    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 25 Apr 2021 13:36:23 -0700 (PDT)
    Subject: Kabel na zapas. Jaki? -> Brama.
    From: Majka <k...@g...com>

    cześć,

    Będzie na działce przekop, od bramu do domu, minikoparka.
    Przy okazji tego przekopu chcę włożyć do ziemi kabel, tak na przyszłość, żeby w
    przyszłości kiedyś zamontować sobie napęd do bramy, trochę sobie życie uprościć.

    Jaki kabel, przewód powinnam kupić i poprosić o ułożenie w przekopie "przy okazji"?
    Pomóżcie:
    jaki kabel, ile żył jaka ilość, jakie właściwości, oploty, eR-Joty, wtyczki i
    kolorki, wiązki, czym będzie przesyłany prąd, czym sygnał, itd, itp...

    chcę w przyszłości mieć napęd elektryczny, sterowanie to albo dwa piloty (dom i
    auto) albo jeden pilot w aucie plus wyłącznik w domu.
    Brama zostanie taka jaka jest, tzn. przesuwna, jeden element, jadąca na dwóch rolkach
    po szynie w podłożu (jest to rura ułożona w poz-bruku, po tym jadą dwie rolki).
    Brama jest ani lekka, ani ciężka - waży tyle, że ja=baba potrafię ją na każdym końcu
    unieść kilka cm nad ziemię (z wysiłkiem, ale jednak mogę to zrobić). Konstrukcja to
    rama z ceowników 3,5m długa, łączone są jeden nad drugim w odległości 1m, do tego
    przykręcone są deski 1,5m wysokości.

    Jaki kabel kupić i zakopać w wykonywanym teraz niebawem rowie?

    Majka