  • 31. Data: 2021-09-17 17:55:18
    Temat: Re: Fv jako zadaszenie.
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 16 września 2021 o 11:38:35 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    ?
    > Wkurwia mnie jako przedsiębiorcę, że tacy jak ty psują rynek, wykonują
    > usługi bez stosownych uprawnień, byle jak i bezmyślnie i bez
    > odprowadzania należnych podatków, a do tego jeszcze obsrywając
    > porządnych przedsiębiorców na forach dyskusyjnych.

    Daj znać czy mocno wkurwili się lokalni i układacxe styropianu że 3 gości w beretkach
    z antenkami podebralo im fuchę na ok 500 roboczogodzin ( ułożenie 350m2 styro na
    posadzce) i nię wzięli zwyczajowego "na flaszkę i kaszankę" tylko zrobili to za
    darmo.
    Jak wiesz zapewne inwestorzy "głosują nogami stąd może tyle wolnego czasu u Ciebie.
    Przemyśl to.

  • 32. Data: 2021-09-17 21:34:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-17 o 17:55, Kris pisze:
> [...]
    za darmo.
    > Jak wiesz zapewne inwestorzy "głosują nogami stąd może tyle wolnego czasu u Ciebie.

    Kilka razy już poruszaliśmy temat mojej pracy. Po chuj mi potrzebni
    inwestorzy indywidualni, zawracający dupę i wydeptujący do mnie ścieżki
    głosując nogami? Skoro pracuję dla firm/instytucji, które mi płacą
    głównie za siedzenie na dupie lub leżenie na leżaku i opalanie się, albo
    za układanie chrześniakowi styropianu przez 3 tygodnie. Moje zadanie
    głownie polega na tym, że mam być dostępny pod telefonem, mam mieć
    odpowiedni zakres wiedzy i umiejętności oraz uprawnienia i za to
    systematycznie wpływa kasiorka na konto mojej firmy, bez najmniejszego
    ryzyka, że ktoś mi nie zapłaci czy okaże się być niewypłacalnym. Jak
    robię jakieś projekty i modernizacje to robię to za dodatkową kasę.

    Nawet płacą mi teraz za to, że siedzę tu przed komputerem, odpowiadając
    idiotom robiącym fuchy na czarno, którym się wydaje, że jako
    przedsiębiorca próbuję z nimi konkurować.

    Nie wiem nawet co mam sobie przemyśleć, bo fuchy za jakimi ty ganiasz,
    nie są moim pragnieniem, a tylko przeszłością z której sam
    zrezygnowałem, bo znalazłem lepsze zajęcie, bardziej dochodowe, a co
    najważniejsze stabilne dochodowo.

  • 33. Data: 2021-09-17 21:45:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 17 września 2021 o 21:34:30 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]

    > idiotom robiącym fuchy na czarno, którym się wydaje, że jako
    > przedsiębiorca próbuję z nimi konkurować.

    Tia;)
> [...]
    > nie są moim pragnieniem, a tylko przeszłością z której sam
    > zrezygnowałem, bo znalazłem lepsze zajęcie, bardziej dochodowe, a co

    Piszesz o zaśmiecaniu usenetu czy coś innego miałeś na myśli?

  • 34. Data: 2021-09-17 21:49:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 17 września 2021 o 11:47:15 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > Posiadasz stosowne uprawnienia, aby móc legalnie zamontować taki kocioł?
    > W tym przypadku wykonawca musi posiadać przynajmniej Gazowe Świadectwa
    > Kwalifikacyjne E i D, aby wykonać podłączenie do istniejącej instalacji
    > i móc przeprowadzić próbę szczelności. Ponadto aby móc przeprowadzić
    > próbę szczelności trzeba mieć do tego odpowiedni zestaw z manometrem
    > odpowiedniej klasy i zakresie, posiadający świadectwo legalizacji oraz
    > pompkę. Tak stanowi prawo.

