  • 61. Data: 2021-10-01 20:23:53
    Temat: Re: I znowu PV - górny śląsk - cena montażu
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 October 2021 at 19:57:54 UTC+2, Kris wrote:

    > Ciekawe podejście;)
    > Tylko że:
    > Mając 50tys na lokacie dostajesz 1-2%miesiecznie(minus inflacja itp) ale masz 50
    tys do dyspozycji jakby co.
    > Kupując FV za 50 tys masz zwrot 8- 10% rocznie ale nie masz 50tys do dyspozycji jak
    potrzeba przyjdzie
    > Taką niewielka roznica
    Jak masz 50.000 to kupujesz/ wynajmujesz forgonetkę od znajomego
    i handlujesz ziemniakami i za rok masz 100.000 zł

    Pracujesz w tygodniu to spredajesz ziemniaki na targu w sobotę, niedzielę

    Dziennie tona sprzedana x 50 groszy zysku = 500zł x 8 dni = 4000 zł x 3 miesiące =
    12.000zł
    + wiosna też ziemniaki cop daje już 24.000zł

    a latem owoce

    Ziemniaki z kuzynem rolnikiem ze wsi, co już płaci podatek rolny, aby nikt się nie
    doczepił

  • 62. Data: 2021-10-01 22:02:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 1 października 2021 o 20:23:54 UTC+2 mant napisał(a):

> [...]
    12.000zł
    > + wiosna też ziemniaki cop daje już 24.000zł

    ;) dość optymistyczna kalkulacja ;)
    np. aktualnie w detalu, Auchan 1kg ziemniaków kosztuje 49gr ;) więc zarób drugie tyle
    na kilogramie, opłać miejscówkę do sprzedaży i znajdź klientów na tonę dziennie ...
    od dochodu odlicz jeszcze koszt wynajęcia samochodu, paliwo...

    BTW mój Tata daaawno temu (za komuny jeszcze) namówił rolnika z rodziny na przyjazd
    do Krakowa z truskawkami - ceny na Kleparzu były kilku(nasto?)krotnie wyższe niż
    dostawał w skupie. Przyjechał... cenę miał mocno konkurencyjną, więc sprzedał
    wszystko dość szybko, za całkiem sensowną sumę... tylko musiał doliczyć koszt 4
    pociętych (przez "nieznanych sprawców" ;) ) opon do Żuka. Kolejny raz już nie
    przyjechał...

  • 63. Data: 2021-10-01 23:48:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 October 2021 at 22:02:44 UTC+2, WS wrote:

> [...]
    pociętych (przez "nieznanych sprawców" ;) ) opon do Żuka. Kolejny raz już nie
    w Biedronie promocja
    cena zjechała z 3 zl na 1,50 zl

    No i sam widzisz
    kupujesz tone w ałchanie a sprzedajes na targu po 99 groszy i masz 50 groszy zysku
    bez pomocy rolnika

    złoty interes

    ale wszyscy szukają ziemniaków żółtych w środku, co mają dużo skrobii, czyli
    krochmalu
    a te jasne z marketów szybko gniją bo mają za dużo wody i nadają się na 1 tydzień

  • 64. Data: 2021-10-01 23:52:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 October 2021 at 23:48:41 UTC+2, a a wrote:

> [...]
    krochmalu
    > a te jasne z marketów szybko gniją bo mają za dużo wody i nadają się na 1 tydzień
    mąż kuzynki z Miechowa woził kapustę na giełdę i cała furgonetkę sprzedawał od razu
    a jak nastaly markety to musiał spać w samochodzie i cały tydzień sprzedawać

    Potem zbudował silosy i kisil kapustę i sprzedawał kiszoną jesienią i zimą
    i znów szło, a potem markety wprowadziły kiszoną w folii

    i silosy przestały na siebie zarabiać

    Sam kupowałem kiszoną z beczki na kila
    Nie kisła i nie pleśniała, bo dodawali kwasku cytrynowego do beczki

  • 65. Data: 2021-10-02 09:58:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-10-01 o 19:57, Kris pisze:

    > Ciekawe podejście;)
    > Tylko że:
    > Mając 50tys na lokacie dostajesz 1-2%miesiecznie(minus inflacja itp)
    Gdzie !!! na jakiej lokacie? od roku nigdzie nie ma takiego oprocentowania,
    pieniądze trzymane na lokacie tracą teraz 4-5% rocznie.

    ale masz 50 tys do dyspozycji jakby co.
    > Kupując FV za 50 tys masz zwrot 8- 10% rocznie ale nie masz 50tys do dyspozycji jak
    potrzeba przyjdzie
    Jaka potrzeba? co ty masz za wydatki że 50kzł potrzebujesz na czarną
    godzinę.

    --
    Janusz