  • 1. Data: 2021-04-21 20:11:39
    Temat: Problem z różnicówką
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Wyłączniki różnicowoprądowe mamy typ AC (reaguje na przebiegi
    sinusoidalne), typ A (reaguje na sinus oraz przebiegi odkształcone) oraz
    typ B, który reaguje na sinus, odkształcony oraz na prądy ze składową
    stałą i wyższymi częstotliwościami).
    Pytanie jest takie: jeżeli różnicówka typu AC wybija przy pracy
    urządzenia z zasilaczem elektronicznym, które jest sprawne i nie ma
    żadnego przebicia, to czy zmiana różnicówki na typ B załatwi problem?
    Inaczej mówiąc, czy różnicówka B będzie mniej "czuła" na prąd inny, niż
    sinus, czy wręcz przeciwnie?
    Pytam, bo taniej, niż różnicówka B wyjdzie mnie dobudowanie
    transformatora separującego.
    Ktoś się spotkał z takimi zjawiskami?
    Jacek

  • 2. Data: 2021-04-21 20:22:13
    Temat: Re: Problem z różnicówką
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 21.04.2021 20:11, Jacek wrote:
> [...]
    > sinus, czy wręcz przeciwnie?
    > Pytam, bo taniej, niż różnicówka B wyjdzie mnie dobudowanie

    Tak ja się spotkałem. Falownik, silnik 2.2kW i filtr EMI/RFI na wejściu
    takie metalowe pudełko duże.
    Przy różnicówce AC nie mogłem jej w ogóle włączyć, a przy różnicówce
    najtańszej A LCTec działa bez problemu.
    Nie wybija przy włączaniu różnicówki ani przy odłączaniu stycznikiem
    całego falownika z filtrem ani przy ponownym podłączaniu.

  • 3. Data: 2021-04-21 22:10:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.04.2021 o 20:22, KIKI pisze:
> [...]
    > Nie wybija przy włączaniu różnicówki ani przy odłączaniu stycznikiem
    > całego falownika z filtrem ani przy ponownym podłączaniu.
    Dzięki. Trochę mnie pocieszyłeś.
    Jacek

  • 4. Data: 2021-04-21 23:51:52
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 21.04.2021 22:10, Jacek wrote:
    > Dzięki. Trochę mnie pocieszyłeś.
    > Jacek

    Sam falownik tego efektu nie robił tylko robił to filtr w momencie
    włączania mu napięcia. Miał duży prąd początkowy i pewnie kondensatory
    puste to powodowały. Samego filtru nie mogłem włączyć.
    Kupiłem na Allegro z zamiarem odesłania jakby nie zadziałała. Inna
    różnicówka AC wybijała tak samo.
    Przyszła ta "A" 30mA i od razu przeszło.

  • 5. Data: 2021-04-22 12:04:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Apr 2021 20:11:39 +0200, Jacek
    <k...@a...com> wrote:
    > Pytanie jest takie: jeżeli różnicówka typu AC wybija przy pracy
    > urządzenia z zasilaczem elektronicznym, które jest sprawne i nie ma

    Może po prostu uszkodzona różnicówka, kiedyś na kupionych 20
    identycznych różnicówek 2 wyrzucały przy podłączeniu dowolnego
    odbiornika w drugiej klasie ochronności, co drugi lub co trzeci
    "kilk" włączenia zasilania. Ich wymiana rozwiązała problem.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2021-04-22 19:04:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.04.2021 o 12:04, Marek pisze:

> [...]
    > odbiornika w drugiej klasie ochronności, co drugi lub co trzeci "kilk"
    > włączenia zasilania. Ich wymiana rozwiązała problem.

    Różnicówka ma co najmniej 10 lat i jak dotąd nie wywalała nigdy.
    Podłączano tam jedynie lampy albo grzałki bez zasilacza. Nowa grzałka ma
    zasilacz z regulatorem fazowym i czasami wywala różnicówkę. Dlatego
    upatruje problem w tym ,że przebieg nie jest sinusoidalny.
    Jacke

  • 7. Data: 2021-04-22 19:22:11
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 22.04.2021 19:04, Jacek wrote:

> [...]
    > zasilacz z regulatorem fazowym i czasami wywala różnicówkę. Dlatego
    > upatruje problem w tym ,że przebieg nie jest sinusoidalny.

    Właśnie po to wymyślili różnicówki "A"

  • 8. Data: 2021-04-22 23:45:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.04.2021 o 19:22, KIKI pisze:
    > Właśnie po to wymyślili różnicówki "A"
    A ten Twój LCTec to gdzie jest do kupienia?
    Ja potrzebuję 16A jednofazowy.
    Szukałem, ale widzę tylko AC jednofazowe albo AC i A trójfazowe, a taki
    mi nie wlezie do skrzynki.
    Jacek

  • 9. Data: 2021-04-23 01:51:53
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 22.04.2021 23:45, Jacek wrote:
> [...]
    > Ja potrzebuję 16A jednofazowy.
    > Szukałem, ale widzę tylko AC jednofazowe albo AC i A trójfazowe, a taki

    Ja brałem 3 fazową, nie szukałem 1F. Kup innej marki samo "A" od kogoś
    kto ma darmowe zwroty.