  • 1. Data: 2021-09-13 20:17:19
    Temat: Fv jako zadaszenie.
    Od: Kris <k...@g...com>

    Sąsiedniej wątek mnie zainspirował
    Na dach nie bardzo chciałbym wpuszczac uzyszkodnikow z lokalnych firm montujących fv.
    Bo duże prawdopodobieństwo że zniszczą. Na 5 znanych mi montażow paneli w 3 są
    kłopoty z dachem(Przecieki, w ciągu roku od montażu)
    Ale mam kawalek terenu który pasowałoby mi zadaszyc. Jakieś 70m2
    Czy przy fv też potrzebna papierologia jak na wiate itp, czy moze jest tu jakaś
    furtka i można dach z paneli zrobić bez zbytniej papierologi?

  • 2. Data: 2021-09-13 21:16:30
    Temat: Re: Fv jako zadaszenie.
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 September 2021 at 20:17:20 UTC+2, Kris wrote:
> [...]
    furtka i można dach z paneli zrobić bez zbytniej papierologi?
    ==Ale mam kawalek terenu który pasowałoby mi zadaszyc

    Panele solarne są ciężkie i nie nadają się na zadaszenia, gdyż wymagają struktury
    zamkniętej i odpornej na działanie wiatru i z tego powodu instaluje się je na
    istniejących dachach lub na gruncie.

    Niemiec oferował na Intersolar w Monachium przezroczyste solary, laminowane bez
    białej folii z tyłu.

    Przeznaczone były do konstrukcji dachów w stajniach, aby konie miały dostęp do
    dziennego doświetlenia światłem słonecznym.

    Ale zwinąl interes, bo nie było zainteresowania, bo nie każdy ma stajnię obok domu.

  • 3. Data: 2021-09-13 21:23:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 13 września 2021 o 21:16:31 UTC+2 mant... napisał(a):

    > Panele solarne są ciężkie i nie nadają się na zadaszenia, gdyż wymagają struktury
    zamkniętej i odpornej na działanie wiatru i z tego powodu instaluje się je na
    istniejących dachach lub na gruncie.

    Czym różni się montaż "na gruncie" od montażu ~2-3m wyżej? I tak muszą być z jakimś
    spadkiem (samooczyszczenie), więc nawet na gruncie nie są poziomo, tylko na
    stelażu...
    Ja myślałem o czymś typu https://allegro.pl/oferta/instalacja-fotowoltaiczna-
    wiata-carport-10kw-10520103871 , tylko w normalnej cenie ;)

  • 4. Data: 2021-09-13 22:29:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale mam kawalek terenu który pasowałoby mi zadaszyc. Jakieś 70m2
    > Czy przy fv też potrzebna papierologia jak na wiate itp, czy moze jest tu jakaś
    furtka i można dach z paneli zrobić bez zbytniej papierologi?

    Robisz zgłoszenie na dwie wiaty (możesz ich robić bodaj 2 sztuki na
    każde 1000m kw) które będą sobie stać obok siebie (albo ogranicz się do
    50m z jedną albo zrób dwie po 50). Wiata na zgłoszenie max 50m

    Zgłoszenie zawierać ma zgrubny rysunek jak to ma wyglądać i cześć. A czy
    tam położysz PV czy nie to już nikogo nie będzie interesować

    Avast.

  • 5. Data: 2021-09-13 22:30:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 September 2021 at 21:23:25 UTC+2, WS wrote:

> [...]
    > Ja myślałem o czymś typu https://allegro.pl/oferta/instalacja-fotowoltaiczna-
    wiata-carport-10kw-10520103871 , tylko w normalnej cenie ;)
    tutaj znalazłem
    da się
    https://www.facebook.com/watch/EkosolarEnergia/

    jest zdjęcie takiej wiaty na FB

    carport to znane rozwiązanie z Kalifornii.
    Microsoft zbudował solarne zadaszenia nad parkingiem i gdy pracownicy przyjeżdżają
    rano do pracy to podłączają elektryki do solarów i mają po pracy naładowane.

    Ktoś powinien policzyć taką kratownicę daszka i jak jest odporna, gdy RCB ogłosi
    alert o silnych wiatrach dla regionu i jak zrzucac śnieg i lód z daszka zimą

  • 6. Data: 2021-09-14 10:35:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-13 o 20:17, Kris pisze:
> [...]
    fv. Bo duże prawdopodobieństwo że zniszczą. Na 5 znanych mi montażow paneli w 3 są
    kłopoty z dachem(Przecieki, w ciągu roku od montażu)

    Z całą pewnością robili to kriski kriskom, bez papierów i na czarno.

    > Ale mam kawalek terenu który pasowałoby mi zadaszyc. Jakieś 70m2
    > Czy przy fv też potrzebna papierologia jak na wiate itp, czy moze jest tu jakaś
    furtka i można dach z paneli zrobić bez zbytniej papierologi?

    Ty pytasz o papierologię? Przecież ty uważasz, że prawo i normy są tylko
    dla mięczaków.

