  • 1. Data: 2021-09-10 22:59:49
    Temat: Wyłączanie pradu w gniazdkach.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Wyciągam sobie na zewnatrz domu kilka gniazdek.
    Chciałbym mieć możliwośc ich wyłączania z domu.
    ZTCW do takich zastosowań nie powinno się uzywać włącznika takiego jak
    do swiatła.
    A co powinno się stosować zeby to było względnie estetyczne?
    W ostatecznosci mogę gdzies w koncie zrobić mała skrzyneczke i dac po
    porstu wyłącznik nadprądowy ale moze sa jakies rozwiazania ktore moge
    dac na sciane i które nie beda jakos szczegolnie szpeciły?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 2. Data: 2021-09-10 23:05:52
    Temat: Re: Wyłączanie pradu w gniazdkach.
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 10 September 2021 at 22:59:51 UTC+2, Budzik wrote:
> [...]
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Brytole mają gniazdka z wyłącznikami i bezpiecznikiem

  • 3. Data: 2021-09-10 23:09:10
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 10 September 2021 at 23:05:54 UTC+2, a a wrote:

    > Brytole mają gniazdka z wyłącznikami i bezpiecznikiem
    Inna opcja to gnizdka na pilota radiowego
    Znajomy założył 20 w domu i wszystko steruje pilotami albo przez aplikację

  • 4. Data: 2021-09-11 00:36:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsADA1E4F14D1FFbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > Wyciągam sobie na zewnatrz domu kilka gniazdek.
    > Chciałbym mieć możliwośc ich wyłączania z domu.
    > ZTCW do takich zastosowań nie powinno się uzywać włącznika takiego
    > jak do swiatła.

    Nie bo taki włącznik ma zbyt małą obciążalność. Może się nadtopić i
    źle pstrykać. Niby też powinieneś odcinać oba kable L i N bo to taki
    isolator switch.

    > A co powinno się stosować zeby to było względnie estetyczne?

    a to już Castorama wita gości.

> [...]
    > po porstu wyłącznik nadprądowy ale moze sa jakies rozwiazania
    > ktore moge dac na sciane i które nie beda jakos szczegolnie

    Możesz dać S B16, możesz dać izolator na dwa tory na szynę.
    Możesz dać stycznik sterowany pilotem ;) jeśli jest miejsce w
    rozdzielni.

    Możesz dać kręcony jak gałka blisko przejścia przez ścianę.
    Co tylko dusza zapragnie.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 5. Data: 2021-09-11 00:38:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ae855cb2-5c7b-44a4-9d12-1b26beb20407n@googlegr
    oups.com>
    user a a pisze tak:

    > Znajomy założył 20 w domu i wszystko steruje pilotami albo przez
    > aplikację

    i jak dostanie zawału to nie zdoła zapalić światła i wykituje w
    ciemości pod stołem ;)

    --
    Piter

  • 6. Data: 2021-09-11 08:12:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 10 września 2021 o 22:59:51 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > porstu wyłącznik nadprądowy ale moze sa jakies rozwiazania ktore moge
    > dac na sciane i które nie beda jakos szczegolnie szpeciły?

    Koniecznie ten wyłącznik musi być na elewacji?
    Po co?
    Kup sonoff((tanizna), zamontuj gdzieś w okolicach rozdzielni lub w rozdzielni i
    telefonem bedziesz włączał kiedy zechcesz

  • 7. Data: 2021-09-11 08:39:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-11 o 08:12, Kris pisze:

    > Koniecznie ten wyłącznik musi być na elewacji?
    > Po co?
    > Kup sonoff((tanizna), zamontuj gdzieś w okolicach rozdzielni lub w rozdzielni i
    telefonem bedziesz włączał kiedy zechcesz

    Zanim kolejny raz udzielisz głupiej i szkodliwej porady to przeczytaj
    dokładniej o co pyta autor pytania i nie udzielaj porad w tematach o
    których nie masz najmniejszego pojęcia.

  • 8. Data: 2021-09-11 08:50:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 11 września 2021 o 08:39:05 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > Zanim kolejny raz udzielisz głupiej i szkodliwej porady to przeczytaj
    > dokładniej o co pyta autor pytania i nie udzielaj porad w tematach o
    > których nie masz najmniejszego pojęcia.

    Rozwiniesz gdzie szkodliwą poradę dałem?
    No i jaka szkoda może wystąpić.
    Ps
    Skomplikuj rzeczy proste i napisz elaborat o wyłączaniu gniazdek na elweacji

  • 9. Data: 2021-09-11 09:28:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 22:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    > porstu wyłącznik nadprądowy ale moze sa jakies rozwiazania ktore moge
    > dac na sciane i które nie beda jakos szczegolnie szpeciły?

    zamontuj łącznik do świateł i pod nim daj przekaźnik lub stycznik np. taki:
    https://smpelektro.com.pl/przekazniki-instalacyjne/4
    556-przekaznik-do-puszkowy-1-styk-przelaczny-230v.ht
    ml

    Będziesz miał spójnie z innymi łącznikami oświetlenia.

    TG

  • 10. Data: 2021-09-11 12:00:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 11 września 2021 o 09:28:37 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    556-przekaznik-do-puszkowy-1-styk-przelaczny-230v.ht
    ml

    > Będziesz miał spójnie z innymi łącznikami oświetlenia.

    Po co przekaźnik? Z ciekawości sprawdziłem co napisane na obudowie zwykłego
    włącznika do światła. 10A napisali to można włączyć prawie 2,5kW. Lepsze zawsze było
    wrogiem dobrego. Do komplikowania rzeczy najprostszych jest tutaj użyszkodnik,
    specjalista od wodnego chleba. Po co mu włazić w kompetencje.