  • 11. Data: 2021-09-11 13:38:37
    Temat: Re: Wyłączanie pradu w gniazdkach.
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.09.2021 o 22:59, Budzik pisze:
    > Wyciągam sobie na zewnatrz domu kilka gniazdek.
    > Chciałbym mieć możliwośc ich wyłączania z domu.
    Ja mam gniazdo zewnętrzne, a wewnątrz najzwyklejszy wyłącznik od światła
    marki Ospel. Całość działa bezawaryjnie już 30 lat. Początkowo gniazdo
    zewnętrzne miało być do kosiarki 400W, potem doszły inne sprzęty. Z tych
    o największej mocy wymienię opalarkę 1500W i Karchera K7.85, który ma
    chyba 2200W. Nic złego się nie dzieje, wyłącznik jest zimny.
    Jacek

  • 12. Data: 2021-09-11 13:42:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.09.2021 o 22:59, Budzik pisze:
    > Wyciągam sobie na zewnatrz domu kilka gniazdek.
    > Chciałbym mieć możliwośc ich wyłączania z domu.
    > ZTCW do takich zastosowań nie powinno się uzywać włącznika takiego jak
    > do swiatła.
    > A co powinno się stosować zeby to było względnie estetyczne?

    Czy włącznik tablicowy jest względnie estetyczny?
    https://www.google.com/search?q=w%C5%82%C4%85cznik+t
    ablicowy&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiWjZjj
    6fbyAhUpi8MKHQT1B7YQ_AUIBigB&biw=1325&bih=628
    Można coś pewnie wybrać i zmontować na pustą ramkę/zaślepkę puszki
    podtynkowej.

  • 13. Data: 2021-09-11 14:36:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 11 września 2021 o 00:36:19 UTC+2 PiteR napisał(a):
> [...]
    > źle pstrykać. Niby też powinieneś odcinać oba kable L i N bo to taki
    > isolator switch.
    > a to już Castorama wita gości.
    > Możesz dać S B16, możesz dać izolator na dwa tory na szynę.
    > Możesz dać stycznik sterowany pilotem ;) jeśli jest miejsce w
    > rozdzielni.
    >
    > Możesz dać kręcony jak gałka blisko przejścia przez ścianę.
    > Co tylko dusza zapragnie.
    >
    > --
    > Piter
    >
    > negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    > dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce
    Akurat włączniki do światła są projektowane na duże prady udarowe. One mają dobrze
    współpracować ze wszystkimi żarówkami, takimi ze spiralą z wolframu w środku też. A
    takie żarówki w momencie włączenia pobierają do 10 razy więcej prądu niż jak już
    świeca. Żyrandol z trzema setkami w momencie włączenia pobierze 13A. I jak ktoś miał
    taki żyrandol to włączał codziennie albo, kilka razy dziennie i włączniki się nie
    psuły. Niby dlaczego powinien odcinać L i N? Odcinanie obydwu jest niebezpieczne bo w
    razie uszkodzenia włącznika w jednym torze to co podłączone za nim do gniazdka
    działać nie będzie a faza w urządzeniu może być. W domowych instalacjach włączniki
    tylko na fazie bo interpretacja uszkodzenia włącznika jest jednoznaczna. Oczywiście
    są lepsze włączniki ale taki zwykły do żyrandola będzie dostatecznie dobry.

  • 14. Data: 2021-09-11 21:18:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:faa7a813-9b58-491f-a142-ba571f8aab84n@googlegr
    oups.com>
    user Zenek Kapelinder pisze tak:

    > Akurat włączniki do światła są projektowane na duże prady udarowe.

    Skąd wiesz, że są? Ile taki prąd płynie? Mrugnięcie okiem?

    > One mają dobrze współpracować ze wszystkimi żarówkami, takimi ze
    > spiralą z wolframu w środku też.

    Dobrze wiedzieć.

> [...]
    > włączenia pobierze 13A. I jak ktoś miał taki żyrandol to włączał
    > codziennie albo, kilka razy dziennie i włączniki się nie psuły.

    acha

> [...]
    > działać nie będzie a faza w urządzeniu może być.

    Niby dlaczego powinien odcinać L i N ?
    Odcinanie obydwu jest niebezpieczne bo w razie uszkodzenia
    różnicówki w jednym torze to co podłączone za nim do gniazdka
    działać nie będzie a faza w urządzeniu może być.

    Miliony różnicówek mogą się mylić ;)

    > W domowych instalacjach włączniki tylko na fazie bo interpretacja
    > uszkodzenia włącznika jest jednoznaczna. Oczywiście są lepsze
    > włączniki ale taki zwykły do żyrandola będzie dostatecznie dobry.

    Nie znasz potrzeb Budzika. Może podłączy cztery czajniki i grill.
    https://youtu.be/d-FOzKekU2w?t=65

    --
    Piter

  • 15. Data: 2021-09-11 21:41:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-11 o 08:50, Kris pisze:

    > Rozwiniesz gdzie szkodliwą poradę dałem?
    > No i jaka szkoda może wystąpić.
    > Ps
    > Skomplikuj rzeczy proste i napisz elaborat o wyłączaniu gniazdek na elweacji

    To raczej ty udziwniasz i komplikujesz proste sprawy. Jeżeli chodzi o
    gniazda na elewacji to tu nie trzeba wyważać otwartych drzwi. Wystarczy
    zastosować rozwiązania proste i bezpieczne, które są stosowane od lat w
    tym przypadku. Ponadto wszystko montuje się w skrzynce rozdzielczej, a
    nie w puszkach czy na ścianie pod parapetem.

