  • 51. Data: 2021-09-29 09:24:10
    Temat: Re: I znowu PV - górny śląsk - cena montażu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-29 o 01:00, uciu pisze:

    > Ogólnie sie pokomplikowało...
    > Gościu co oferował instalke na 34 na goodwee sie nie odzywa, nie odpisuje, nie
    odbiera telefonów....może się przeliczył i szuka jelenia na swoje graty???

    > Dziś był facet z sąsiedztwa....300m ode mnie jest instalator. On preferuje tylko
    SE, ale może mi też zrobić na Huawei lub Froniusie (tylko na tym).
    > Patrząc na realizacje i opinie większość to SE i 100% zadowolonych ludzi.
    > https://pv-instalacje-fotowoltaiczne.business.site/?
    utm_source=gmb&utm_medium=referral
    > Z gadki kumaty, w średnim wieku z doświadczeniem bo elektryk i od 26lat robie
    instalacje (PV od 3).
    > No ale wg jego wycena przy SE wyjdzie 46000 za 9,75 kWp lub 49000 za
    10,5kWp....moduły tylko longi, zabezpieczenie tylko phoenix, uziom do takiej
    instalacji 16m - ponoć lepiej bo mam 10 i ponoć za mało (tzn na styk ale lepiej dać
    wiecej). Mówił też o słabym zabezpieczeniu w mojej szafie i to tez by wymienił na
    firmowe...
    > Ale cena w porównaniu do 34000 kosmos ale przekonuje mnie, że warto. Ze większość
    instalacji robi na SE, u siebie na stojakach na glebie też ma SE.
    > Mówił i pokazywł podglądy w domach klientów na każde panele, wspominał o
    bezpiecznym napięciu itp

    > Zobacz też jak bedziez miał chwile bo przekonuje mnie bym dał wiecej paneli na
    zachód 14 szt niż na wchód 12szt (no chyba ze wezmę 10,5kWp to po równo).
    > Podrzucił wykresy z designera.
    > Jak ja sobie robiłem na
    > https://pvwatts.nrel.gov/
    > lub
    > https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/#PVP
    > to wychodzi mi inaczej - by dać wiecej na wschód, tak optymalnie 70% na wschód i
    30% na zachód.
    Może i kumaty ale co do wschód-zachód się myli, zrób jak Ci ze strony
    wychodzi.

    > W dodatku dziś od 17,45 na dach wlazł cień - brzozy zasłaniaja słońce.
    To tym bardziej daj więcej na wschód.

    --
    Janusz

  • 52. Data: 2021-09-30 11:35:27
    Od: uciu <a...@g...com>

    Mam ochotę spasować....
    Wszycy chcą min 45000pln i wszyscy wciskają co mają na stanie.

    Sprawdzałem u sąsiada - dach jak u mnie, 9,75 na dachu.
    Za ostatni rok wyprodukował 8200kWp minus 20% = 6560 do wykorzystania.

    Moje zużycie to 9100 przy kwocie 3900zł
    Czyli produkcją pokryłbym około 75% zapotrzebowania - do zapłaty pozostałoby około
    9xx zł
    -----
    ROCZNA oszczędność 3000zł

    Przy cenie 45000 minus 18% odliczenia = 37000oln (3000zł z mojego prądu pomijam bo
    już środkó ni ma)

    37000zł inwesycja / oszczędności przy aktualnych cenach 3000zł na rok to daje ponad
    12lat czas zwrotu - o ile nic się nie zepsuje.
    Mając zagwarantowany rozliczenie na aktualnych warunkach tylko przez 15lat chyba
    temat oleje

    Oczywiści prąd pójdzie do góry wiec z ponad 12lat może się zrobić i 10 ale chyba nie
    bede ryzykował

    Mylę się?

    uciu

  • 53. Data: 2021-09-30 11:43:58
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 30 September 2021 at 11:35:28 UTC+2, uciu wrote:
> [...]
    temat oleje

    > Oczywiści prąd pójdzie do góry wiec z ponad 12lat może się zrobić i 10 ale chyba

    Odłączania solarów od gridu rozpocznie się w 2022 roku, tak jak w Mimcach 5 lat temu.

    No i co zrobić z 10 kW mocy w południe , za które grid nie zechce zapłacić ?

    Zatem 12 letni okres zwrotu to bardzo optymistyczny wariant i jedynie dla
    nielicznych, w rejonach, w których grid solarów nie będzie zdalnie odłączał.

  • 54. Data: 2021-09-30 11:54:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-30 o 11:35, uciu pisze:
> [...]
    temat oleje

    > Oczywiści prąd pójdzie do góry wiec z ponad 12lat może się zrobić i 10 ale chyba

    Tego tak do końca nikt nie wie,ale energia raczej tanieć nie będzie,
    popatrz na to z innej strony, nawet jak zwrot będziesz miał 10lat to
    daje Ci zwrot z hipotetycznej lokaty 10% rocznie.
    Gdzie tyle dostaniesz?a działki czy mieszkania za 45kzł nie kupisz,więc
    trudno je zainwestować opłacalnie.
    Dlatego ja też mając parę zł robię PV, tyle że trochę taniej bo robię sam.
    Dlatego ja bym na twoim miejscu mimo wszystko zrobił, tym bardziej że w
    przyszłym roku zmienią się zasady prosumenta. I wtedy przed terminem 'W'
    będzie jeszcze większe szaleństwo niż teraz.

