  • 1. Data: 2009-09-09 06:40:21
    Temat: Jaką grubością ocieplić ściany domu???
    Od: " Michal" <m...@g...pl>

    Witam.
    Mam w planach na wiosnę ocieplać dom. Strop nad domem został ocieplony
    podczas wykonywania posadzek styropianem o grubości 20 cm. Dom jest
    ogrzewany piecem węglowym, a wentylacja jest grawitacyjna. okna i drzwi
    są dobrej klasy. Ściany są budowane w jeden biały pustak.
    Kierownik budowy proponuje 20 cm, lub najmniej 15cm. Wykonawcy twierdzą,
    że to za dużo i mówią, że 10, max 12 cm, bo więcej nie przynosi
    widocznego efektu. Po rozmowie z nimi sam już nie wiem jak być powinno.
    W końcu moje pytanie: Jaką grubość ocieplenia należy zastosować???

    Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
    Michał

  • 2. Data: 2009-09-09 06:58:27
    Temat: Re: Jaką grubością ocieplić ściany domu???
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik " Michal" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > widocznego efektu. Po rozmowie z nimi sam już nie wiem jak być powinno.
    > W końcu moje pytanie: Jaką grubość ocieplenia należy zastosować???

    minimum 15 cm, kierbud ma rację,
    Wykonawcy twierdzą, że się zmęczą przy takich płytach bo to i uważać trzeba
    bardziej, niedoróbki trudniej ukryć i w ogóle gorzej się robi.
    Słuchaj ludzi którym płacisz za myslenie a nie za mieszanie kleju.

    pozdr
    przemek

  • 3. Data: 2009-09-09 13:18:44
    Od: xart <x...@g...com>

    Przemek pisze:
> [...]
    > bardziej, niedoróbki trudniej ukryć i w ogóle gorzej się robi.
    > Słuchaj ludzi którym płacisz za myslenie a nie za mieszanie kleju.

    To wszystko racja tylko, kiedy ja budowałem, to w projekcie mialem 12cm
    i tak tez zrobilem (nie pamietam nawet czy na skladach miewali15-tke).
    Od jakiegos czasu widze ze absolutne minimum to 15cm, a zastanawiam sie
    kiedy dojdziemy do 25cm?

    pzdr
    art

  • 4. Data: 2009-09-09 13:30:31
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xart" <x...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > tak tez zrobilem (nie pamietam nawet czy na skladach miewali15-tke).
    > Od jakiegos czasu widze ze absolutne minimum to 15cm, a zastanawiam sie

    Już piszą o 30cm. Zastanawiaj sie lepiej kiedy dojdziemy do 50cm
    Myślę że niedługo. Marketingowcy w firmach produkujacych/handlujących
    styropianem o to zadbnaja baardzo szybko.
    W końcówce lat 90tych standardem było 5cm. Kilka lat temu 8-10cm. Ja dwa
    lata temu tez miałem chwilę słabości i dałem 12cm. Teraz pisze się już o
    30cm.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-09-09 13:37:32
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > ... Słuchaj ludzi którym płacisz za myslenie a nie za mieszanie kleju.

    Święte słowa, ja takich gości nazywam 'nachóje' bo jak widzą coś
    nowoczesnego, czego jeszcze nie robili to od razu: "A na ch... to panu,
    pieniędzy masz pan za dużo ? "
    Na początku budowy słuchałem wszystkich, bo prawie nic nie wiedziałem -
    teraz wiem jedno: poważna literatura, zalecenia producenta i porządny
    kierbud to baza.
    pzdr qaz

  • 6. Data: 2009-09-09 15:34:44
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Witam

    Obecnie ocieplam swój dom, ściana gazobeton 24 + 12 cm styro, oraz lukarny
    15 cm.
    Gdy kupiłem materiał i prace ociepleniowe zostały rozpoczęte spotkałem się z
    opinią że mozna było zastosować inną kombinację.
    Mianowicie , dać na ściany styropian twardy (podłoga) że niby ma lepszy
    współczynnik lambda, dzieki czemu nie pogrubia wizualnie ścian.
    Ponadto jest twardszy więc odporniejszy na uszkodzenia.
    Wysłuchałem tego z przymrużeniem oka, po czym szybko sprawdziłem w tabelkach
    na opakowaniu styropianu,
    I rzeczywiście, ten twardzy (podłoga) ma deklarowany współczynnik lambda
    lepszy.
    Ale u mnie to już " po herbacie" wiec może te informacje przydadzą się komu
    innemu.
    Może Koledzy z grupy je zweryfikują.

    Pozdrawiam
    JM

  • 7. Data: 2009-09-09 16:50:45
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    ciach

> [...]
    > lepszy.
    > Ale u mnie to już " po herbacie" wiec może te informacje przydadzą się komu

    no a co z pianka ????
    moze zamiast styro dac pianke ????

    Budujac komory chłodnicze jest taka zasada ze komory dla przedzialu
    -5/+5 oC daje sie 10 lub 15 cm styropianu ale juz do głębokiego mrozenia
    czyli -15 i dalej ( -25) sprawdza sie pianka , 12 cm pianki to jakies 25
    cm styro.
    Nie mowimy o kosztach

    Mayky

  • 8. Data: 2009-09-09 17:39:13
    Temat: Re: Jak? grubo?ci? ociepliae ?ciany domu???
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > W koncówce lat 90tych standardem by?o 5cm. Kilka lat temu 8-10cm. Ja dwa
    > lata temu tez mia?em chwile s?abo?ci i da?em 12cm. Teraz pisze sie ju? o
    > 30cm.

    Mam nadzieje, ze zauwazasz, jak w tym okresie czasu stanial styropian a jak zdrozaly
    paliwa ?

  • 9. Data: 2009-09-09 17:46:25
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Mam nadzieje, ze zauwazasz, jak w tym okresie czasu stanial styropian a
    > jak zdrozaly paliwa ?

    I, ze zimy coraz ciezsze ? ;-)

    Tak, a propos, standardowe ocieplenie drewnianego / szkieletowego domku
    w Norwegii to 17 cm welny. I oprócz desek / plyt nic wiecej.

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2009-09-09 20:18:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > I, ze zimy coraz ciezsze ? ;-)

    Tez nie rozumiem co to za mania pakowania nieznaczacego materialu tylko dla
    tego, ze stanial. Jak chleb stanieje to wiecej go przeciez nie zjem.

    > Tak, a propos, standardowe ocieplenie drewnianego / szkieletowego domku
    > w Norwegii to 17 cm welny. I oprócz desek / plyt nic wiecej.

    No to przyslij ich koniecznie do nas, bo biedaki nie wiedza co robia. :-))

    Pozdro.. TK