  • 11. Data: 2020-09-16 21:34:38
    Temat: Re: Grzeje się pompa c.o.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/09/2020 21:30, nadir wrote:
    > A jakiś lokaly miłośnik Słońca nie szpeci go przypadkiem?

    Raczej nie. Co prawda nie robie tego co dzień, ale czasami go oglądam
    oscyloskopem bo sam mam PV. Dalej jest bardziej sinus niż prostokąt.

    No i w nocy też się grzeje ...

  • 12. Data: 2020-09-18 12:56:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/09/2020 10:49, heby wrote:
    > Śliczny. Prosto z węgla.

    Zwracam honor. Na schemacie był przekaźnik i wpięcie wprost do fazy.
    Założyłem że nie ma innego AC niż z sieci.

    Ale to chiński schemat i chiński produkt.

    W rzeczywistości, po otwarciu, jest "jakieś pudełko". Z tego pudełka
    wychodzi sinus, oberżnięty o jakieś 30% napięcia z jednej połówki.

    Dzięki, odkryłem to dopiero jak zauważyłem że żarówka, zamiast pompy,
    zmienia jasność podczas długiej pracy. Na pierwszym strzale jest ładny i
    równy, po 20 minutach pracy lekko trzepnięty. Potwierdzone oscyloskopem.

  • 13. Data: 2020-09-18 13:44:29
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-18 o 12:56 +0200, heby napisał:

> [...]
    > zmienia jasność podczas długiej pracy. Na pierwszym strzale jest
    > ładny i równy, po 20 minutach pracy lekko trzepnięty. Potwierdzone

    Ciekawe - szczerze mówiąc o tym wariancie nie myślałem, zakładałem
    raczej, że możesz mieć w domu jakieś cuda które sieją.

    No to teraz pytanie - do czego do pudełko? Z opisu brzmi jakby to był
    jakiś "oszczędzacz pompy", który miałby zaniżać napięcie skuteczne po
    dłuższej chwili pracy, aby chińska pompa nie dokonała samozapłonu -
    tyle, że chińczyk nie do końca przemyślał temat i ustrojstwo dobija
    pompę jeszcze bardziej. Możliwe to? Czy jednak co innego autor miał na
    myśli?

    Mateusz

  • 14. Data: 2020-09-18 13:58:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/09/2020 13:44, Mateusz Viste wrote:
    > No to teraz pytanie - do czego do pudełko?

    Nie wiem. Nie ma tego jak wyjąć i obejrzeć. Być moze to jakiś regulator
    prądkosci obrotowej, ale może nie działał i chinole go softwareowo nie
    używają jako regulator tylko jako wyłacznik. Lub też, ten efekt
    obcinania to właśnie próba oszczędzania pompy, tylko wyszło jak zwykle.

    > tyle, że chińczyk nie do końca przemyślał temat i ustrojstwo dobija
    > pompę jeszcze bardziej. Możliwe to? Czy jednak co innego autor miał na
    > myśli?

    Pomysł może był dobrym, ale wykonanie chińskie. Przypuszczalnie
    "pudełko" jest popsute, ale przeszło przez kontrolę jakości bo Li Wang
    widzi że się kręci, to musi być dobre.

    Tak czy inaczej czasami trzeba zasiać ziarno niepewności w głowie to
    człowiek założył błedne że chinol robi tak jak mówi i rysuje że robi.

  • 15. Data: 2020-09-28 09:36:46
    Od: WS <L...@c...pl>

    Moze to jakis przekaznik SSR? https://pl.qwe.wiki/wiki/Solid-state_relay