  • 1. Data: 2020-09-08 13:27:38
    Temat: Zamrażarka szufladowa help
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Głupia sprawa. Nigdy w życiu nie kupowałem zamrażarki, zawsze człowiek
    miał jakieś używki skądś a teraz mus kupić nową.
    Ma być duża i szufladowa. Innych kryteriów nie ma.
    Prądu może jeść dużo, nie musi być A++++++++++++.
    Ktoś wspomoże? ;)

    L.

  • 2. Data: 2020-09-08 15:33:49
    Temat: Re: Zamrażarka szufladowa help
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2020-09-08 o 13:27, Lisciasty pisze:
> [...]
    > Ma być duża i szufladowa. Innych kryteriów nie ma.
    > Prądu może jeść dużo, nie musi być A++++++++++++.

    Nie pomogę w wyborze firmy, ale jeśli ma być duża, to szukałbym modelu z
    dwiema komorami i dwoma drzwiczkami. Na górze i dole, lub po lewej i
    prawej. Nie wietrzy się wtedy całej zamrażarki przy każdym otwarciu.
    Może są też takie z dwoma agregatami?

  • 3. Data: 2020-09-08 15:37:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan adam napisał:

> [...]
    > dwiema komorami i dwoma drzwiczkami. Na górze i dole, lub po lewej i
    > prawej. Nie wietrzy się wtedy całej zamrażarki przy każdym otwarciu.

    Idźmy dalej, nie poprzestawajmy na półśrodkach. Może po prostu dwie?

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2020-09-08 16:15:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 8 września 2020 15:37:40 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Idźmy dalej, nie poprzestawajmy na półśrodkach. Może po prostu dwie?

    To już w sumie mam, tyle że w przypadku lodówek. 2 sztuki obok siebie
    były 4x tańsze niż jedna duża ;P

    Ale zamrażarę potrzebuję jedną, duża ale nie musi być ogromna.

    L.

  • 5. Data: 2020-09-08 16:58:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-08 o 16:15, Lisciasty pisze:

    > To już w sumie mam, tyle że w przypadku lodówek. 2 sztuki obok siebie
    > były 4x tańsze niż jedna duża ;P
    >
    > Ale zamrażarę potrzebuję jedną, duża ale nie musi być ogromna.

    https://www.lippstaedteranhaenger.de/pl/pojazd/konte
    ner-wymienny-chlodniczy-glebokiego-mrozenia-z-agrega
    tem-bdf-system-7-450-mm-lang-lack-neu-17820/

    krócej: https://tiny.pl/7jdw4

    Szuflady można wewnątrz zamontować ;)

    Gdzieś w rodzinie był taki wynalazek. Zelmer albo coś podobnego. Jednak
    to było kupowane kilkanaście lat temu, więc istnieje szansa, że już w
    sprzedaży nie ma.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2020-09-08 17:35:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    ner-wymienny-chlodniczy-glebokiego-mrozenia-z-agrega
    tem-bdf-system-7-450-mm-lang-lack-neu-17820/

    Znajomy ma taką. Potwierdzam, wcale nie jest ogromna. Bo poza tym ma
    jeszcze zamrażarkę wbudowaną w budenek, tak z 50 metrów kwadratowych.
    Byłem kiedyś u niego w czasie upałów ponad 30 stopni. Fajnie jest, gdy
    się wejdzie do pomieszczenia minus czterdzieści. W ogóle zimna nie czuć.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2020-09-08 18:42:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 8 września 2020 o 15:33:52 UTC+2 adam napisał(a):
> [...]
    > dwiema komorami i dwoma drzwiczkami. Na górze i dole, lub po lewej i
    > prawej. Nie wietrzy się wtedy całej zamrażarki przy każdym otwarciu.
    A wiesz że z tym wietrzeniem lodówek i zamrażarek to jaki sam mit jak z tym że w
    jakiś płatkach śniadaniowych jest tyle żelaza że z paczki prawie na gwoździa by
    wystarczyło. Fizyki nie da się oszukać. Powietrze lekkie i ma małe ciepło właściwe.
    Ubytek ciepła potrzebny do uzupełnienia zimna w zamrażarce jest pomijalnie mały przy
    normalnym otwieraniu drzwi. Podobnie w lodówce.

  • 8. Data: 2020-09-08 19:01:39
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Fizyki nie da się oszukać. Powietrze lekkie i ma małe ciepło właściwe.

    Żebyś się nie zdziwił. Powietrze ma ponad 2x większe ciepło właściwe od
    żelaza.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2020-09-08 19:29:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek.N. napisał:

    > Żebyś się nie zdziwił. Powietrze ma ponad 2x większe ciepło właściwe od
    > żelaza.

    Jeszcze warto porównać, ile moli ma powietrze w jednej szafie, a ile żelazo
    w jednym gwoździu.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2020-09-08 19:49:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 8 września 2020 19:29:03 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Jeszcze warto porównać, ile moli ma powietrze w jednej szafie, a ile żelazo
    > w jednym gwoździu.

    Weź Pan mi nie gadaj o molach, walczymy z tą zarazą od wiosny...

    L.