  • 11. Data: 2020-09-08 19:59:34
    Temat: Re: Zamrażarka szufladowa help
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Weź Pan mi nie gadaj o molach, walczymy z tą zarazą od wiosny...

    Od wiosny to my mamy utrapienie z taką zarazą, że nawet cała szafa
    moli przy niej pikuś.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2020-09-08 20:14:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 8 września 2020 19:59:37 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Od wiosny to my mamy utrapienie z taką zarazą, że nawet cała szafa
    > moli przy niej pikuś.

    Krety? Domokrążcy? Inkasenci z gazowni?

    L.

  • 13. Data: 2020-09-08 20:17:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2020 o 13:27 Lisciasty <l...@p...pl> pisze:

    > Głupia sprawa. Nigdy w życiu nie kupowałem zamrażarki, zawsze człowiek
    > miał jakieś używki skądś a teraz mus kupić nową.
    > Ma być duża i szufladowa. Innych kryteriów nie ma.
    > Prądu może jeść dużo, nie musi być A++++++++++++.
    > Ktoś wspomoże? ;)

    A co dla Ciebie oznacza duża?
    Mam lodówkę samsunga dwudrzwiową - jedne drzwi to zamrażarka, drugie
    lodówka, wysokość jakieś 1,9m, dwa agregety invertorowe.
    To dużo czy mało dla Ciebie?
    Są takie jak moja - ale całe zamrażarki lub lodówki.

    TG

  • 14. Data: 2020-09-08 20:26:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 8 września 2020 o 19:01:17 UTC+2 Irek.N. napisał(a):

    > Żebyś się nie zdziwił. Powietrze ma ponad 2x większe ciepło właściwe od
    > żelaza.
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.
    Ale jest przy okazji 7800 razy lżejsze od żelaza.

  • 15. Data: 2020-09-08 20:27:42
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 08.09.2020 o 20:14, Lisciasty pisze:
    > Krety? Domokrążcy? Inkasenci z gazowni?

    Wirus w koronie.

    Ewa

  • 16. Data: 2020-09-08 20:41:47
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zenek Kapelinder pisze:

    > Ale jest przy okazji 7800 razy lżejsze od żelaza.

    A pewnie że tak. Pomieszczenie około 25m2/3m wysokości to szacunkowo
    90kg tylko. Jarek by napisał że 3,2x10^3 moli, czyli od cholery robactwa ;)
    Energetycznie za to niewiele. Nie zmienia to jednak faktu, że ciepło
    właściwe powietrza jest znaczne.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2020-09-08 22:58:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 8 września 2020 o 20:42:20 UTC+2 Irek.N. napisał(a):

> [...]
    > 90kg tylko. Jarek by napisał że 3,2x10^3 moli, czyli od cholery robactwa ;)
    > Energetycznie za to niewiele. Nie zmienia to jednak faktu, że ciepło

    Wszystko się zgadza. Ale wracając do tego co napisałem że dawanie przez różnych
    takich ostrzem żeby nie otwierać bez potrzeby albo o pół minuty dłuzej lodówki albo
    zamrażarki bo spowoduje drastyczny wzrost rachunków za prąd jest bzdurą. Oczywiście
    częste itd otwieranie nie spowoduje zmniejszenie rachunku za prąd ale jego
    zwiekszenie. Tylko to zwiększenie będzie raczej nie zauważalne niż zauważalne.

  • 18. Data: 2020-09-09 06:52:30
    Od: A S <a...@e...pl>

    > A wiesz że z tym wietrzeniem lodówek i zamrażarek to jaki sam mit jak z tym że w
    jakiś płatkach śniadaniowych jest tyle żelaza że z paczki prawie na gwoździa by
    wystarczyło. Fizyki nie da się oszukać. Powietrze lekkie i ma małe ciepło właściwe.
    Ubytek ciepła potrzebny do uzupełnienia zimna w zamrażarce jest pomijalnie mały przy
    normalnym otwieraniu drzwi. Podobnie w lodówce.

    Chodzi o zaszranianie i w efekcie częstsze odmrażanie i mycie, nie utrate ciepła. Ale
    żona często wstawia otwarte płyny, aby szybko schłodzić. Czyli lodem na sciankach nie
    należy się marwić.
    pozdro
    --
    A S

  • 19. Data: 2020-09-09 06:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

> [...]
    > Ma być duża i szufladowa. Innych kryteriów nie ma.
    > Prądu może jeść dużo, nie musi być A++++++++++++.

    Co to znaczy duza? Ja mam od kilku lat samsunga 185cm wysokiego i nic
    złego o nim powiedziec nie moge :)
    Ogolnie wybór lodówek z zamrazarka na rynku ogromny ale samych lodówek
    i samych zamrazarek nie az tak wielki ale na pewno cos da sie wybrac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 20. Data: 2020-09-09 07:05:36
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2020-09-08 o 13:27, Lisciasty pisze:
    > Głupia sprawa. Nigdy w życiu nie kupowałem zamrażarki, zawsze człowiek
    > miał jakieś używki skądś a teraz mus kupić nową.

    Podłączę się, bo też potrzebna nowa. Wyobrażam sobie jak się użytkuje taką
    szufladową. Wygodnie, o ile wprowadzimy jakiś reżim zasiedlania szuflad, których
    powinno być sporo, małych i dużych.

    Ale czegoś chciałoby się skrzyniową. Jak wygląda użytkowanie takiej skrzyni, gdzie
    okaże się, że woreczek z grzybami jest na dnie, przywalony lodowymi cegłami? Na oko
    brakuje mi w skrzyniowych bogatego podzielenia przestrzeni na jakieś pojemniki,
    kosze, podwieszenia, które można łatwo wyjmowac. Ale gdy zajrzę do którejś, jest tam
    duża skrzynia i jakiś mały koszyczek z boku.

    pozdro
    --
    A S