    From: collie <c...@v...pl>
    Subject: Re: Woda CWU
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 13 Sep 2020 23:25:38 +0200

    W niedziela, 13.09.2020 o 16:30, P_P napisał:

    > Mam kocioł Defro Sigma 16 z zasobnikiem (na pelet) w kotłowni ulokowanej w
    > piwnicy.
    > Na poddaszu czy w kuchni na ciepla wodę musze czekac bardzo dlugo ~2 minut
    > zanim sie przeleje zimna i dojdzie ciepla.
    > Mam zamontowana dodatkowa pomke przy zbiorniku ale widze ze się nie wlacza.
    > Moje pytanie czy zamontowac dodatkowa pomke, ktora bedzie non-stop chodzila
    > i wten sposób przyspieszy dostarczenie cieplej wody w krotkim okresie.

    Co Ci pomoże dodatkowa pompka - czy w ogóle pompka - jeśli nie masz przy
    każdym kranie z ciepłą wodą trójnika i rurki odprowadzającej ciepłą wodę
    z powrotem do kotła - czyli tzw. trzeciej rurki umożliwiającej krążenie
    ciepłej wody w instalacji. U mnie taka pompka w takiej instalacji chodzi
    non stop od godziny 7. do 23. - sterowana zegarem wpiętym w gniazdko -
    i ciepła woda w każdym kranie leci od razu.