    Ta pompka mnie zaintrygowała bo reszta to banał.
    Napisz proszę(wygooglaj) coś więcej o tej pompce.
    Jakie certyfikaty musi posiadać, jakie uprawnienia musi mieć jej operator itp.

  • 35. Data: 2021-09-17 22:38:38
    Od: WS <L...@c...pl>

> [...]
    > próbę szczelności trzeba mieć do tego odpowiedni zestaw z manometrem
    > odpowiedniej klasy i zakresie, posiadający świadectwo legalizacji oraz

    tak z ciekawości: faktycznie ktoś robi takie próby z pompką (no, może pomijając nowe
    instalacje), czy to martwe prawo?
    Np. u mnie w bloku są testy szczelności, ale czujnikami metanu, raz (na ponad 40 lat)
    chyba robili z manometrem- nie było mnie w mieszkaniu,
    więc zastałem zamknięty zawór za licznikiem, ale do poważnego testu tego typu chyba
    należy odłączyć odbiorniki (?), co oczywiście było nierealne jeśli nikogo nie było w
    mieszkaniu...

    BTW Przy zmianie termy/junkersa też szczelność była sprawdzana tylko czujnikiem...
    zresztą jaki sens inaczej?

  • 36. Data: 2021-09-17 23:51:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 17 września 2021 o 22:38:39 UTC+2 WS napisał(a):

    > BTW Przy zmianie termy/junkersa też szczelność była sprawdzana tylko czujnikiem...
    zresztą jaki sens inaczej?
    Kolega użytkownik doczyta w Googlach i elaborat napisze niebawem.
    Będzie co prostować;)

  • 37. Data: 2021-09-18 08:00:23
    Od: Runt <n...@e...prv>

    W dniu 2021-09-17 o 11:54, PSYCHOPATA Zenek Kapelinder pisze:
> [...]
    merytoryczny to się nie dziw reakcji.
    rożnych osob na tej grupie(do niektórych kilkakrotnie). zasmieciles kilka wątków.
    > On przemyślał. Napisał ze z własnej woli założył kilka kont żeby się pod nimi
    dopierdalac. Za komuny jego listy zaczynały się od "Uprzejmie donoszę".

    kończyły podpisem: kogutek ;-)))

    vedi sotto! ;-))

    --
    Runt

    "Oculum pro oculo, dentem pro dente!"

  • 38. Data: 2021-09-18 09:43:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-17 o 22:38, WS pisze:
    > tak z ciekawości: faktycznie ktoś robi takie próby z pompką (no, może pomijając
    nowe instalacje), czy to martwe prawo?

    Oczywiście, że się robi, bo bez takiej próby i bez wystawionego
    protokołu z takiej próby, gazownia nie podłączy gazomierza i nie
    podpisze umowy na dostarczanie gazu.

    Prawo jednoznacznie określa, że każda nowa instalacja, każda instalacja,
    która jest przebudowywana lub remontowana (czyli kiedy jest coś do niej
    dokładane lub zmieniane lub też wymieniane są rury np. z powodu korozji)
    oraz każda instalacja, która była nieużytkowana dłużej jak 6 miesięcy
    musi przejść tzw. "główną próbę szczelności". Próbę taką przeprowadza
    się powietrzem lub czystym azotem. W przypadku instalacji domowych tzw.
    niskiego ciśnienia próby przeprowadza się ciśnieniem 0,05MPa, a dla
    części instalacji znajdujących się w pomieszczeniach mieszkalnych lub w
    strefach zagrożonych wybuchem ciśnieniem 0,1MPa.

    Manometry użyte do prób muszą mieć odpowiednio zakresy 0-0,06MPa dla
    ciśnienia próbnego 0,05MPa lub zakres 0-1,6MPa dla ciśnienia próbnego
    0,1MPa. Muszą to być manometry o klasie co najmniej 0,6 lub
    dokładniejsze. Manometry te muszą mieć też legalizację. W protokole
    wpisuje się m.in. typ użytego manometru oraz numer świadectwa
    legalizacji. Ze względu na tak niskie ciśnienie jakim się przeprowadza
    próby szczelności nie da się wykorzystać kompresora, bo można nim
    uszkodzić drogocenny manometr. Dlatego do napełniania takiej instalacji
    używa się ręcznych pompek lub butli z zamontowanym reduktorem ciśnienia.

