  • 21. Data: 2020-09-14 19:51:43
    Temat: Re: Używane panele PV i faktura
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.09.2020 18:08, Lisciasty wrote:

    > Nie patrzyłem. Ale chyba działa ;)
    >
    > L.

    Ale tamte z elektronixy sieją wiele różnych małych takich pod panele
    zakłócają nieziemsko. Tak tylko dmucham na zimne.
    Przecież 10 falowników nie wezmę.

  • 22. Data: 2020-09-14 21:15:05
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 13.09.2020 o 22:33, KIKI pisze:
    > On 13.09.2020 22:05, sirapacz wrote:

    > Nie, bo falowniki idą na ebaya, a paneli jest na nas dwóch, na własne
    > potrzeby. Falowniki są słabe, a ja kupię sobie takie po 10kW.

    Czy się nie mylę, że powyżej 6.5KW inst. potrzebne jest jakieś
    uzgodnienie p.poż inspektora?

    Pytam, bom ciekaw czy to już było czy wchodzi dopiero (19/09/2020r) w
    nowym Prawie Budowlanym
    - wczoraj usiłowałem przeczytać większą część tekstu

    ... i (BTW)
    najbardziej mi utkwił fragment o
    "pięćdziesięciokrotnym" podniesieniu kary za użytkowanie budynku bez
    zgłoszenia (pozwolenia na użytkowanie) - to będzie z pół bańki? - nie
    zdążyłem przeanalizować wzoru z 49f. Ale obecnie to chyba coś z 10 tys.
    mi wyszło, a x "pięćdziesięciokrotnie"??

  • 23. Data: 2020-09-14 21:22:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-09-14 o 18:06, Lisciasty pisze:

    > Tak. Na offgrida na razie nie mam kasy ani czasu ;)

    no dobra... ale jak one robią ci prąd i wpuszczają do sieci, to skąd one
    wiedzą kiedy padnie sieć zewnętrzna? przecież do tej samej sieci pompują
    pozostałe inwertery. Przeciążenie je wyłącza?

  • 24. Data: 2020-09-15 11:07:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2020 21:22:13 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > no dobra... ale jak one robią ci prąd i wpuszczają do sieci, to skąd one
    > wiedzą kiedy padnie sieć zewnętrzna? przecież do tej samej sieci pompują
    > pozostałe inwertery. Przeciążenie je wyłącza?

    Przecież to się niczym nie różni od sytuacji gdzie masz np. 10
    szeregówek i każdy koleś w szeregówce ma swój falownik :>

    Każdy klamot ma napięcie AC z sieci i do niego się dopasowuje.
    Jak napięcie jest za niskie albo za wysokie to się wyłącza. Ot i cała filozofia.

    L.

  • 25. Data: 2020-09-15 11:20:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Sep 2020 02:07:01 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    >
    > Każdy klamot ma napięcie AC z sieci i do niego się dopasowuje.
    > Jak napięcie jest za niskie albo za wysokie to się wyłącza. Ot i cała filozofia.

    Użycie wielu falowników w jednej instalacji ma jeszcze tą zaletę że w
    przypadku przesłonięcia jakiegoś panela lub choćby jednego ogniwa (lub
    jego uszkodzenia) wyłączona zostaje tylko część instalacji.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 26. Data: 2020-09-15 14:18:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-14 o 21:22, sirapacz pisze:

    > no dobra... ale jak one robią ci prąd i wpuszczają do sieci, to skąd one
    > wiedzą kiedy padnie sieć zewnętrzna? przecież do tej samej sieci pompują
    > pozostałe inwertery. Przeciążenie je wyłącza?

    Falowniki mają kilka metod wykrywania pracy wyspowej, każde powoduje
    natychmiastowe wyłączenie.

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2020-09-15 14:34:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Użycie wielu falowników w jednej instalacji ma jeszcze tą zaletę że w
    > przypadku przesłonięcia jakiegoś panela lub choćby jednego ogniwa (lub
    > jego uszkodzenia) wyłączona zostaje tylko część instalacji.

    zajefajnie w takim razie.
    To pytanie pomocnicze... jak się zgłaszam jako prosument to muszę
    zgłosić pierwszą instalację do przyłączenia a resztę analogicznie
    dołączać? czy może z każdym inwerterem muszę się bujać z kwitami?

  • 28. Data: 2020-09-15 14:40:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 15 września 2020 14:35:03 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]
    > zgłosić pierwszą instalację do przyłączenia a resztę analogicznie
    > dołączać? czy może z każdym inwerterem muszę się bujać z kwitami?

    Jak robisz raz na gotowo to nie ma sensu mnożyć falowników.
    Ja mam tyle bo robiłem etapami no i chciałem sobie potestować na własnej d. ;)
    Ale ekonomicznie lepiej jest zawiesić jeden duży falownik i się nie pierniczyć.

    Co do zgłaszania to owszem powinieneś zgłosić przyłączenie kolejnego
    klamota, a konkretnie to zwiększenie mocy instalacji.

    L.