  • 1. Data: 2010-05-10 07:25:24
    Temat: Klucze budowlane do drzwi antywłamaniowych - jak aktywować
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Kupiłem drzwi z zamkami, do których dołączone są klucze budowlane. Nie mam
    pojęcia jak ich użyć.
    Głównych kluczy jest 5 + 1 chyba jeszcze główniejszy ;-) bo ma zdecydowanie
    inny kolor i 2 budowlane. Ale te budowlane nie pasują. Wydawało mi się, że
    zasada jest taka: jak zamknie budowlany to główny otworzy a jak odwrotnie to
    nie. Ale chyba jednak coś trzeba zrobić aby te klucze zadziałały. Niestety
    nie mam ulotki od drzwi ani zamków więc liczę na podpowiedź.

    PC

  • 2. Data: 2010-05-10 07:48:25
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "PC" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > klucze zadziałały. Niestety nie mam ulotki od drzwi ani zamków więc liczę

    O ile dobrze pamiętam to chyba już właśnie zdezaktywowałeś te budowlane.
    Sprawa wygląda tak, że do czasu kiedy udostępniasz klucze osobom postronnym
    to używasz tylko tych budowlanych. Jeżeli raz użyjesz tego jak mówisz
    "główniejszego" to budowlane przestają działać a zaczynają tylko te
    właściwe. Budowlane możesz wyrzucić do śmieci.
    Tak bylo w moich ale zaznaczam, że monotowałem jest jakiś czas temu i nich
    ktoś mający świeższe informacjie potwierdzi.

    P.S. Swoją drogą zawsze mnie bardzo zastanawiało jak taki system działa.
    Może ktoś kto ma wiedze na ten temat się nią podzieli?

    Tomasz

  • 3. Data: 2010-05-10 08:09:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PC pisze:

> [...]
    > nie. Ale chyba jednak coś trzeba zrobić aby te klucze zadziałały. Niestety
    > nie mam ulotki od drzwi ani zamków więc liczę na podpowiedź.

    Trzeba było się spytać przy zakupie lub przeczytać instrukcję obsługi
    (musi jakaś być, chyba że kradzione kupiłeś). Generalnie jak czegoś nie
    znasz, to się pytasz PRZED użyciem.

    Jeśli użyłeś już kluczy innych niż te budowlane, to budowlane możesz
    wyrzucić.

  • 4. Data: 2010-05-10 08:14:30
    Od: "PC" <l...@w...pl>

> [...]
    > znasz, to się pytasz PRZED użyciem.
    >
    > Jeśli użyłeś już kluczy innych niż te budowlane, to budowlane możesz

    Kupiłem na działkę leżak magazynowy bez instrukcji a pytam z ciekawości bo
    te klucze nie są mi do niczego potrzebne.

    PC

  • 5. Data: 2010-05-10 08:16:48
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > klucze zadziałały. Niestety nie mam ulotki od drzwi ani zamków więc liczę

    Od poczatku powinienes używac tylko budowlanych. Jak budowlańcy skończą to
    musisz raz uzyć klucza "główniejszego" tego w innym kolorze. I od tego
    czasu budowlane nie działaja a dziłaja tylko klucze główne.
    Skoro nie działaja budowlane to widocznie uzyłes juz klucza "główniejszego"

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-05-25 23:33:42
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>

> [...]
    > Głównych kluczy jest 5 + 1 chyba jeszcze główniejszy ;-) bo ma
    > zdecydowanie inny kolor i 2 budowlane. Ale te budowlane nie pasują.

    Wszystko zależy od producenta, tzn. w jakiej konfiguracji sprzedaje
    klucze. Zasada z grubsza jest taka, że klucz budowlany jest pierwszy a
    następne użytkownika końcowego i po rekombinacji wkładki (zastawek)
    budowlane przestają działać. Np. wkładki ISEO są oferowane w
    konfiguracji 1 budowlany + 5 docelowych (zafoliowanych osobno) do
    pojedyńczej rekombinacji , lub 3 pierwsze +1 do rekombinacji +1 do
    kolejnej rekombinacji.
    Znam dwa mechanizmy rekombinacji stosowane przez różnych producentów.
    Jeden polega na skróceniu/ścięciu jednej lub kilku z zastawek (kołków)
    przy użyciu klucza docelowego ale spotkałem się także z kulką/kulkami,
    które po użyciu klucza do rekombinacji chowają się trwale w otwory w
    korpusie cylindra. I jedna i druga metoda ma na celu zmianę skoku
    zastawki.

    Pozdrawiam,
    Tomek.

  • 7. Data: 2010-05-26 22:28:18
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > które po użyciu klucza do rekombinacji chowają się trwale w otwory w
    > korpusie cylindra. I jedna i druga metoda ma na celu zmianę skoku

    U mnie przy uzyciu kluczy docelowych cos jakby zerwlo bolec i od tego
    momentu klucze budowlane do wyrzucenia.

    Pozdrawiam
    KADAR