    --
    Janusz

  • 55. Data: 2021-09-30 12:04:57
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 30 September 2021 at 11:54:30 UTC+2, Janusz wrote:

> [...]
    > przyszłym roku zmienią się zasady prosumenta. I wtedy przed terminem 'W'
    > będzie jeszcze większe szaleństwo niż teraz.

    zap;omnij o jakimkolwiek zwrocie, bo go nigdy nie będzie

    Dostaniesz darmowy prąd do wykorzystania za dnia
    tylko na co ?

    Były kolektory solarne za 10.000 zł, promowane i co, nikt ich dzisiaj nie chce,
    bo woda zdrożała i co z tego że masz 1000 litrów wrzątku, gdy go nie wykorzystasz./

    W Indiach te solary kosztowały 10 razy taniej 100-200 $ za panel i były instalowane
    ptrzez najbiedniejszych

    Solary stanieją jeszcze o 50% do 0,30$/1W brutto
    i wtedy zacznie się opłacać

    Jak masz 40.000 zł w cashu to zarobisz 100% za rok , sprzedając ziemniaki

    W czasie kryzysu mogą paśc banki, a cash może uratować życie, bo na operację w
    szpitalu panstwowym czeka się 1 rok, kilka lat, a prywatnie za tydzień

    Używanych solarów z dachu nie sprzedasz, nawet za 50% ceny,
    bo miliony używanych jadą z mimiec z wymiany na 1000 farm solarnych w nimcach.

    Zatem to podobny interes jak kupno nowego samochodu.

    Kto ma kasę kupuje tylko nowe kto nie ma, kupuje tylko używane.

  • 56. Data: 2021-09-30 12:43:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-30 o 12:04, a a pisze:

    > Jak masz 40.000 zł w cashu to zarobisz 100% za rok , sprzedając ziemniaki
    To idź sprzedawaj ziemniaki a nie zaśmiecaj już grupy swoimi wypocinami,
    bo pieprzysz bez sensu.

    --
    Janusz

  • 57. Data: 2021-09-30 12:50:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 30 September 2021 at 12:43:30 UTC+2, Janusz wrote:
    > To idź sprzedawaj ziemniaki a nie zaśmiecaj już grupy swoimi wypocinami,
    > bo pieprzysz bez sensu.
    >
    > --
    > Janusz
    sam pieprzysz wypociny

    po odłączeniu solarów od gridu, wartośc instalacji spada o 50%
    a okres spłaty wydłuża się o kolejne 10 lat

    Mimce odłączyli od gridu solarnych Bolków, Lolków, bo energetyka przemyslowa nie
    potrzebuje smieciowej energii, gdy sama zbudowala 1000 farm solarnych
    i tak nimi steruje aby aby mieć nasycenie gridu energia pod kontrolą

  • 58. Data: 2021-09-30 13:45:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-30 o 12:50, a a pisze:

> [...]
    potrzebuje smieciowej energii, gdy sama zbudowala 1000 farm solarnych
    > i tak nimi steruje aby aby mieć nasycenie gridu energia pod kontrolą

    Bujaj się leszczu, ciągle te same banały powtarzasz.

    --
    Janusz

  • 59. Data: 2021-09-30 20:46:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 30 Sep 2021 02:35:27 -0700 (PDT), uciu

    > Mam ochotę spasować....

    Niebawem będę śmigać do kumpla do Głuchołazów (fhuj daleko, ale kiedyś
    obiecałem to się obietnicy nie łamie), montować będziemy z jego udziałem
    7,6kWp na Huawei za okolice 26 tys. Jak chcesz, mogę wpaść i do Ciebie,
    zamontujemy ~10kWp na GoodWe, jeśli zakasasz rękawy i zdobędziesz jeszcze
    kogoś do pomocy przy wrzucaniu modułów na dach, za okolice 30-32k brutto.
    Akurat w hurtowni jest promo na Jinko i Longi 535, dają moduł za 680 zł
    netto. To aktualnie najniższa cena per kWp w okolicach 1200 zł. Jakby co to
    privuj. Może jeszcze Lisciasty by się skusił, ma do Ciebie bliżej. ;)

    Środków z MP3.0 faktycznie już nie ma, ale szykują kolejny program. Może
    jeszcze coś odliczysz oprócz termo. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2021-10-01 19:57:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 30 września 2021 o 11:54:30 UTC+2 Janusz napisał(a):

> [...]
    > daje Ci zwrot z hipotetycznej lokaty 10% rocznie.
    > Gdzie tyle dostaniesz?a działki czy mieszkania za 45kzł nie kupisz,więc

    Ciekawe podejście;)
    Tylko że:
    Mając 50tys na lokacie dostajesz 1-2%miesiecznie(minus inflacja itp) ale masz 50 tys
    do dyspozycji jakby co.
    Kupując FV za 50 tys masz zwrot 8- 10% rocznie ale nie masz 50tys do dyspozycji jak
    potrzeba przyjdzie
    Taką niewielka roznica