  • 1. Data: 2020-09-13 16:30:48
    Temat: Woda CWU
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Mam kocioł Defro Sigma 16 z zasobnikiem (na pelet) w kotłowni ulokowanej w
    piwnicy.
    Na poddaszu czy w kuchni na ciepla wodę musze czekac bardzo dlugo ~2 minut
    zanim sie przeleje zimna i dojdzie ciepla.
    Mam zamontowana dodatkowa pomke przy zbiorniku ale widze ze się nie wlacza.
    Moje pytanie czy zamontowac dodatkowa pomke, ktora bedzie non-stop chodzila
    i wten sposób przyspieszy dostarczenie cieplej wody w krotkim okresie.
    Lub jak zmusić ta obecnie zamointowana pompke do ciąglej pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2020-09-13 18:16:50
    Temat: Re: Woda CWU
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Sep 2020 16:30:48 +0200, "P_P" <p...@x...onet.pl>
    wrote:
    > Lub jak zmusić ta obecnie zamointowana pompke do ciąglej pracy.

    Trudno wywróżyć bo opis nie jest precyzyjny. Pompka czego - na pewno
    cyrkulacji cwu?
    Na pewno jest instalacja uwzględniająca cyrkulację cwu?
    Co przerywa pracę tej pompki? Jeśli już pracuje to woda ciepła na w
    tych odległych miejscach jest szybciej czy nie ma różnicy?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2020-09-13 18:29:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f5e2d50$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    user P_P pisze tak:

    > Na poddaszu czy w kuchni na ciepla wodę musze czekac bardzo dlugo
    > ~2 minut zanim sie przeleje zimna i dojdzie ciepla.

    Jeśli nie ma doprowadzonej cyrkulacji to podłącz ciepłą do spłuczki ;)
    Pompa cyrkulacyjna chodzi non stop lub w godzinach od do.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 4. Data: 2020-09-13 18:31:24
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    > Trudno wywróżyć bo opis nie jest precyzyjny. Pompka czego - na pewno
    > cyrkulacji cwu?

    Przepraszam, tak cyrkulatka cwu

    > Na pewno jest instalacja uwzględniająca cyrkulację cwu?
    > Co przerywa pracę tej pompki? Jeśli już pracuje to woda ciepła na w
    > tych odległych miejscach jest szybciej czy nie ma różnicy?

    W tym sek, że sie nie wlacza cyrkulatka a ustawiona jest na 5minut pracy i 5
    minut przerwy.
    Woda ciepla w tych odleglych miejscach jest po bardzo dlugim czasie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 5. Data: 2020-09-13 18:59:25
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-09-13 o 16:30, P_P pisze:
> [...]
    > okresie.
    > Lub jak zmusić ta obecnie zamointowana pompke do ciąglej pracy.

    Naprawić tą, co się nie włącza.
    Skoro się nie włącza to jest zepsuta pompka lub układ czasowy, który
    powinien ją włączać.
    Pompka może stanęła z nieużywania i czasem naprawa jest trywialna.
    Wyłączyć zasilanie pompki prądem.
    Z tyłu pompki jest zazwyczaj okrągły dekielek ze szczeliną na duży
    śrubokręt.
    Trzeba odkręcić ten dekielek i pokręcić śrubokrętem wirnik aż zacznie
    obracać się bez oporów. Zakręcić dekielek. Po włączeniu zasilania pompki
    obwód cyrkulacji powinien powrócić do pracy.

  • 6. Data: 2020-09-13 23:25:38
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedziela, 13.09.2020 o 16:30, P_P napisał:

> [...]
    > i wten sposób przyspieszy dostarczenie cieplej wody w krotkim okresie.

    Co Ci pomoże dodatkowa pompka - czy w ogóle pompka - jeśli nie masz przy
    każdym kranie z ciepłą wodą trójnika i rurki odprowadzającej ciepłą wodę
    z powrotem do kotła - czyli tzw. trzeciej rurki umożliwiającej krążenie
    ciepłej wody w instalacji. U mnie taka pompka w takiej instalacji chodzi
    non stop od godziny 7. do 23. - sterowana zegarem wpiętym w gniazdko -
    i ciepła woda w każdym kranie leci od razu.

  • 7. Data: 2020-09-14 13:10:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Sep 2020 18:31:24 +0200, "P_P" <p...@x...onet.pl>
    wrote:
    > W tym sek, że sie nie wlacza cyrkulatka a ustawiona jest na 5minut
    > pracy i 5

    Jeśli się nie włącza (zakładając, że nie jest uszkodzona
    elektrycznie) to pewnie osady zablokowały turbinkę. Trzeba ją
    odłączyć z zasilania, odkręcić i wyczyścić. Instrukcja od pompki na
    pewno opisuje jak to zrobić.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2020-09-14 14:52:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f5e4968$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    user P_P pisze tak:

    > W tym sek, że sie nie wlacza cyrkulatka a ustawiona jest na 5minut
    > pracy i 5 minut przerwy.

    dlaczego tak często? co 5 minut szansa, że pompa już nie ruszy.

    > Woda ciepla w tych odleglych miejscach jest po bardzo dlugim
    > czasie.

    śniło mi się, że jestem w pracy. Na szczęście to już przeszłość ;)

    --
    Piter

    Nie kupuj mieszkania, stawiaj dom mówili. Będzie fajnie

  • 9. Data: 2020-09-14 19:47:09
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    > in <news:5f5e4968$0$524$65785112@news.neostrada.pl>

    > dlaczego tak często? co 5 minut szansa, że pompa już nie ruszy.

    W/g Ciebie to jaki okres czasowy jest dobry.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 10. Data: 2020-09-14 19:49:14
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > elektrycznie) to pewnie osady zablokowały turbinkę. Trzeba ją
    > odłączyć z zasilania, odkręcić i wyczyścić. Instrukcja od pompki na

    Dzięki Wam Panowie, po wyczyszczeniu wszystko chodzi jak w zegraku

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr