  • 1. Data: 2021-09-14 16:13:43
    Temat: Izolacja cieplna pod tarasem nad pomieszczeniem mieszkalnym
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wiem, że izolacja izolacji nie równa, ale ile obecnie orientacyjnie daje się izolacji
    cieplej na tarasie użytkowym, pod którym są
    pokoje mieszkalne?
    Normy cieplne się zmieniały parę razy i zastanawiam się, czy dałoby się zwiększyć
    grubość izolacji z wymaganej w latach 2001-07 do
    aktualnych - co nie jest łatwe, bo może zabraknąć wysokości w wielu miejscach
    dotychczasowych obróbek.

  • 2. Data: 2021-09-14 18:48:33
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 14 September 2021 at 16:13:45 UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    grubość izolacji z wymaganej w latach 2001-07 do
    > aktualnych - co nie jest łatwe, bo może zabraknąć wysokości w wielu miejscach
    Problemem nie jest izolacja cieplna tarasu zbudowanego nad pokojami mieszkalnymi, ale
    jego szczelność i to długoletnia.

    Bo czymże jest ten taras, jak nie dachem nad pokojami mieszkalnymi.
    I dach jest szczelny, bo po nim nie łazimy codziennie
    a po tarasie tak i on gromadzi deszczówke, śnieg, bo nie może mieć spadu, bo wtedy
    nie byłby tarasem.

    Dlatego, na filmikach budowlanych z FB, tarasy są zabudowywane i zamykane prawdziwym
    dachem z góry i szklone, aby nie gromadziły wody, sniegu i nie przeciekały
    w dół, do pokojów mieszkalnych

  • 3. Data: 2021-09-14 21:24:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-14 o 16:13, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > zwiększyć grubość izolacji z wymaganej w latach 2001-07 do aktualnych -
    > co nie jest łatwe, bo może zabraknąć wysokości w wielu miejscach
    Daj maximum ile możesz, twardy, najlepiej XPS. Pamiętaj o podwójnej foli
    pod wylewką na styropianie żeby mogła spokojnie pracować od temperatury,
    na nią dopiero płytki.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2021-09-15 10:33:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To nie ja robię, lecz Wspólnota (na tarasie lokalu nad moimi pokojami), a właściwie
    Ukraińcy, i obawiam się że i jedni i drudzy
    pójdą na skróty gdzie się da.
    BTW nic nigdy mi nie ciekło, a wymieniają całą izolację przeciwwodną.
    Czy przy takim remoncie tarasu powinien być jakiś inspektor nadzoru?

    -----

  • 5. Data: 2021-09-15 10:55:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-15 o 10:33, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > BTW nic nigdy mi nie ciekło, a wymieniają całą izolację przeciwwodną.
    > Czy przy takim remoncie tarasu powinien być jakiś inspektor nadzoru?
    W przepisach nie ma obowiązku ale inwestor powinien sobie takiego
    zatrudnić żeby pilnował jakości wykonania robót.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2021-09-15 15:30:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 15 September 2021 at 10:55:37 UTC+2, Janusz wrote:
    > W przepisach nie ma obowiązku ale inwestor powinien sobie takiego
    > zatrudnić żeby pilnował jakości wykonania robót.
    >
    > --
    > Janusz
    Kup ten taras i go zadasz i zrób wejście od wewnątrz po schodach.

    Teraz jest wielka moda we Francji na przerabianie tarasów na mieszkania lub na
    mieszkalne pięterko.

    Izolacją będzie ok, dopóki ktoś nie zacznie tarasu intensywnie wykorzystywać.
    Wtedy pęknie strop i zacznie się lać

    Dla ciebie ten taras jak dach
    A po dachu się nie chodzi i dlatego nie cieknie, a dla nich to taras do zabawy

    Zacznie przeciekać jesienią, gdy codziennie będzie padało i zacznie przeciekać zimą,
    gdy pozostanie snieg i lód na miesiąc
    Jak nie kupisz tarasu to przegrasz życie

  • 7. Data: 2021-09-22 23:38:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież taras jest sąsiada z góry, formalnie tarasy u nas to część wspólna
    nieruchomości (każdy ma takie stwierdzenie w akcie
    notarialnym) oddana za zgodą w wyłączne użytkowanie właścicieli przylegającego lokalu
    (jak u innych loggie i balkony).
    Sąsiad upierdliwy (nie do mnie, do administracji) i już trzeci raz ten taras jest
    remontowany (coraz dogłębniej).
    Wspólnota mówi o "odtworzeniu warstw", a Ukraińcy do tego że zamiast dotychczasowego
    styropianu (już zdjętego, na oko 20 cm, teraz
    zimno niestety) ma być styrodur.

    -----

  • 8. Data: 2021-09-22 23:52:03
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 September 2021 at 23:38:25 UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Wspólnota mówi o "odtworzeniu warstw", a Ukraińcy do tego że zamiast
    dotychczasowego styropianu (już zdjętego, na oko 20 cm, teraz

    Pewnie sasiad nęka remontami tarasu, bo liczy że tanio kupi mieszkanie pod tarasem,
    gdy zmaltretowany wiecznym hałasem i przeciekającym sufitem, sam się wyprowadzi
    a wtedy będzie miał pietrowe mieszkanie i zrobi wewnątrz schody.

    Jak jest wada budowlana to należy ponownie wykonac strop a stary pokruszyć i usunąć

    Ten taras to twój dach nad pokojem
    Tyle, że po dachu nikt nie chodzi codziennie, bo by także przeciekał.

    Dach, czyli taras musi być sam szczelny od góry , a ocieplenie to dodatek

    Skoro robią juz 3-ci remont to w zimie będą zacieki na suficie, gdyż woda z deszczu
    zamarznie i strop popęka.

    ja ty też masz taki taras to zabuduj i sąsiad na górze niech też zabuduje, wtedy
    strop się ociepli i nie będzie pił wody.