    Wyprzedzając pytanie - dlaczego tak niskim ciśnieniem?

    Ano dlatego, że wyższe ciśnienie może fałszować wyniki takiej próby.
    Wyższe ciśnienie w rurze potrafi spowodować, że maleńka nieszczelność
    może zostać przytkana maleńkim paproszkiem znajdującym się wewnątrz rury
    i nie zauważy się spadku ciśnienia. Podobnie też w przypadku systemów
    zaprasowywanych na połączeniach znajdują się uszczelki tzw. oringi,
    które także wyższe ciśnienie jest w stanie docisnąć do rury i podczas
    próby nie uda się wykryć, że któreś połączenie nie zostało zaprasowane
    lub jest zaprasowane źle, a po napełnieniu instalacji gazem (ciśnienie
    50mBar), gaz swobodnie będzie wyciekał.

    W przypadku, kiedy instalacja jest już użytkowana i napełniona gazem
    przeprowadza się badania szczelności i tutaj już wystarczy detektor
    gazu. Badania takie przeprowadzane są 1 raz do roku w przypadku budynków
    jednorodzinnych i 2 razy do roku w przypadku budynków wielorodzinnych.

    Jeżeli chodzi o krisa to jest to zwykły "pan zenuś", choć ja bym nadał
    nową nazwę na takich tępaków budowlanych "kriski budowlane" albo
    "krzyśki budowlane" co to ludziom robią fuchy na czarno, nie płacąc
    podatków, nie mając kompletnie pojęcia o instalacjach oraz wymaganiach
    prawnych czy normach i nie mając też żadnych uprawnień. Do tego negują
    każdego, kto robi zgodnie ze sztuką, posiada wiedzę, posiada uprawnienia
    i robi zgodnie z przepisami prawa. Stad ta jego zajadłość na grupach
    dyskusyjnych, bo tacy jak ja wytykają mu szereg błędów i braków zarówno
    braków w wiedzy jak i w wyposażeniu. Niestety zwykły manometr do prób
    szczelności z papierami to wydatek ok. 2 tys. zł. A gdzie reszta? Wiedzy
    też tępak nie przyswaja, pomimo, że tacy jak ja dają mu ją na za darmo
    jak na tacy.

    Niestety on jako skąpiradło i oszusty nie zakupi aktualnych norm, nie
    zakupi zestawu do prób szczelności, a jak popsuje kleszcze, którymi
    skręca instalacje to wystawi je na FB Marketplace jako ganc nówki
    nieśmigane. Ponieważ prowadzi tam działalność handlową na fałszywe dane
    to klient, który je kupi i się zorientuje, że to jest szmelc, nawet nie
    ma możliwości ich reklamować czy odstąpić od umowy.

    Idę o zakład, że ten tępak nie skorzysta z wiedzy, którą tu teraz dostał
    ode mnie za darmo, ale zacznie znów pisać eseje i bajki na mój temat.
    Ten typ tak ma.

  • 39. Data: 2021-09-18 09:45:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-17 o 23:51, Kris pisze:

    zresztą jaki sens inaczej?
    > Kolega użytkownik doczyta w Googlach i elaborat napisze niebawem.
    > Będzie co prostować;)

    Nie jestem twoim kolegą. Ja nie oszukuję ludzi tak jak ty podając
    fałszywe dane w transakcjach handlowych i robiąc przekręty na FB
    Marketplace. Tak więc wypraszam sobie zwrot "kolega".

  • 40. Data: 2021-09-18 09:53:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 września 2021 o 09:45:22 UTC+2 Uzytkownik napisał(a)
    > Nie jestem twoim kolegą.

    A to orzepraszam.
    Myślałem że bardzo mnie lubisz bo każdym Swoim ekaboracie o mnie wspominasz.