    Wiedza kosztuje, dlatego nie napiszę jak się to robi, abyś dalej żył w
    swojej głupocie. Podpowiem, że tutaj to co ma rozłączać obwód gniazd na
    elewacji musi odłączyć zarówno fazę jak i neutralny i musi posiadać
    odpowiednią wytrzymałość styków. W tym przypadku Sonoff-y się nie
    nadają. Nie dość, że mają zbyt słabe styki przekaźników to jeszcze jest
    problem z ich montażem. Nie wspomnę już faktu, że nie posiadają
    przekaźników z podwójnymi stykami.

    Dlaczego tak ważne jest rozłączanie L i N?

    Ano dlatego, że gniazda te są narażone na wilgoć oraz doziemienia
    zarówno przewodu L jak i N, które powodowałyby wyłączenia zabezpieczeń.

  • 16. Data: 2021-09-11 21:42:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > w momencie włączenia pobierze 13A. I jak ktoś miał taki żyrandol to
    > włączał codziennie albo, kilka razy dziennie i włączniki się nie psuły.

    Co z tego, że wytrzymują prądy udarowe, skoro nie wytrzymują
    długotrwałego obciążenia.

> [...]
    > niebezpieczne bo w razie uszkodzenia włącznika w jednym torze to co
    > podłączone za nim do gniazdka działać nie będzie a faza w urządzeniu

    No i co z tego? Będziesz to urządzenie rozkręcał bez odłączenia od gniazdka?

    > W domowych instalacjach włączniki tylko na fazie bo interpretacja
    > uszkodzenia włącznika jest jednoznaczna.
    > Oczywiście są lepsze włączniki ale taki zwykły do żyrandola będzie
    > dostatecznie dobry.

    Nie pisz głupot i nie wypowiadaj się w tematach o których nie masz
    kompletnie pojęcia. Nikt o zdrowych zmysłach nie stosuje łączników
    oświetleniowych do odłączania gniazd zewnętrznych, a w takich
    zewnętrznych gniazdach powinny być odłączany zarówno przewód L jak i N i
    są do tego celu odpowiednie aparaty, które montuje się w rozdzielnicy.
    Stosowanie w tym celu łączników oświetleniowych to zwykłe druciarstwo.

  • 17. Data: 2021-09-11 22:09:16
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 11 September 2021 at 21:42:03 UTC+2, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > są do tego celu odpowiednie aparaty, które montuje się w rozdzielnicy.
    > Stosowanie w tym celu łączników oświetleniowych to zwykłe druciarstwo.
    Mam taką prośbę
    W Niemczech, UK, każda instalacja musi być zgodna z normą.

    Może ktoś zacytuje obowiązującą normę i przedstawi, jak instalacja ma być wykonana,
    aby była zgodna z obowiązującą normą

    W Niemczech nikt nie dyskutuje, jaki ma pomysł na wykonanie instalacji, tylko
    wykonuje instalację zgodnie z normą.

    A jak nie zna norm, nie ma uprawnień to szuka tego co normy zna i ma uprawnienia i
    nie ryzykuje porażenia, ani pożaru w przypadku zwarcia instalacji.

  • 18. Data: 2021-09-11 22:50:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 11 września 2021 o 21:42:03 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > są do tego celu odpowiednie aparaty, które montuje się w rozdzielnicy.
    > Stosowanie w tym celu łączników oświetleniowych to zwykłe druciarstwo.

    A jakie są przeciwwskazania do podpięcia osobnej różnicówki i łącznika
    oświetleniowego? Wg googla są łączniki nawet na 16A...

  • 19. Data: 2021-09-11 23:11:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 11 września 2021 o 22:50:58 UTC+2 WS napisał(a):

    > A jakie są przeciwwskazania do podpięcia osobnej różnicówki i łącznika
    oświetleniowego? Wg googla są łączniki nawet na 16A...
    A także są przeciwskazania że nieuk użyszkodnik ma inne zdanie.

  • 20. Data: 2021-09-11 23:15:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.09.2021 o 22:09, a a pisze:

    > Mam taką prośbę
    > W Niemczech, UK, każda instalacja musi być zgodna z normą.

    W Niemczech wprowadzili/usankcjonowali trzecią płeć, a UK jeżdżą po
    drugiej stronie drogi. Tylko kogo obchodzi co tam się wyrabia?

    > Może ktoś zacytuje obowiązującą normę i przedstawi, jak instalacja ma być wykonana,
    aby była zgodna z obowiązującą normą

    Za PKN
    "Od 1 stycznia 2003 r. nowa Ustawa o normalizacji zniosła
    obligatoryjność norm i stosowanie Polskich Norm zgodnie z art. 5 ust. 3
    ustawy jest już całkowicie dobrowolne."

    > W Niemczech nikt nie dyskutuje, jaki ma pomysł na wykonanie instalacji, tylko
    wykonuje instalację zgodnie z normą.

    To fakt, w Niemczech się nie dyskutuje, instalację płotu w Oświęcimiu
    też pewnie zgodnie z normą wykonali.