  • 1. Data: 2020-09-15 21:39:13
    Temat: Grzeje się pompa c.o.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć. Taka sytuacja: pompa c.o. na biegu I grzeje się słabo, ale na
    biegu III osiąga 100 stopni na obudowie (woda w obiegu około 45).
    Dodatkowo przepływ między I i III to jakas 1/5 różnicy.

    Czy mam zakładać:
    1) pompa nie daje rady pompować i grzeje się
    2) pompa jest uszkodzona

    Jakoś nie chce mi się dać wiarę że pompa uszkodzona, niby co by się
    miało w niej popsuć inaczej jak mechanicznie. Stawiam na problem z
    kiepskim przepływem. Czy prawidłowo?

  • 2. Data: 2020-09-15 21:51:21
    Temat: Re: Grzeje się pompa c.o.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-15 o 21:39, heby pisze:
> [...]
    >
    > Jakoś nie chce mi się dać wiarę że pompa uszkodzona, niby co by się
    > miało w niej popsuć inaczej jak mechanicznie. Stawiam na problem z

    Raczej załóż, że trzeba wyczyścić filtry lub masz pozamykane obiegi.

  • 3. Data: 2020-09-15 21:54:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > Dodatkowo przepływ między I i III to jakas 1/5 różnicy.
    >
    > Czy mam zakładać:
    > 1) pompa nie daje rady pompować i grzeje się
    Ma przebicie na uzwojeniach.

    > Jakoś nie chce mi się dać wiarę że pompa uszkodzona, niby co by się
    > miało w niej popsuć inaczej jak mechanicznie.
    Są przepięcia w sieci, cały czas naprawiam tak zepsute rożne zasilacze.

    Stawiam na problem z
    > kiepskim przepływem. Czy prawidłowo?

    Może być, ciepło jest i masz np: zamknięte termostaty na grzejnikach,
    ale sądzę że zadając tu pytanie już takie oczywiste rzeczy sprawdziłeś :)

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2020-09-15 21:55:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/09/2020 21:51, Uzytkownik wrote:
    > Raczej załóż, że trzeba wyczyścić filtry lub masz pozamykane obiegi.

    Nówka sztuka, rury dzisiaj zgrzewane, obieg zamknięty, bez zaworów.

    *Raczej* nie jest to problem zanieczyszczeń, ale może to problem za
    małej pompy do obiegu.

    To nie ja montowałem, ale jestem ciekaw. A to dlatego że jak moją pompę
    zdławie zaworem, to owszem, rośnie temperatura ale nie aż tak żeby
    wyszło 100C...

  • 5. Data: 2020-09-16 09:11:28
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-15 o 21:39 +0200, heby napisał:
> [...]
    >
    > Jakoś nie chce mi się dać wiarę że pompa uszkodzona, niby co by się
    > miało w niej popsuć inaczej jak mechanicznie. Stawiam na problem z

    Zazwyczaj takie cyrki to jak pompa ma faktycznie ciężko - może obwód
    czymś przytkany. A sinus u ciebie ładny? Silniczki zasilane trójkątem
    czy tam innym kanciastym prądem lubią się grzać, a kiedyś zdaje się
    pisałeś o jakichś UPSach czy falownikach.

    Mateusz

  • 6. Data: 2020-09-16 10:49:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/09/2020 09:11, Mateusz Viste wrote:
    > Zazwyczaj takie cyrki to jak pompa ma faktycznie ciężko - może obwód
    > czymś przytkany.

    Mam pewne podejrzenia że przytkany, ale jestem zaskoczony taką
    rozpiętością temperatury na korpusie pompy. 60 stopni różnicy na kilku
    cm. Zmuszałem moją, o wiele większą, dławiąc ją prawie do zera. Nie
    grzeje się do tego stopnia. Moze silnik w tej grzejącej ma jakąś
    dziwaczną charaketerystykę i zachowuje się jak by był zwarty.

    Przepływ jest, jakiś. To nie to że stoi i mieli w miejscu.

    > A sinus u ciebie ładny?

    Śliczny. Prosto z węgla.

  • 7. Data: 2020-09-16 11:07:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 15.09.2020 o 21:39, heby napisał:

> [...]
    >
    > Jakoś nie chce mi się dać wiarę że pompa uszkodzona, niby co by się
    > miało w niej popsuć inaczej jak mechanicznie. Stawiam na problem z

    Prawidłowo będzie, gdy dodasz trzeci punkt: kiepska pompa, a właściwie -
    kiepski silnik elektryczny w niej. Pewnie oszczędny Chińczyk - cienkie
    druciki nawojowe, aluminiowe - więc to się musi grzać, gdy jest trochę
    ciężej. Rada: zmień pompę - na Chińczyka lepszego, czyli droższego.
    Nawet z polskim logo, np. Grundfos.

  • 8. Data: 2020-09-16 11:30:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/09/2020 11:07, collie wrote:
    > Pewnie oszczędny Chińczyk

    Ferro, 65W.

  • 9. Data: 2020-09-16 11:40:04
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środa, 16.09.2020 o 11:30, heby napisał:

    > Ferro, 65W.

    Zgadza się. 2002 - utworzenie spółki produkcyjnej w Chinach:
    Yuhuan AMG Just Valve Co.

  • 10. Data: 2020-09-16 21:30:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.09.2020 o 10:49, heby pisze:

    > Śliczny. Prosto z węgla.

    A jakiś lokaly miłośnik Słońca nie szpeci go przypadkiem?