  • 21. Data: 2021-09-11 23:25:13
    Temat: Re: Wyłączanie pradu w gniazdkach.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 11 września 2021 o 22:09:17 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > Mam taką prośbę
    > W Niemczech, UK, każda instalacja musi być zgodna z normą.
    >
    > Może ktoś zacytuje obowiązującą normę i przedstawi, jak instalacja ma być wykonana,
    aby była zgodna z obowiązującą normą

    > W Niemczech nikt nie dyskutuje, jaki ma pomysł na wykonanie instalacji, tylko
    wykonuje instalację zgodnie z normą.

    > A jak nie zna norm, nie ma uprawnień to szuka tego co normy zna i ma uprawnienia i
    nie ryzykuje porażenia, ani pożaru w przypadku zwarcia instalacji.
    A w Indiach
    https://www.google.com/search?q=instalacje+elektrycz
    ne+w+indiach&client=tablet-android-lenovo&prmd=ivnx&
    sxsrf=AOaemvLn_JIVxEzFfB4OltxVdhYzghcCyA:16313947130
    78&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj7zvHy6vfyAh
    XF-ioKHdCVCtEQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=1280&bih=800#imgrc=
    2sxC0ur-IPtTGM
    Pewno też musi być zgodna z normą ale mają na to wyjebane bo nie są niewolnikami jak
    twoi szwabscy przyjaciele.

  • 22. Data: 2021-09-11 23:34:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsADA1E4F14D1FFbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > Chciałbym mieć możliwośc ich wyłączania z domu.
    > ZTCW do takich zastosowań nie powinno się uzywać włącznika takiego
    > jak do swiatła.

    jak masz miejsce na szynie to daj taki

    https://tinyurl.com/3yf4f2nf
    https://tinyurl.com/vwwyja6n

    a jeśli oddalony to coś w tym stylu

    https://www.elektrykasklep.pl/towar/sk10-2-8210-ob11
    zc-spamel-lacznik-krzywkowy-obudowa/
    https://www.elektrykasklep.pl/grupa/laczniki-krzywko
    we-w-obudowie/

    --
    Piter

  • 23. Data: 2021-09-12 07:45:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 11 września 2021 o 21:41:36 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    .

    > Wiedza kosztuje, dlatego nie napiszę jak się to robi, abyś dalej żył w
    > swojej głupocie.

    Premium sms zapodaj
    Nawet Ty dasz radę wygoglac co to jest
    I nie bądź chamski w kulturalnych dyskusjach.
    t Podpowiem, że tutaj to co ma rozłączać obwód gniazd na
    > elewacji musi odłączyć zarówno fazę jak i neutralny i musi posiadać
    > odpowiednią wytrzymałość styków. W tym przypadku Sonoff-y się nie
    > nadają. Nie dość, że mają zbyt słabe styki przekaźników to jeszcze jest
    > problem z ich montażem. Nie wspomnę już faktu, że nie posiadają
    > przekaźników z podwójnymi stykami.

    Podejrzewam że nie bardzo wiesz nawet co to sonoff.
    Znaczy wiesz tyle co na szybko w google znalazłeś.

    > Dlaczego tak ważne jest rozłączanie L i N?
    >
    > Ano dlatego, że gniazda te są narażone na wilgoć oraz doziemienia
    > zarówno przewodu L jak i N, które powodowałyby wyłączenia zabezpieczeń.
    Po to właśnie są zabezpieczenia.
    Teoretyku
    W praktyce 4gniazda na elewacji od 14 lat ani razu nie przetestowały roznicowki

  • 24. Data: 2021-09-12 09:33:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 12:00 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Po co przekaźnik?

    Bo może będzie tam chciał podłaczyć spawarkę jednofazową czy inne
    urządzenie, które te blaszki w łącznikach świateł troszkę "podgrzeje". Z
    przekaźnikiem będzie miał większe mozliwośći.
    Ale generalnie masz rację, od biedy można i zrobić na samym łączniku tyle
    tylko, że trzeba by ten obwód zabezpieczyć eską 10A - (moja kosiarka
    elektryczna z napędem taką eskę wybijała).

    TG

  • 25. Data: 2021-09-12 09:55:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Akurat włączniki do światła są projektowane na duże prady udarowe.

    Nie są. U siostry jako pierwsze padły po 2 latach te które włączały
    transformator do zasilania LED'ów pod szafkami w kuchni. Wymiana na nowe
    i znowu niecałe 2 lata i zgon. Berker jak dobrze kojarzę. Nie tanie.

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2021-09-12 10:55:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 12 września 2021 o 09:55:44 UTC+2 Irokez napisał(a):

> [...]
    > transformator do zasilania LED'ów pod szafkami w kuchni. Wymiana na nowe
    > i znowu niecałe 2 lata i zgon. Berker jak dobrze kojarzę. Nie tanie.

    Wszystkie z wyjątkiem Barkera są projektowane na duże prady udarowe.

  • 27. Data: 2021-09-12 11:00:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 12 września 2021 o 09:33:48 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > tylko, że trzeba by ten obwód zabezpieczyć eską 10A - (moja kosiarka
    > elektryczna z napędem taką eskę wybijała).

    Jak coś ma być podłączane normalna wtyczka to nie może pobierać nieograniczonych
    ilości prądu. Coś mi się kiedys zaslyszalo że 2,2 albo 2,5 kW z normalnego gniazdka
    maksymalnie można pobrać. I ta wartość mniej więcej zgadza się z poborem prądu przez
    zmywarki, czajniki, pralki. Jak ma być więcej to specjalne większe gniazdko
    potrzebne.

  • 28. Data: 2021-09-12 11:01:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-12 o 07:45, Kris pisze:
    > I nie bądź chamski w kulturalnych dyskusjach.

    Daj link lub cytaty świadczące o tym, że jestem chamski.

    Przestań kłamać i przestań być chamski. Twoje dyskusje nie mają nic
    wspólnego z kulturą, a każda twoja wypowiedź przepełniona jest chamstwem.

    > Podejrzewam że nie bardzo wiesz nawet co to sonoff.
    > Znaczy wiesz tyle co na szybko w google znalazłeś.

    To jest coś co niepotrzebnie komplikuje życie. Może ty sobie z tym
    poradzisz, ale czy poradzi sobie z tym twoja rodzina, zwłaszcza osoby
    starsze z twojej rodziny?

    Jak widać lubisz komplikować rzeczy proste. Okłamujesz samego siebie, a
    przy tym swoje wady przypisywać innym ludziom.

  • 29. Data: 2021-09-12 11:03:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Wszystkie z wyjątkiem Barkera są projektowane na duże prady udarowe.

    Kur.... znafca się znalazł.

  • 30. Data: 2021-09-12 11:18:55
    Od: WS <L...@c...pl>

> [...]

    > transformator do zasilania LED'ów pod szafkami w kuchni. Wymiana na nowe
    > i znowu niecałe 2 lata i zgon. Berker jak dobrze kojarzę. Nie tanie.

    Pewnie iskrzenie styków przy włączaniu i wyłączaniu powodowało ich wypalenie, ale w
    takim wyłączniku "ogrodowym" nie występuje - raczej włącza/wyłącza się ten wyłącznik
    przed uruchomieniem podpiętego odbiornika (bez żadnego obciążenia), idzie do ogrodu i
    uruchamia coś tam podpietego, popracuje, odłącza i znów bez obciążenia wyłącza prąd w
    zewn. gniazdach...