  • 11. Data: 2020-09-14 08:51:59
    Temat: Re: Używane panele PV i faktura
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-09-13 o 22:39, KIKI pisze:

    > Wiesz co to już wolę nie kombinować. Dopytam czy musi być faktura na
    > każdy kWp ale jak tak to trudno. Może powietrzną pompę ciepła z

    fakturę musisz mieć na te elementy jakie idą pod kwalifikację, we
    wniosku podajesz moc wszystkich paneli instalowanych razem z
    kwalifikowanymi (jeśli inwerter będzie przestrzelony).
    Na twoim miejscu wziąłbym kobylasty inwerter, ze 3kWp paneli albo i
    mniej. Potem tę instalację możesz sobie rozbudować do 30 bez problemów -
    w tym faq jest tam tak napisane.

  • 12. Data: 2020-09-14 08:55:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie, bo falowniki idą na ebaya, a paneli jest na nas dwóch, na własne
    > potrzeby. Falowniki są słabe, a ja kupię sobie takie po 10kW. > Tylko jest
    mieszanka tych paneli, też każde mają inna kolorystykę.

    kto by zwracał na to uwagę - dobierzesz w grupy i będzie cacy:)

    > Zresztą jeszcze nie wiem skąd falowniki i ile założę tych paneli. Na
    > pewno przewymiaruję o 20-30%.

    też tak kombinuję by wziąć mniej tańszych(używanych) paneli aby
    zwiększyć uzyski w pochmurniejsze dni (czytaj chcę zwiększyć uzysk w
    zimie (tak, wiem o możliwości odbioru energii wyprodukowanej w lecie)

  • 13. Data: 2020-09-14 13:32:25
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.09.2020 08:51, sirapacz wrote:

    > Na twoim miejscu wziąłbym kobylasty inwerter, ze 3kWp paneli albo i
    > mniej. Potem tę instalację możesz sobie rozbudować do 30 bez problemów -
    > w tym faq jest tam tak napisane.

    Ja tam nic dopłacać więcej nie chcę, jeszcze będą przyłazić i się
    czepiać, ze inverter nie w tym kolorze.
    Nie chcę tylko kilku inwerterów używanych takich jak zdjętych z domków,
    bo tam są małe takie jaki był trend kilka lat temu. Po prostu zrobią mi
    takie zakłócenia, że pralka przestanie działać w dzień.

  • 14. Data: 2020-09-14 13:36:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2020 13:32:27 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Nie chcę tylko kilku inwerterów używanych takich jak zdjętych z domków,
    > bo tam są małe takie jaki był trend kilka lat temu. Po prostu zrobią mi
    > takie zakłócenia, że pralka przestanie działać w dzień.

    Ty masz jakieś obsesje z tymi falownikami. A kury się niosą jak
    komórki używasz? :>
    Ja mam w tej chwili 7 falowników foto w chałupie i pralka mi o dziwo działa.
    Nawet telewizor działa! I piekarnik...

    L.

  • 15. Data: 2020-09-14 13:40:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ja mam w tej chwili 7 falowników foto w chałupie i pralka mi o dziwo działa.

    2 czy 3 zrozumiem bo różne miejsca instalacji paneli...ale 7? :)))) po
    grzyba?

  • 16. Data: 2020-09-14 14:12:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2020 13:41:09 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > 2 czy 3 zrozumiem bo różne miejsca instalacji paneli...ale 7? :)))) po
    > grzyba?

    A tak wyszło. Najpierw był 3-fazowy 5kW, potem doszło trochę więcej mocy
    i pojawiło się 5 mikrofalowników 1f, a na końcu kolejna trójfazówka
    tym razem 4kW ;)

    L.

  • 17. Data: 2020-09-14 14:41:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A tak wyszło. Najpierw był 3-fazowy 5kW, potem doszło trochę więcej mocy
    > i pojawiło się 5 mikrofalowników 1f, a na końcu kolejna trójfazówka
    > tym razem 4kW ;)
    >
    > L.

    ale to wszystko działa on-grid?

  • 18. Data: 2020-09-14 14:52:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Ty masz jakieś obsesje z tymi falownikami. A kury się niosą jak
    > komórki używasz? :>
    > Ja mam w tej chwili 7 falowników foto w chałupie i pralka mi o dziwo działa.
    > Nawet telewizor działa! I piekarnik...

    A jak zamrażarka?

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2020-09-14 18:06:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2020 14:41:42 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > ale to wszystko działa on-grid?

    Tak. Na offgrida na razie nie mam kasy ani czasu ;)

    L.

  • 20. Data: 2020-09-14 18:08:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2020 14:52:51 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > A jak zamrażarka?

    Nie patrzyłem. Ale chyba działa ;)

    L.