  • 7. Data: 2021-09-14 23:30:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 14 września 2021 o 10:35:51 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    > Z całą pewnością robili to kriski kriskom, bez papierów i na czarno.

    Pochwalisz się czy i na jaką kwotę wystawilliście fakturę za układanie 350m2
    styropianu przez 3 ludzi w 3 tygodnie?
    Bo pisałeś że tyle czasu to robiliscie. 3 ludzi, 3tygodnie.

    > Ty pytasz o papierologię? Przecież ty uważasz, że prawo i normy są tylko
    > dla mięczaków.

    Dlatego pytam jak jej uniknąć. Od pieczątek, papierów itp bzdur to Ty jesteś miszcz.

  • 8. Data: 2021-09-15 07:48:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-14 o 23:30, Kris pisze:
    > Pochwalisz się czy i na jaką kwotę wystawilliście fakturę za układanie 350m2
    styropianu przez 3 ludzi w 3 tygodnie?
    > Bo pisałeś że tyle czasu to robiliscie. 3 ludzi, 3tygodnie.

    Żadnej faktury nie wystawiałem, bo ani złotówki nie wziąłem za tę
    robotę. Wręcz przeciwnie - dołożyłem, bo dałem od siebie sporą część
    materiałów do przeróbek instalacji. Ja nie jestem Kris, który jest tak
    pazerny, żeby "kroić" rodzinę - swojego chrześniaka, którego traktuję
    jak własnego syna, a on mnie jak własnego ojca. Nie robiła tego żadna
    firma, zwłaszcza moja firma. Robiliśmy to rodzinnie.

    Wcześniej tłumaczyłem dlaczego układanie styropianu trwało tak długo, że
    wszystkie instalacje były źle poukładane. Nie były zebrane w wiązki
    tylko przebiegały jak popadnie. Przez to styropiany trzeba było docinać
    i bruzdować, a następnie piankować, aby udało się utworzyć w miarę
    jednolitą, stabilną powierzchnię pod ogrzewanie podłogowe i żeby małe
    kawałki jakoś się trzymały całości.

    Napisałem to wtedy jako przykład, bo twój klon zenuś wymyślił, że taniej
    będzie kupić styropian i wycinać w nim otwory tworząc bloczki do budowy
    ścian, które będą zalane betonem, niż kupić specjalne bloczki do budowy
    ścian. Zenuś wymyślił jeszcze, że można do tego celu zatrudnić ludzi z
    firmy, którzy będą to robić za miskę zupy, albo całkiem za darmo.

    Aby ukrócić kolejne, twoje insynuacje od razu odpowiadam: nie
    układaliśmy tych instalacji. Chłopak kupił dom w stanie surowym z
    ułożonymi instalacjami elektrycznymi i wodnymi. Ja mu ogarniałem te
    instalacje, bo było wiele błędów, ale nie było czasu aby wszystko
    rozwalić i ułożyć od nowa.

    Przestań już pisać te insynuacje, bo tylko świadczą o tobie, że jesteś
    parszywą, chamską i złośliwą gnidą.

  • 9. Data: 2021-09-15 09:08:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 15 września 2021 o 07:48:41 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > ułożonymi instalacjami elektrycznymi i wodnymi. Ja mu ogarniałem te
    > instalacje, bo było wiele błędów, ale nie było czasu aby wszystko

    Wystarczyło przedłużacze i resztki rur po Waszych poprzednich robotach pozbierać.

    > Przestań już pisać te insynuacje, bo tylko świadczą o tobie, że jesteś
    > parszywą, chamską i złośliwą gnidą.

    Jakie insynuacje. Sam tak wcześniej napisałeś.
    50-60 roboczo dniówek na układanie 350m2 styropianu to delikatnie mówiąc źółwie
    tempo.

  • 10. Data: 2021-09-15 21:28:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-15 o 09:08, Kris pisze:

    > Wystarczyło przedłużacze i resztki rur po Waszych poprzednich robotach pozbierać.

    Dlaczego cały czas jesteś taki chamski?

    > Jakie insynuacje. Sam tak wcześniej napisałeś.
    > 50-60 roboczo dniówek na układanie 350m2 styropianu to delikatnie mówiąc źółwie
    tempo.

    Czy jeszcze jeździsz na rowerze po pijanemu i rozbijasz zaparkowane
    samochody, a później uciekasz z miejsca? Czy już masz sądowy zakaz jazdy
    na rowerze?

    Pisałeś też, że masz problem z mamą po śmierci ojca. Kobieta nie chce,
    abyś sprzedał dom w którym ona mieszka. Chciałeś się jej pozbyć czy też
    ją przeprowadzić do jakiegoś domu - domu starców? czy przytułku?, aby
    móc sprzedać jej dom i mieć za co dalej pić.

    Tylko teraz nie zaprzeczaj, bo sam o tym pisałeś kilka lat temu.

    Jeżeli już tego nie pamiętasz to poproś jakiegoś wnuczka sąsiada, aby ci
    poszukał w necie twoich wypowiedzi w których to pisałeś. No chyba, że
    sam potrafisz wyszukać?