  • 1. Data: 2021-04-25 22:36:23
    Temat: Kabel na zapas. Jaki? -> Brama.
    Od: Majka <k...@g...com>

    cześć,

    Będzie na działce przekop, od bramu do domu, minikoparka.
    Przy okazji tego przekopu chcę włożyć do ziemi kabel, tak na przyszłość, żeby w
    przyszłości kiedyś zamontować sobie napęd do bramy, trochę sobie życie uprościć.

    Jaki kabel, przewód powinnam kupić i poprosić o ułożenie w przekopie "przy okazji"?
    Pomóżcie:
    jaki kabel, ile żył jaka ilość, jakie właściwości, oploty, eR-Joty, wtyczki i
    kolorki, wiązki, czym będzie przesyłany prąd, czym sygnał, itd, itp...

    chcę w przyszłości mieć napęd elektryczny, sterowanie to albo dwa piloty (dom i
    auto) albo jeden pilot w aucie plus wyłącznik w domu.
    Brama zostanie taka jaka jest, tzn. przesuwna, jeden element, jadąca na dwóch rolkach
    po szynie w podłożu (jest to rura ułożona w poz-bruku, po tym jadą dwie rolki).
    Brama jest ani lekka, ani ciężka - waży tyle, że ja=baba potrafię ją na każdym końcu
    unieść kilka cm nad ziemię (z wysiłkiem, ale jednak mogę to zrobić). Konstrukcja to
    rama z ceowników 3,5m długa, łączone są jeden nad drugim w odległości 1m, do tego
    przykręcone są deski 1,5m wysokości.

    Jaki kabel kupić i zakopać w wykonywanym teraz niebawem rowie?

    Majka

  • 2. Data: 2021-04-25 22:39:31
    Temat: Re: Kabel na zapas. Jaki? -> Brama.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-25 o 22:36, Majka pisze:
> [...]
    1m, do tego przykręcone są deski 1,5m wysokości.

    > Jaki kabel kupić i zakopać w wykonywanym teraz niebawem rowie?

    Zakop rurę, taką niebieską jak do wody 25 lub 32 mm wystarczy z
    sznurkiem w środku, koniec pod bramą zaklej taśmą. Potem przeciągniesz
    przez nią kabel jaki będzie potrzebny.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-04-25 22:50:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.04.2021 o 22:36, Majka pisze:

    > Jaki kabel kupić i zakopać w wykonywanym teraz niebawem rowie?

    Jak za bardzo nie wiadomo co oraz gdzie ma być podejście, to zamiast
    zakopywać jakiś tam kabel wkop rurę osłonową.
    Może być taka.
    https://www.google.com/search?q=rura+os%C5%82onowa+z
    +podw%C3%B3jnym+p%C5%82aszczem&ie=utf-8&oe=utf-8
    Taka rura może się też przydać pod przyszłe media, na przykład światłowód.

  • 4. Data: 2021-04-25 23:25:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    1m, do tego przykręcone są deski 1,5m wysokości.

    > Jaki kabel kupić i zakopać w wykonywanym teraz niebawem rowie?

    Jak już Ci wszyscy doradzą, to dołóż rurę ze "sznurkiem" pomiędzy bramą
    a furtką. Zawsze tego połączenia brakuje jak sobie delikwent wymyśli,
    żeby na jednym pilocie realizować otwarcie bramy i otwarcie furtki.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2021-04-26 00:00:10
    Od: collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 25.04.2021 o 22:36, Majka napisała:

    > Jaki kabel kupić i zakopać w wykonywanym teraz niebawem rowie?

    Czarny YKY 5x2,5 mm2. Wystarczy na wszystko. I nie mnożyć bytów
    ponad potrzebę, typu rurki-srurki i sznurki.

    --
    Po skończonej pracy...
    https://zapodaj.net/eaeb1be76d3de.jpg.html

  • 6. Data: 2021-04-26 00:04:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 26 kwietnia 2021 o 00:00:14 UTC+2 collie napisał(a):
    > Czarny YKY 5x2,5 mm2. Wystarczy na wszystko. I nie mnożyć bytów
    > ponad potrzebę, typu rurki-srurki i sznurki.

> [...]
    2,5? do dzwonka. Weź koło i jebnij się w czoło.

  • 7. Data: 2021-04-26 00:22:28
    Od: collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 26.04.2021 o 00:04, Zenek Kapelinder napisał:

    > 2,5? do dzwonka. Weź koło i jebnij się w czoło.

    Z najlepszymi życzeniami starocerkiewnosłowiańskimi,
    dziadu ty bałucki!

    --
    ????? ?a ???!
    (życzenie starocerkiewnosłowiańskie)

  • 8. Data: 2021-04-26 07:36:54
    Od: Runt <r...@e...prv>

    W dniu 2021-04-26 o 00:04, karaluch Zenek Kapelinder pisze:

    > 2,5? do dzwonka. Weź koło i jebnij się w czoło.

    Aaa, to dlatego masz na czole takie wgłębienia ;-)))

    --
    Runt

  • 9. Data: 2021-04-28 00:15:33
    Od: adam <a...@a...pl>

    Rura + sznurek jest dobra jak jest blisko od bramy do domu.
    Jak jest daleko to rura odpada, a przewód minimum 2,5 kwadrat.
    Ja bym dał dwie skrętki i w kanale rozłożyłbym je możliwie daleko od
    siebie, bo gdy zachce Ci się wideobramofonu, to z jednej skrętki mogą
    być zakłócenia w obrazie.
    Nie rób bramofonu tylko na dwa piloty, w domu musi być wyłącznik.
    Pilotów lepiej mieć więcej, bo np dojdzie drugie auto, albo trzeba
    chwilowo pilota udostępnić komuś z rodziny itp.

  • 10. Data: 2021-04-28 09:24:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego tak uważasz? Kable przeciąga się i po paręset metrów.

    -----