  • 11. Data: 2020-07-20 21:45:18
    Temat: Re: Jaki zestaw fotowoltaiczny
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przedstaw kalkulacje że zwróci się po tylu latach ile napisałeś.

  • 12. Data: 2020-07-21 11:40:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Przedstaw kalkulacje że zwróci się po tylu latach ile napisałeś.

    Zakładam ze załozenie z racji tego ze wiekszosc chce zrobic sam w
    ramach hobbystycznego podejscia do poznania tematu bedzie mnie
    kosztowało około 11kpln.
    Zwrot z dodacji 5kpln
    6kpl odliczone od przychodu - 1100zł mniej podatku.
    Zostaje 5kpln.
    A prądu w tej lokalizacji zuzywa sie za około 1200zł rocznie przy czym
    tendencja jest wzrostowa (dlatego instalacja 3kw jest lekko
    przewymiarowana - moze na poczatek załoze 2,5kW... )a cena prądu
    rosnie.
    Dlatego wychodza mi 3-4 lata.

    Nawet jakby wyszło 5 lat to w sumie bez znaczenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

  • 13. Data: 2020-07-21 12:16:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 21 Jul 2020 09:40:20 GMT, Budzik napisał(a):

    > Zakładam ze załozenie z racji tego ze wiekszosc chce zrobic sam w
    > ramach hobbystycznego podejscia do poznania tematu

    A jak z odbiorem technicznym instalacji czy jakąkolwiek oficjalną
    podkładką dla dostawcy energii?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2020-07-21 15:01:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I o to chodziło. Zestaw kupiony dwa lata temu będzie się jeszcze amortyzował 10 lat
    zanim cena prądu z niego dojdzie do ceny prądu w sieci. Udowodniles, jeśli można to
    tak nazwać, że miałem rację twierdząc kiedyś tam że trzeba czekać z zakupem. Przy
    twoim wyliczeniu teraz kupiony zestaw da oszczędność za cztery lata czyli sześć lat
    wcześniej niż takie same osiągi będzie miał zestaw kupiony dwa lata temu.

  • 16. Data: 2020-07-21 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > wyliczeniu teraz kupiony zestaw da oszczędność za cztery lata
    > czyli sześć lat wcześniej niż takie same osiągi będzie miał zestaw

    Nie wiem ile takie zestawy kosztowały 2 lata temu.
    Jak to wychodziło 2 lata temu?
    Pamieta ze pisałes ze sie nie opłaca jeszcze całkiem niedawno, na pewno
    nie było to dwa lata temu.

    Wiem ze moja wersja na ten moment jest optymistyczno hobbystyczna.
    Z jednej strony wiem ze po drodze i tak sie cos nie uda, z drugiej
    strony stac mnie :)

    Ale ogladałem ostatnio kilka instalacji u znajomych - kazda robiona
    przez profesjonalne firmy.
    Jedna kosztowała 29kpln za 6kW, druga 25 za 5kW
    Obaj zadowoleni bo po odliczeniu od przychodu z wyzszej stawki
    podatkowej i dotacji tez licza ze spłaci sie w pare lat.
    Sprawdzmy:
    25kpln - 5kpln = 20 kpln.
    20kpln *32% = 6kpln.
    Zostaje 14kpln przy miesiecznych wydatkach na poziomie około 200-
    250zł... Jakies 5 lat.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 15. Data: 2020-07-21 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > A jak z odbiorem technicznym instalacji czy jakąkolwiek oficjalną
    > podkładką dla dostawcy energii?

    Pomyslimy... ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 17. Data: 2020-07-21 21:05:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 21 Jul 2020 18:59:56 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Pomyslimy... ;-D

    Koniecznie napisz jak poszło :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2020-07-21 22:35:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pisałem że się nie opłaca bo wtedy jeszcze się nie opłacało. Po co robisz dziwne
    wyliczenia? Chyba tylko po to żeby tak jak niedawno z pomyleniem dochodu z przychodem
    zostawiać sobie drogę że masz rację. Liczenie w przypadku fotowoltaiki jest proste.
    Wat daje rocznie kilowatogodzinę. Jeśli Wat w instalacji kosztuje złotówkę a
    kilowatogodzina w sieci 50 groszy to pod dwóch latach właściciela instalacji prąd z
    niej kosztuje 50 groszy za kilowatogodzinę. Jeśli Wat kosztuje 2 złote to po czterech
    latach koszt kilowatogodziny wyjdzie 50 groszy itd. jeśli dwa lata temu koszt wata w
    instalacji był na poziomie sześciu złotych to po dwunastu latach zaczynaly byc
    oszczędności na prądzie. Oszczędności a nie że prąd darmo.

  • 19. Data: 2020-07-22 06:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Pisałem że się nie opłaca bo wtedy jeszcze się nie opłacało.

    Teraz piszesz ze to było 2 lata temu.
    Ale pamietam ze pisałes to jeszcze z dobre pol roku temu.
    A potem zmieniłes zdanie ze panele sa złe bo nie zsłuza krajowi... ;-D

    > Po co
    > robisz dziwne wyliczenia?

    Dlaczego dziwne? Nie sadzisz ze okreslenie czy sie opłaca czy nie musi
    wynikac rowniez z takich obliczen?

    > Chyba tylko po to żeby tak jak niedawno
    > z pomyleniem dochodu z przychodem zostawiać sobie drogę że masz
    > rację.

    Nadal nie ogarnałes zasad wypłat dofinansowan z tarczy?

> [...]
    > koszt wata w instalacji był na poziomie sześciu złotych to po
    > dwunastu latach zaczynaly byc oszczędności na prądzie.

    Czyli kwestia dotacji i odliczenia od przychodu nie maja znaczenia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 20. Data: 2020-07-22 07:55:52
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2020 06:59:56 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Czyli kwestia dotacji i odliczenia od przychodu nie maja znaczenia?

    ma znaczenie tylko możliwe że jest juz u zenka ujęta w wartości "wat w instalacji".
    Natomiast skąd dokładnie on go wyliczył to nie wiem.
    Bo chyba dzieli wartosc inwestycji przez lata pracy od startu do chwili x, a nie
    przez czas przewidywanej pracy (powiedzmy 20lat)

    b.