  • 1. Data: 2020-07-20 10:59:59
    Temat: Jaki zestaw fotowoltaiczny
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Cześć
    Czy moge prosic o podanie proponowanej, optymalnej cenowo konfiguracji
    dla zestawu maks 3kW.
    Panele beda na dachu, maks nasłonecznienie, zadnych elementów
    zasłaniajacych, dach plaski, delikatny spad skierowany na poludniowy
    zachód (bardziej na południe niz na zachód :))).\
    Odległosc miedzy miejscem przylączenia do instalacji a umiejscowieniem
    paneli - ok 10metrów.

    Co trzeba kupic, pomijajac kwestie mocowania bo tutaj wiadomo ze
    wszystko zalezy od dachu.

    Myjku, kupujesz w roznych hurtowniach czy bierzesz całosc materiałów z
    jednego miejsca z dostawa do miejsca montazu?
    Mozesz polecic sklepy?

    Ile trzeba minimum liczyc za całosc (pomijajac montaz i stelaze)?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 2. Data: 2020-07-20 11:30:20
    Temat: Re: Jaki zestaw fotowoltaiczny
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    20 Jul 2020 08:59:59 GMT, Budzik

    > Myjku, kupujesz w roznych hurtowniach czy bierzesz całosc materiałów z
    > jednego miejsca z dostawa do miejsca montazu?
    > Mozesz polecic sklepy?

    Kupuje obecnie wszystko w hurtowni KENO. Mają teraz dobre promocje, właśnie
    się za 30 minut kończy przecena na Jinko 315 za 330 zł netto per panel.
    Poza tym mają ciekawą platformę dla leniów, co sama wylicza konstrukcję
    itp. ;) No ale tam trzeba się jako instalator (czy powiedzmy NIPowiec
    związany chociaż z elektryką) logować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2020-07-20 15:26:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 11:30:20 +0200, Myjk

    > właśnie się za 30 minut kończy przecena
    > na Jinko 315 za 330 zł netto per panel.

    Teraz dali Boviet BVM6610M-325L za 340 czyli 1046/kWp. Generalnie z tego co
    zauważyłem jak robią promocje to cena się kręci w okolicach właśnie tej
    wartości. Wcześniejsze Jinko wychodziło 1047/kWp ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2020-07-20 15:42:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    20 Jul 2020 08:59:59 GMT, Budzik

    > Ile trzeba minimum liczyc za całosc
    > (pomijajac montaz i stelaze)?

    Licząc wspomniane 9x Boviety 325 z promocji KENO, z falownikiem SMA SB 1F,
    skrzynką DCAC*, przewodami 2x50m 4mm2 + 1x50m 6mm2 + 1x20m 16mm2, wtyczkami
    10xMC4 -- 7k netto BEZ przesyłki, konstrukcji, szpilek do uziomu i GSU. Jak
    weźmiesz u nich wszystko (z konstrukcją) to dają jeszcze 2% rabatu czyli
    powiedzmy wysyłka wyjdzie gratis i jeszcze się szpilki kupi.

    *) Skrzynka przył.DC+ AC hermetyczna KENO z ogranicznikiem przepięć 1000V
    typu 2, 1 x łańcuch PV, 1 x MPPT, 2x zab. przet. 15A // Ogr. przep.typ2,
    16A 1-F

    Swoją drogą KENO serwuje skrzynki 2w1, tj. pakują DC i AC w jedno pudło.
    Oczywiście ktoś co chwilę na forach wykazuje że to błąd, ale żaden nie daje
    argumentów, nie pokazuje przepisów, norm, etc. a gada tylko o "dobrych
    praktykach". Może Wy dacie jakieś argumenty?

    Ps. W zeszłym tygodniu puściłem łuk elektryczny z 15 paneli (>500V), tzymał
    na prawie 25cm. Piękna sprawa. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2020-07-20 16:34:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    20 Jul 2020 08:59:59 GMT, Budzik

    > Myjku, kupujesz w roznych hurtowniach czy bierzesz całosc materiałów z
    > jednego miejsca z dostawa do miejsca montazu?
    > Mozesz polecic sklepy?

    A, i jeszcze kupowałem do siebie panele SunEarth (niby pierwszy chiński
    producent paneli na świecie, ale jakościowo patrząc po wykonaniu, mam
    wrażenie, daleko temu np. do Jinko) 325Wp za 350zł w
    https://sklep.aidsolar.eu/ Tam mają też tańsze niż SMA czy Fronius
    falwoniki Sofar (których w keno się nie doświadczy) czy Huawei.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2020-07-20 17:27:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Patrzę na ceny w sklepie z linku i widzę że doszło do ciekawi sytuacji. Ze dwa lata
    temu wat w zestawie był dwa razy droższy niż dzisiaj. Oznacza to że jak ktoś kupi
    dzisiaj to do momentu w którym będzie miał pierwsze oszczędności dojdzie cztery lata
    wcześniej niż ktoś kto kupił zestaw o podobnej mocy dwa lata wcześniej. A mówiłem
    wtedy żeby się nie spieszyc?

  • 7. Data: 2020-07-20 18:20:26
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 lipca 2020 15:42:11 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ps. W zeszłym tygodniu puściłem łuk elektryczny z 15 paneli (>500V), tzymał
    > na prawie 25cm. Piękna sprawa. ;P

    widziałem rękę montera który taki łuk z paneli trzymał :-)

    b.

  • 8. Data: 2020-07-20 18:44:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 09:20:26 -0700 (PDT), budynPL

    > widziałem rękę montera który taki łuk z paneli trzymał :-)

    Dlatego ja go puszczałem a nie trzymałem. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2020-07-20 19:47:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.07.2020 o 18:44, Myjk pisze:

    > Dlatego ja go puszczałem a nie trzymałem. ;)

    Prawdziwy Speedy Gonzales jezdeś. A w opowiastkach -
    niczym Zenek-bałuciarz:

  • 10. Data: 2020-07-20 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > wcześniej niż ktoś kto kupił zestaw o podobnej mocy dwa lata
    > wcześniej. A mówiłem wtedy żeby się nie spieszyc?

    Mowiłes równiez ze to sie nie opłaca a potem mowiłes ze to sie nie
    opłaca Panstwu... :)

    Mi wychodzi ze jak załoze za około 10kpln instalacje to mi sie zwroci
    po 3-4 latach :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."