  • 1. Data: 2021-09-10 22:25:37
    Temat: Ile kosztuje zamontowanie paneli słonecznych? Zobacz wyliczenia
    Od: a a <m...@g...com>

    Ile kosztuje zamontowanie paneli słonecznych? Zobacz wyliczenia

    https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/fot
    owoltaika-a-kwestia-kosztow-ile-kosztuje-zamontowani
    e-paneli-slonecznych/nfm8b2v

  • 2. Data: 2021-09-11 12:50:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-10 o 22:25, a a pisze:
    > Ile kosztuje zamontowanie paneli słonecznych? Zobacz wyliczenia
    >
    > https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/fot
    owoltaika-a-kwestia-kosztow-ile-kosztuje-zamontowani
    e-paneli-slonecznych/nfm8b2v

    Przeczytałem i dalej nie wiem :(
    Artykuł pełen ogólników i banałów na dodatek jeszcze wprowadza w błąd bo
    żadnej zmiany rozliczenia od 01.01.2022 nie będzie.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-09-11 15:58:29
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 11 September 2021 at 12:51:00 UTC+2, Janusz wrote:

> [...]
    > Artykuł pełen ogólników i banałów na dodatek jeszcze wprowadza w błąd bo
    > żadnej zmiany rozliczenia od 01.01.2022 nie będzie.

    Jeżeli zmiana rozliczeń jest planowana to będzie

    Było juz rozliczenie feed-in-tarif w Europie, Niemczech, czyli płacili 100% więcej za
    wysyłanie z solarów do sieci niz koszt kwh
    No i Merkelówna na Intersolar powiedziała, że to bzardzo niedobre i użytkowniki mają
    zużywać prąd z solarów we własnym gospodarstwie, a nie na nim zarabiać.

    W Polsce wysyłanie z solarów do sieci i odbiór 80% w innym terminie
    zostanie zmienione na grzej sobie wode, jak masz za dużo energii za dnia
    a nowe rozliczeniu wprowadzi opłatę przesyłową z solara do gridu, czyli nie
    dostaniesz z powrotem 80% ale około 50%
    a potem solar tylko na własne potrzeby, bez wysyłania do sieci, bo energetyka
    przemysłowa nie lubi konkurencji i nie chce aby drobnica była podłączona do sieci.

  • 4. Data: 2021-09-11 16:24:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-11 o 15:58, a a pisze:

    owoltaika-a-kwestia-kosztow-ile-kosztuje-zamontowani
    e-paneli-slonecznych/nfm8b2v

    > Jeżeli zmiana rozliczeń jest planowana to będzie
    Ale nie na początku '22, poprostu nie wyrobili się z projektem ustawy i
    uzgodnieniami, jak się wypowiadał jakiś wice- to najszybciej w połowie
    roku a najbardziej prawdopodobny termin to 2023r.

> [...]
    mają zużywać prąd z solarów we własnym gospodarstwie, a nie na nim zarabiać.

    Tu chodziło o co innego, nagminnie brał taki energię od sąsiada i
    sprzedawał jako z PV, dlatego zmniejszyli dotację na tyle żeby się to
    nie oplacało.

> [...]
    > a nowe rozliczeniu wprowadzi opłatę przesyłową z solara do gridu, czyli nie
    Wątpię, ma być sprzedaż energii, wiemże energetyka mato w dupie ale
    państwo już nie bo musi bulić kary za zielone certyfikaty i zmusi
    energetykę do takiego działania, podobnie jak z prosumentem.

    > a potem solar tylko na własne potrzeby, bez wysyłania do sieci, bo energetyka
    przemysłowa nie lubi konkurencji i nie chce aby drobnica była podłączona do sieci.

    Energetyka to najchętniej by energię sprzedawała tylko przemysłowi bo
    prywatni to drobnica która tylko problemy robi.
    Całe szczęście to nie oni o tym decydują i mogą się w dupę ugryźć. Mają
    obsługiwać prywatnych klientów i prosumentów, tyle.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2021-09-11 17:01:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 11 September 2021 at 16:24:09 UTC+2, Janusz wrote:

> [...]
    > Całe szczęście to nie oni o tym decydują i mogą się w dupę ugryźć. Mają
    > obsługiwać prywatnych klientów i prosumentów, tyle.

    prosument to fake wynaleziony przez banki, aby sprzedać drogie kredyty na solary.

    I już bylismy z kolegą w banku i już się ustawialiśmy w kolejce do drogiewgo banku
    ochrony środowiska po kredyty, gdy dostaliśmy obuchem w leb i zmądrzeliśmy.

    żadnych kredytów na solary bo i tak się nigdy nie spłacą i to była najmądrzejsza
    decyzja, ale należało pojechac na Intersolar do Monachium, bo tam Merkelówna ogłosiła
    swoje plany i decyzję.

    Energetyka przemysłowa nie potrzebuje zielonych certyfikatów od solarbiedaków, gdy
    sama może zbudowac 1000 farm solarnych>

    Byłem ze znajomym w Tauronie, chcial zbudować farmę 2MW, mial kase, miał plac, a
    Tauron odpowiada, że nie jest zainteresowany przyłączeniem takiej farmy do gridu, bo
    nie ma co zrobić z ta energią, bo 10 kilometrow dalej stoi elektrocieplownia.

