  • 31. Data: 2020-07-23 16:35:36
    Temat: Re: Jaki zestaw fotowoltaiczny
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    23 Jul 2020 09:59:52 GMT, Budzik

    > Do tego ogladałem instalacje u sasiada i nie jest to az
    > takie proste jak myslałem.

    Ale co konkretnie?

    > Wroce do sprawy we wrzesniu.

    To już dużo nie wyprodukujesz w tym roku.

    > A sasiad czekał miesiac temu na licznik 3 tygodnie,

    Może miał wtyczkę. :P

    > ale teraz juz miesiac czeka na dokument
    > potwierdzajacy montaz licznika. :)

    Tu ewidentnie nie ma wtyczki. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2020-07-23 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Kiedyś Ci napisałem że Twoje manipulowanie na mnie nie działa bo
    > wiem że manipulujesz. Taka masz rację z przychodem jak z
    > oszczędzaniem wody. Tak oszczędzasz wodę ze nie potrafisz napisać
    > co robisz z zaoszczędzona.

    Czekam na konkrety.
    Obiecuje ze jak odpowiesz to dostaniesz to coś chciał :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 33. Data: 2020-07-23 19:09:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To Ty powinieneś konkrety o szczedzaniu wody napisać i napisać co robisz z
    zaoszczędzona. W to że w końcu napiszesz coś zgodnego z prawdą nie wierzę bo jesteś
    manipulatorem. Stare cyganki mogły by się od Ciebie uczyć.

  • 35. Data: 2020-07-24 05:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > robisz z zaoszczędzona. W to że w końcu napiszesz coś zgodnego z
    > prawdą nie wierzę bo jesteś manipulatorem. Stare cyganki mogły by

    o wodzie juz nie zrozumiesz.
    Pytam cie o tarcze - chcesz pogadac o firmach sprzedajacych na fakture
    vat marze - dawaj szczegóły swoich watpliwości. Tylko moze w nowym
    watku, bo tu zasrywasz temat.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 34. Data: 2020-07-24 05:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Nie żebym się czepiał ale zgubiłeś gdzies po drodze 20% haracz
    > prosumenta i opłaty stałe które i tak się na rachunkach pojawiaja

    Zgadza sie.
    Ale te 20% to tak naprawde nie 20% bo to by oznaczało ze całosc energi
    pchasz do sieci i pobierasz. A przeciez czesc zuzyjesz na miejscu bo sa
    w domu sprzety które pracuja cały czas.

    Ktos moze podac swoje statystyki?

    Co do opłat stałych - jakie one są?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 36. Data: 2020-07-24 09:34:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    24 Jul 2020 03:59:50 GMT, Budzik

> [...]
    > Ale te 20% to tak naprawde nie 20% bo to by oznaczało ze całosc energi
    > pchasz do sieci i pobierasz. A przeciez czesc zuzyjesz na miejscu bo sa

    Statystycznie z tych 20% oddawanych do sieci połowa jest autokonsumpcją.
    Czyli można przyjąć faktor 0,9. Jednak ja do obliczeń zwrotu przyjmuję
    nadal 0,8. Zaniżam także przeciętny uzysk. Przy cenach DIY wychodzą zwroty,
    przy G11 oczywiście, na poziomie 3-4 lat. Przy G12 oczywiście wychodzi
    dłuższy zwrot.

    --
    Pozdor
    Myjk