  • 1. Data: 2009-09-08 18:19:25
    Temat: oznaczenie drewnianej podłogi - klasa "natur"
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    witam

    czy mozecie mi powiedzieć co to jest klasa NATUR drewna?

    bo firma parkieciarska stara mi się wmówić, ze to pierwsza klasa...........
    i ze mogą być sęki i biele (ciemny dąb)

    --

    Sebastian

  • 2. Data: 2009-09-09 07:36:42
    Temat: Re: oznaczenie drewnianej podłogi - klasa "natur"
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > witam
    >

    > czy mozecie mi powiedzieć co to jest klasa NATUR drewna?
    >
    > bo firma parkieciarska stara mi się wmówić, ze to pierwsza klasa...........
    > i ze mogą być sęki i biele (ciemny dąb)

    Pomylenie z poplątaniem.
    http://www.drewexpol.com.pl/parkiet.html

    pewnie podczas rozmowy ty myslisz o kolorkach a oni o jakosci.
    Kolorki czyli sęki, przebarwienia nie wplywaja specjalnie na jakosc parkietu.
    Wplywaja na to jak wyglada ale nie jak sie zachowuje.

    Sprawdz sobie ile kosztuje klepka w poszczegolnych klasach i zobacz w jakiej
    cenie Tobie chca polozyc te klepke z biela. Jesli cena klepki z sekami i biela
    bedzie podobna do ceny klasy gestreift to masz do czynienia "tylko" z
    dezinformacja. Jesli cena tego co chca ci polozyc bedzie taka jak klepki
    bezsecznej to cie kroja na kasie.

    Pamietaj ze jesli podejma sie ulozenia parkietu i go poloza to sa
    odpowiedzialni za calosc prac i zachowanie sie materialu.

    --
    Lukasz Sczygiel
    http://coraline.bazarek.pl

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2009-09-09 10:06:07
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 9 Wrz, 09:36, "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    > Pamietaj ze jesli podejma sie ulozenia parkietu i go poloza to sa
    > odpowiedzialni za calosc prac i zachowanie sie materialu.

    Dokładnie tak jest
    Jakość (gatunek) i kolor to zupełnie odrębne parametry.
    Klepki bardziej jednolite w kolorze są droższe bo trudniej je
    wyselekcjonować.
    Gatunek natomiast może mieć wpływ na to że klepki nie trzymają
    wymiarów, mają ubytki lub coć podobnego.
    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2009-09-09 10:41:48
    Od: basti78 <b...@o...pl>

    to dla uzupełnienia:

    w zamówieniu mam wpisane KLASA I - co to jest więc klasa 1?

    bo przyjechało coś z pieczątką natur, bielą i popękana spora część
    desek wzdłuż........

    z góry Wam dziekuje za opdowiedź

  • 5. Data: 2009-09-09 12:46:32
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > to dla uzupełnienia:
    >
    > w zamówieniu mam wpisane KLASA I - co to jest więc klasa 1?

    Klasa 1 to rodzaj sortowania. Czyli klasa 1 ma byc czysta po jednej stronie,
    bez sęków i bieli. Tak jest na wiekszosci (jesli nie wszystkich) stronach
    producentow.

    > bo przyjechało coś z pieczątką natur, bielą i popękana spora część
    > desek wzdłuż........

    Ale jakie to deski? Klepki? Takie male pofrezowane z wpustem, czy zwykle deski
    tylko pociete, strugane i szlifowane?

    Jelsi to klepki to ewidentnie ktos kreci wala. Jesli deski to mozliwe jest ze
    deski sa pierwsza klasa ale nie taka dotyczaca klepek.

    Co tam jest popekane? Klepki w zadnej klasie nie moga miec pekniec, byc krzywe,
    łódkowate, śmigłowate, być krzywo pocięte.

    --
    Lukasz Sczygiel
    http://coraline.bazarek.pl

  • 6. Data: 2009-09-09 17:56:56
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    to są dechy - dąb wędzony

    decha szerokosc 120mm
    gruba 15mm
    długosc 90-110mm

    i niektore są łódkowate tak troche
    niektore mają pęknięcia wzdłuż ale nie przez całą grubość deski
    niektóre mają biel od spodu i raczej nie sięgającą samej góry, ale na pół
    deski - ale co ze od spodu, jesli po kilku (teoretycznie) cyklinowaniach ta
    biel zacznie wyłazić?

    --

    Sebastian

  • 7. Data: 2009-09-09 17:58:59
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    p.s. zmierzona przeze mnie wilgotność drewna to 20%........... to taka
    wisienka na torcie...............

  • 8. Data: 2009-09-10 11:04:01
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > p.s. zmierzona przeze mnie wilgotność drewna to 20%........... to taka
    > wisienka na torcie...............

    Jesli to zwykle deski to nie pomoge. Nie orientuje sie czy te same zasady
    dotycza takiej podlogi jak podlogi z klepek.

    Na pewno na podlodze nie moga lezec deski popekane. Sprobuj zsiegnac jezyka w
    jakiejs duzej firmie sprzedajacej podlogi oni beda mogli poratowac jakas norma.

    Tak wilgotne drewno sie nie nadaje na podloge, klepki powinny miec okolo 6-8%
    wilgotnosci. 20 to chyba zaraz po scieciu jest.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 9. Data: 2009-09-10 11:38:35
    Od: basti78 <b...@o...pl>

    > Tak wilgotne drewno sie nie nadajenapodloge, klepki powinny miec okolo 6-8%
    > wilgotnosci. 20 to chyba zaraz po scieciu jest.

    wlasnie trochę niepokoi mnie ta wilgotność......... czy moze mieć
    wpływ na to fakt, iż drewno było ciemnione chemicznie (amoniak)?

    pzdr

  • 10. Data: 2009-09-10 16:39:23
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > wlasnie trochę niepokoi mnie ta wilgotność......... czy moze mieć
    > wpływ na to fakt, iż drewno było ciemnione chemicznie (amoniak)?

    Raczej nie. Pociemnianie robi sie w oparach amoniaku ale moze byc tak ze
    wilgotne lepiej ciemnieje w takiej operacji. Jednak dostarczenie takiego drewna
    klientowi jest bez sensu. Dąb będzie schnąć i moze nawet o te 5-15% zmienic
    swoj rozmiar. Na metrze będzie tego np 10cm. szpary okropne...

    --
    Lukasz Sczygiel