  • 1. Data: 2020-09-12 14:31:22
    Temat: Używane panele PV i faktura
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Czy muszę mieć fakturę na panele PV do umowy i uzyskania dofinansowania
    mój prąd 5000PLN? Mam możliwość przywiezienia z Niemiec używek z
    rozbiórek domów pod autobanę. Jeszcze są na dachach ale cena po prostu
    nie do przebicia.

    Jak to jest?

  • 2. Data: 2020-09-13 12:44:54
    Temat: Re: Używane panele PV i faktura
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Sep 2020 14:31:22 +0200, KIKI <h...@u...dl> wrote:
> [...]
    > mój prąd 5000PLN? Mam możliwość przywiezienia z Niemiec używek z
    > rozbiórek domów pod autobanę. Jeszcze są na dachach ale cena po

    Jaka cena?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2020-09-13 12:56:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-09-12 o 14:31, KIKI pisze:
> [...]
    > mój prąd 5000PLN? Mam możliwość przywiezienia z Niemiec używek z
    > rozbiórek domów pod autobanę. Jeszcze są na dachach ale cena po prostu

    bez faktury nie zdzialasz nic AFAIK
    https://mojprad.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/
    pytanie 12

    co do paneli - a co zbierasz listę chętnych? :)))

  • 4. Data: 2020-09-13 14:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KIKI h...@u...dl ...

> [...]
    > Niemiec używek z rozbiórek domów pod autobanę. Jeszcze są na
    > dachach ale cena po prostu nie do przebicia.

    Dofinansowania jest tylko 5kPLN.
    Nie mozna zapłacic za wszystko inne a paneli połozyc poza ta kwota?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 5. Data: 2020-09-13 20:28:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 13.09.2020 12:44, Marek wrote:

    > Jaka cena?

    100 PLN za sztukę 280 do 330W różne mono i poli. Nie wiem jakich firm,
    bo są na dachach. Ale dużo ich nie ma i już je zdejmuje kolega. Ja wezmę
    setkę około.

  • 6. Data: 2020-09-13 20:37:53
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 13.09.2020 12:56, sirapacz wrote:

    > pytanie 12
    "
    Do wniosku należy dołączyć kopie faktur za dostawę i montaż instalacji.
    Nie przewidziano innego dokumentu, zatem nie ma możliwości załączenia
    umowy cywilno-prawnej.
    "

    Czyli firma zewnętrzna musi zamontować instalację i wystawić fakturę na
    całość ale jest punkt 13:

    "
    Czy instalacja fotowoltaiczna może być wykonana tzw. siłami własnymi,
    pod warunkiem posiadania przez jej właściciela odpowiednich
    kwalifikacji? Kosztami kwalifikowanymi byłyby w takim przypadku zakup,
    odbiór i uruchomienie instalacji.
    ukryj odpowiedź

    Tak. W takiej sytuacji należy zaznaczyć to we wniosku (punkt 36) oraz
    przedstawić stosowny załącznik nr 4 (oświadczenie o samodzielnym montażu).
    "

    Trochę to niejasne. Nie mówi, czy muszę mieć podzespoły na fakturach
    skoro kupiłem używane. Inwerter będzie zapewne nowy ale panele i stojaki
    nie.

  • 7. Data: 2020-09-13 21:52:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-09-13 o 20:37, KIKI pisze:

> [...]
    >
    > Trochę to niejasne. Nie mówi, czy muszę mieć podzespoły na fakturach
    > skoro kupiłem używane. Inwerter będzie zapewne nowy ale panele i stojaki

    No przecież jasno jest napisane - ma być faktura i koniec. A czy
    będziesz miał fakturę na całość z montażem, czy 14 faktur na różne
    części potrzebne do zrobienia tej instalacji jak będziesz robić sam to
    nie ma znaczenia. Ale faktura MUSI być. W 12 masz ostatnie zdanie -
    umowa cywilnoprawna odpada.

    Faktura zagramaniczna IMHO byłaby zaakceptowana.

    Ale możesz wziąć inwerter i usłuygi na to a panele swoje (nie muszą być
    wszystkie w ramach tego rozliczenia - możesz dać 12kWp a do
    rozliczenia koszty kwalifikowane będą za powiedzmy 2kWp+osprzęt.

  • 8. Data: 2020-09-13 22:05:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > 100 PLN za sztukę 280 do 330W różne mono i poli. Nie wiem jakich firm,
    > bo są na dachach. Ale dużo ich nie ma i już je zdejmuje kolega. Ja wezmę
    > setkę około.

    100 paneli? 30kWp? :) na bogato:D
    Cena faktycznie nie do pobicia, nawet warto się potarabanić na zachodnie
    rubieże naszego kraju.
    ze 20-60 sztuk by było jeszcze? Czytaj: czy mogę się podłączyć do zakupu.

  • 9. Data: 2020-09-13 22:33:09
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 13.09.2020 22:05, sirapacz wrote:

> [...]
    > rubieże naszego kraju.
    > ze 20-60 sztuk by było jeszcze? Czytaj: czy mogę się podłączyć do zakupu.

    Nie, bo falowniki idą na ebaya, a paneli jest na nas dwóch, na własne
    potrzeby. Falowniki są słabe, a ja kupię sobie takie po 10kW.
    Tylko jest mieszanka tych paneli, też każde mają inna kolorystykę.
    Zresztą jeszcze nie wiem skąd falowniki i ile założę tych paneli. Na
    pewno przewymiaruję o 20-30%.

  • 10. Data: 2020-09-13 22:39:36
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 13.09.2020 21:52, sirapacz wrote:

    > Ale możesz wziąć inwerter i usłuygi na to a panele swoje  (nie muszą być
    >  wszystkie w ramach tego rozliczenia - możesz dać 12kWp a do rozliczenia
    > koszty kwalifikowane będą za powiedzmy 2kWp+osprzęt.

    Wiesz co to już wolę nie kombinować. Dopytam czy musi być faktura na
    każdy kWp ale jak tak to trudno. Może powietrzną pompę ciepła z
    demontażu załatwię, taką kilkuletnią, może 2 nawat, jedną na zapas tylko
    są małe moce, też mi nie pasuje. Ale to jedyny sposób żeby to OZE w
    ogóle miało ekonomiczny sens.