    No i znajomy hartował szkło, miał fabryke i mu doradzili, aby energię zużywał na
    własne potrzeby.

    ==
    Tu chodziło o co innego, nagminnie brał taki energię od sąsiada i
    sprzedawał jako z PV, dlatego zmniejszyli dotację na tyle żeby się to
    nie oplacało.

    --
    to był margines, łatwy do identyfikacji i stosowany przez farmy solarne a nie
    Helmutów.

    Merkelówna określiła politykę energetyczną i wyeliminowała SolarZenków, SolarHelmutów
    z rynku

    I to samo nastąpi w Polsce i kto ma solary będzie musiał energię zużyć na własne
    potrzeby, albo sprzedać do gridu za 50% ceny kWh, gdyż to energia netto, bez opłaty
    za przesył i bez vat-u

    Wejdzie podatek od produkcji energii z solarów, wejdzie vat i rozliczenie księgowe:

    sprzedał / kupił na fakturze
    i będzie tyle zysku ile w pysku.,

  • 6. Data: 2021-09-11 20:13:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-11 o 17:01, a a pisze:

> [...]
    > prosument to fake wynaleziony przez banki, aby sprzedać drogie kredyty na solary.

    Bzdura, nikt cię nie zmusza do brania kredytu. Ja sobie zrobiłem sam za
    swoje.

    > I już bylismy z kolegą w banku i już się ustawialiśmy w kolejce do drogiewgo banku
    ochrony środowiska po kredyty, gdy dostaliśmy obuchem w leb i zmądrzeliśmy.
    I prawidłowo.

> [...]
    swoje plany i decyzję.

    > Energetyka przemysłowa nie potrzebuje zielonych certyfikatów od solarbiedaków, gdy
    To czemu nie buduje? czemu rząd programami dopłat musi ją zastępować
    zwykłymi kowalskimi?

> [...]
    nie ma co zrobić z ta energią, bo 10 kilometrow dalej stoi elektrocieplownia.
    Po pierwsze prosument nie jest dla przedsiębiorców, po drugie co
    kowalskich obchodzi przedsiębiorca który chce stawiać PV?

    > No i znajomy hartował szkło, miał fabryke i mu doradzili, aby energię zużywał na
    własne potrzeby.
    No i mu dobrze doradzili.

> [...]
    potrzeby, albo sprzedać do gridu za 50% ceny kWh, gdyż to energia netto, bez opłaty
    Pożyjemy zobaczymy.

    > Wejdzie podatek od produkcji energii z solarów, wejdzie vat i rozliczenie księgowe:
    >
    > sprzedał / kupił na fakturze
    > i będzie tyle zysku ile w pysku.,

    Najlepiej jest nic nie robić, tylko narzekać, no nie?

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2021-09-11 21:52:15
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 11 September 2021 at 20:14:02 UTC+2, Janusz wrote:

> [...]
    za przesył i bez vat-u
    > Pożyjemy zobaczymy.

    > Najlepiej jest nic nie robić, tylko narzekać, no nie?

    Nikt nie narzeka, ale trzeba znać świat w którym się żyje.

    Jak Merkelówna ustaliła takie zasady 5 lat temu Helmutom, to znaczy, że to jest wzór
    dla całej Łóni i o tym mówiły w mediach polskie ministranty>

    Kredyt na solary się spłaca wiele lat a zmiana ustawy następuje w kilka miesięcy i
    zostaje się z długiem, czyli solarami, które generują straty, wysyłając prąd do gridu
    za 50% ceny kWh

    I wtedy zaczyna makówa myśleć i Hamerykanie od Melona oferowali akumulatory energii,
    drogie, niepotrzebne, o małej żywotności.

    Czyli kredyt wzrasta jeszcze 5 krotnie.

    I jedyna opcja na lato, gdy pracujemy poza domem to będzie grzanie wody, ale po co
    komu basen gorącej wody

    Wracamy z pracy po południu, a wtedy wydajnośc paneli spada o 70%
    i inwestycja się nie zamyka.

    Najkorzystniej zatem odłączyć się od grida, gdy zmieni się ustawa na niekorzyść i
    konsumowac energię na własne potrzeby.

    Ale umowy z Tauronem i innymi są długoletnie i umowa kredytowa z bankiem jest
    długoletnia i oparta na sprzedaży energii do grida jako gwarancji spłaty kredytu.

    Czyli temat bardzo trudny, gdy ktoś nie wie, jak to rozwiązano w Helmutowie

    A rozwiżano tak, że Helmut ma z solarów tyle zysku co w pysku.

    Jedyna nadzieja, że prąd z gridu zdrożeje o 100%

    A jak nie zdrożeje, to po co spłacać 20.000 zł kredytu za oszklenie dachu, który i
    tak nie przeciekał.

  • 8. Data: 2021-09-11 23:50:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jedyna nadzieja, że prąd z gridu zdrożeje o 100%
    >
    > A jak nie zdrożeje, to po co spłacać 20.000 zł kredytu za oszklenie dachu, który i

    Nudny jesteś, powtarzasz w kółko te same banały.

    --
    Janusz