :]

    L.

  • 23. Data: 2022-11-17 18:44:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 15.11.2022 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Z miesiaca na miesiac ta cena spadła o 30%.
    > Ale najgorsze jest to ze dazy to do tego zeby odkupowany prąd był tym
    > tanszy im mniej go potrzeba. A bedzie sie to działo wtedy kiedy bedzie
    > sie go najwiecej produkować. Cena bedzie ustalana na biezaco i wyjdzie
    > ze akurat wtedy kiedy produkujesz najwiecej, płaca najmniej.
    > Gdybam sobie, wcale tak nie musi byc, ale niestety obecnie jest to
    > trudne do przewidzenia i przekalkulowania ze wzgledu na brak danych.

    Zainteresowani niech przestudiują ustawę, co pisze na temat obliczenia
    ceny prądu.
    Poza tym przy dużej podaży, lepiej niech się prosument cieszy, że w
    ogóle coś wypchnie za licznik, bo się może zdarzyć, że w sieci już jest
    253V i nawet na własne potrzeby pobierze z ZE.

    --
    Pete

  • 24. Data: 2022-11-17 19:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Zainteresowani niech przestudiują ustawę, co pisze na temat
    > obliczenia ceny prądu.

    A co piszą ciekawego i skad wiadomo ze sie ustawa nie zmieni?
    Ogolnie, podwazasz co napisałem czy popierasz?

    > Poza tym przy dużej podaży, lepiej niech się prosument cieszy, że
    > w ogóle coś wypchnie za licznik, bo się może zdarzyć, że w sieci
    > już jest 253V i nawet na własne potrzeby pobierze z ZE.

    Nie wiem czy to działa, bo u mnie przez rok zdazyło się to raz ale
    widziałem ze sa gniazdka które wykrywaja zbyt wysokie napiecie i celowo
    włączają urzadzenie do nich podłączone aby pobierajac prąd, obnizyło
    napiecie. Podłączasz pod to np klimatyzator i jest jakies rozwiazanie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 25. Data: 2022-11-17 20:38:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 17.11.2022 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > A co piszą ciekawego i skad wiadomo ze sie ustawa nie zmieni?
    > Ogolnie, podwazasz co napisałem czy popierasz?

    Wstrzymuję się od głosu, bo problem jest poza moim bezpośrednim
    zainteresowaniem :P

> [...]
    > włączają urzadzenie do nich podłączone aby pobierajac prąd, obnizyło
    > napiecie. Podłączasz pod to np klimatyzator i jest jakies rozwiazanie.

    To nie tego rodzaju problem.
    Problem jest, jak będziesz na końcu linii a sąsiedzi przed tobą też
    produkują nadmiar.

    Będziesz w czarnej d.... jak mocno zaświeci.

    --
    Pete

  • 26. Data: 2022-11-21 08:46:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 17 Nov 2022 20:38:59 +0100, Pete

    > To nie tego rodzaju problem.
    > Problem jest, jak będziesz na końcu linii a sąsiedzi przed tobą też
    > produkują nadmiar.
    > Będziesz w czarnej d.... jak mocno zaświeci.

    W Ełku znajomemu obniżyli napięcie na okres letni, na zimowy podnieśli.
    Chyba to już będzie taki standard, póki w końcu nie dostawią więcej trafo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2022-11-25 14:30:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    16 Nov 2022 20:59:50 GMT, Budzik

    > Ma tez znaczenie kurs dolara

    Głównie to fracht z chin podrożył PV.
    To co teraz sprzedają to kupowali w zeszłym roku.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2022-12-04 13:38:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 16 Nov 2022 19:25:26 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Ano, sam się przymierzam i chyba dołożę
    > po Nowym Roku jeszcze kilka kW w PV.

    Nordstreamów, nawet jakby chcieli, już nie uruchomią. Pozostaje węgiel,
    atom i do tego OZE. Tylko że atomówka powinna być już u nas działająca,
    kolejne się powinny teraz budować, ale osły rządowe (pośrednio przez
    debilnych obywateli) dały dupy. Zresztą z OZE to samo, udupione wiatraki
    (bo przecież przetrącają ptaki, i generują negatywne pole gorsze niż
    chemitrialsy), niechęć do PV bo przecież domy przez nie płoną (jakby
    wcześniej się nie paliły z powodu smoły w kominach, zwaracia
    elektrycznego), są nieopłacalne itd.

    --
    Pozdor
    Myjk