  • 1. Data: 2010-05-09 20:10:17
    Temat: Pytanie elektryczne...
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    4 włączniki niezależnie włączają 1 światło...

    Jak to połączyć? Mam wpuszczone:

    - 1 kabel 3x1,5 do włączników schodowych
    - 2 kable 3x1,5 do włączników krzyżowych

    W puszce łączącej mam zailanie obwodu i wyjście na żarówke...

    Ma ktoś gotowe rozwiązanie??

    Pozdrawiam
    Wąski

  • 2. Data: 2010-05-09 20:57:34
    Temat: Re: Pytanie elektryczne...
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

    W dniu 09-05-2010 22:10, WaskiDiver pisze:
> [...]
    >
    > - 1 kabel 3x1,5 do włączników schodowych
    > - 2 kable 3x1,5 do włączników krzyżowych
    >
    > W puszce łączącej mam zailanie obwodu i wyjście na żarówke...

    Tak

    dales ciala z okablowaniem

    do wylacznikow krzyzowych kladziemy przewod czterozylowy

    teraz to tylko mozesz poszukac automatu schodowego "do puszki" czyli
    mieszczacego sie w puszce laczeniowej i zalozyc cztery przyciski

    pozdrawiam
    MJ

  • 3. Data: 2010-05-09 21:00:56
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > - 1 kabel 3x1,5 do włączników schodowych
    > - 2 kable 3x1,5 do włączników krzyżowych
    >
    > W puszce łączącej mam zailanie obwodu i wyjście na żarówke...

    Gotowe jak gotowe, ale powinienes wyobrazic sobie jak to ma dzialac.
    Dwa krzyzowe to umownie jeden kabel zasilajacy rozdzielany we wlaczniku na
    dwa kable. Te dwa kable laczysz w drugim wlaczniku z ktorego wychodzi jeden
    podlaczany do zarowki jako fazowy. Do zarowko niejako z boku dochodzi zerowy
    i ochronny, ale one nie "przechodza" przez wlaczniki. Teraz te dwa kable
    miedzy dwoma wlacznikami schodowymi jakby rozcinasz i laczysz wlacznikiem
    krzyzowym, czyli dwa wchodza od jednego wlacznika i dwa wychodza do drugiego
    wlacznika schodowego. Do krzyzowego wyprowadza sie jeden kabel czterozylowy,
    ale jak masz dwa kable po trzy zyly to polacz je po prostu logicznie ze
    schodowymi w sposob jak opisalem wyzej. Zostanie Ci po jednym kablu wolnym z
    dwoch trzyzylowych.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-05-09 21:11:22
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ma ktoś gotowe rozwiązanie??

    Kupić coś takiego:

    http://www.fif.com.pl/produkt/26/239

    Zapakowac do tej puszki rozdzielczej, zgodnie z dołączonym schematem
    podłączyć zasilanie i odbiorniki, a wyłaczniki powymieniać na chwilowe, z
    połozonych przewodów wykorzystując jedynie po dwie żyły, które w puszce będą
    zrównoleglone i dalej - jak na schemacie.

    J.

  • 5. Data: 2010-05-09 21:54:48
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Ma ktoś gotowe rozwiązanie??

    nooo - mam :)
    daj sobie siana z rzeźbieniem w nie powiem czym i kup za 20 zł przerzutnik
    bistabilny :)
    kabli masz aż nadto, żeby go zainstalować
    przynajmniej nie będziesz się po ciemku zastanawiał czy tym razem
    przełącznik w górę czy w dół :)

  • 6. Data: 2010-05-09 22:11:36
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Mustafa" <M...@B...xx> napisał w wiadomości

> [...]
    > bistabilny :)
    > kabli masz aż nadto, żeby go zainstalować
    > przynajmniej nie będziesz się po ciemku zastanawiał czy tym razem

    Bywa problem z podswietleniem wlacznika z przekaznikiem bistabilnym, skoro
    mowa o "po ciemku".

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-05-09 22:38:05
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Bywa problem z podswietleniem wlacznika z przekaznikiem bistabilnym, skoro
    > mowa o "po ciemku".

    no to dodam, że mam włączniki podświetlane a kable dwuprzewodowe, bo
    sterowanie jest na 230V

    p.s.
    ja bym się tam upierał, że przerzutnik a nie przekaźnik :)

  • 8. Data: 2010-05-10 04:29:22
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    > no to dodam, że mam włączniki podświetlane a kable dwuprzewodowe, bo
    > sterowanie jest na 230V
    >
    > p.s.
    > ja bym się tam upierał, że przerzutnik a nie przekaźnik :)

    No to dawaj typ tego przekaźnika/przerzutnika który jest zasilany z 230VAC
    jest dopuszkowy i pracuje z przyciskami z podświetlaniem bo ten zapoponowany
    F&F ma zastrzeżenie że jeżeli dopuszkowy to bez podświetlania

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 9. Data: 2010-05-10 06:05:38
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hs8215$fo0$1@news.onet.pl...

    > No to dawaj typ tego przekaźnika/przerzutnika który jest zasilany z 230VAC
    > jest dopuszkowy i pracuje z przyciskami z podświetlaniem

    http://www.fif.com.pl/produkt/26/263

    Przy okazji będzie miał dodatkową funkcję, której jesli niepotrzebna można
    nie wykorzystywać.

    J.

  • 10. Data: 2010-05-10 06:45:52
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>