  • 11. Data: 2020-09-14 20:04:41
    Temat: Re: Woda CWU
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f5facca$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    user P_P pisze tak:

    > W/g Ciebie to jaki okres czasowy jest dobry.

    W pracy miałem prikaz ustawiać od 4oo do 23oo jak było parcie na
    oszczędzanie a jak nie było to pompy chodziły non stop na 80% lub
    trochę wolniej na 50% około 23oo zeby ludziom nie szumiało kiedy
    zasypiają.

    A u Ciebie wolnoć Tomku w swoim domku. Zależy od trybu życia.

    6oo - 8oo potem 17oo - 20oo albo 17oo - 22oo

    --
    Piter

    strzeż się doktora Spławika

  • 12. Data: 2020-09-15 06:28:01
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasypiają.
    >
    > A u Ciebie wolnoć Tomku w swoim domku. Zależy od trybu życia.
    >
    > 6oo - 8oo potem 17oo - 20oo albo 17oo - 22oo

    OK, a 5 minut pracy i 5 minut przerwy to dobrze czy ustawić w inny sposob.
    Zakres jaki jest na 'komputerku' to minimum 1 minuta i max. 30 minut.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 13. Data: 2020-09-15 10:30:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 15 Sep 2020 06:28:01 +0200, "P_P" <p...@x...onet.pl>
    wrote:
    > OK, a 5 minut pracy i 5 minut przerwy to dobrze czy ustawić w inny
    > sposob.
    > Zakres jaki jest na 'komputerku' to minimum 1 minuta i max. 30
    > minut.

    A czemu się upierasz z takim częstym on-off?
    Jeśli sterownik nie pozwala określić godzin w szerszym zakresie kup
    najprostszy programator dobowy i na nim zaprogramujesz pracę w
    dowolnym zakresie w obrębie tygodnia.

    W większości przypadków ustawia się on "cały dzień" a off na noc. Dla
    kogo jest "cały dzień" i noc czyli konkretny zakres godzin to już
    zależy od indywidualnych upodobań. A wyłącza się po to bo takie
    krążenie cwu to też straty, ciepła woda wraca już chłodniejsza z
    obiegu i trzeba ją podgrzać. Jak sa okresy bez korzystania (noc,
    dłuższa nieobecność) to warto wyłączyć.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2020-09-15 15:25:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f6042fa$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    user P_P pisze tak:

    > OK, a 5 minut pracy i 5 minut przerwy to dobrze czy ustawić w inny
    > sposob. Zakres jaki jest na 'komputerku' to minimum 1 minuta i
    > max. 30 minut.

    po co wylaczac?

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 15. Data: 2020-09-17 15:33:40
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-09-15 o 15:25, PiteR pisze:
    > in <news:5f6042fa$0$505$65785112@news.neostrada.pl>

    > po co wylaczac?

    a po co ma chodzić jeśli jeszcze nie ostygła przy kranie?

  • 16. Data: 2020-09-17 17:52:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Sep 2020 15:33:40 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:
    > a po co ma chodzić jeśli jeszcze nie ostygła przy kranie?

    Pytanie, czy zmiana temperatur w takim przypadku i związane z tym
    pracowanie rur w instalacji ma jakieś znaczenie dla trwałości Twojej
    instalacji.
    Ostatnio widziałem przypadek, w którym rura wodociągowa (PE) była
    umieszczona w wykopie z nieprawidłowo przygotowana warstwą osłonową z
    piasku. Została zasypana tylko gruntem rodzimym. Taka rura ma
    tendencję do drgania podczas gwałtownego otwierania/zamykania poboru
    (szczególnie jak w układzie nie kompensatorów lub naczynia
    wyrównawczego) i tak sobie pukała przez kilka lat w ostry kamyczek,
    który oparł się o twardy grunt rodzimy i wypukła otworek....

    --
    Marek