eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Koszenie traw w miastach to zbrodnia przeciwko ludzkości - według ONZ Koszenie traw w miastach niszczy powierzchniową retencję wody, wywołując latem efekt miejskiej wyspy ciepła, czyli temperatura powietrza w mieście jest latem nawet o 10 stopni C w

  • 31. Data: 2023-06-05 17:07:18
    Temat: Re: Koszenie traw w miastach (...)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Zaczynałem się nieco martwić, czy starszego kolegę jakiś życiowy
    > makrouraz nie dopadł. Cieszę się, że obawy okazały się płonne.

    Wszelkie pogłoski na temat moich makrourazów są przesadzone.

    > W Limuzynie siedział, a nie odezwał się?! Było na kawę wstąpić,
    > z dziewczynami pogadać. Ech.

    Nie tyle siedział, co snuł się po okolicach bliższych i dalszych.
    Jak to ma we zwyczaju. Kawa była rozważana, ale zawsze ta niepewność,
    czy protokół (NNTP albo któryś inny) takie niezapowiedziane wizyty
    przewiduje. Nic to jednak, co się odwlecze, to nie uciecze. Okazje
    pojawiają się znienacka. Wtedy możemy nawet jakie drewienko wspólnie
    rozłupać, aplikując mu mikrouraz między słoje.

    > To opinia wielce krzywdząca. Myślę jednak, że poparcie znajduje
    > tylko wśród grupy równie nielicznej, co osobliwej.

    Cała grupa niewielka, więc dowolny jej podzbiór bardzo liczny być
    nie może.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2023-06-06 21:28:36
    Temat: Re: Koszenie traw w miastach to zbrodnia przeciwko ludzkości - według ONZ Koszenie traw w miastach niszczy powierzchniową retencję wody, wywołując latem efekt miejskiej wyspy ciepła, czyli temperatura powietrza w mieście jest latem nawet o 10 stopni
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 29.05.2023 o 12:05, Cavallino pisze:

    > Znajoma tak zrobiła.
    > Nie dość, że nie było lepiej, to dostała przez to uczulenia na inne
    > alergeny, na które wcześniej uczulona nie była.

    No niestety, tak to działa. Choć faktem jest, że odczulanie polega na
    stopniowym dozowaniu alergenu, ale w mikroilościach. I wcale nie zawsze
    działa.

    > Z trawnikami zapewne jest podobnie.
    > Już nie mówiąc o tym, że nieskoszone wyglądają po prostu fatalnie.

    Dokładnie, wygląda to tragicznie. Nawet za PRL-u trawniki w miastach
    były koszone. Ale cóż, idea niekoszenie trawników bardzo chętnie została
    podchwycona przez władze miast, bo oznacza to spore oszczędności.
    Szkoda, że tego ekologicznego myślenia nie widać w organizacji
    przestrzeni miejskiej, gdzie się każdy wolny plac betonuje. A dlaczego -
    bo nie trzeba wtedy dbać o zieleń.

    --

    Ewa

  • 33. Data: 2023-06-06 21:38:22
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Niezupełnie. To, że likwidacja traw może przyczynić się - w jakimś
    > stopniu - do rozwoju tego alergicznego upośledzenia wśród
    > społeczeństwa, to faktycznie jeden z aspektów, ale nie jedyny. I ja
    > rozumiem, że czynników może być więcej, niemniej brak regularnego
    > kontaktu z alergenem czy trawą najwyraźniej jest jednym z nich.

    Absurdalne jest to, co napisałeś. Ależ ja mam regularny kontakt z
    alergenem. Co roku, przez mniej więcej miesiąc, od lat. Nic nie pomogło.

    > Innym aspektem, który uważam za równie zastanawiający, jest likwidacja
    > wszelkiego życia tylko dlatego, że części społeczeństwa nie odpowiada.

    Nic podobnego nie sugeruję. Powiem więcej - ci, którzy tak chętnie
    przystali na niekoszenie trawników ze względów "ekologicznych", równie
    chętnie zgodzili się na wybetonowanie większych placów i skwerów miasta.
    I jedno, i drugie - czyli te niekoszone trawniki wzdłuż ulic oraz
    wybetonowane place - nie mają z ekologią wiele wspólnego. Raczej z
    cięciem kosztów.

    > Koszenie może wynikać z wielu pobudek, np. troska o ryzyko pożaru,
    > względy estetyczne, borelioza, czy jeszcze co innego. Ale kosić *tylko*
    > dlatego, że u części mieszczaństwa wystąpiło upośledzenie układu
    > odpornościowego, m.in. z racji braku kontaktu z naturą? To wydaje mi
    > się nieco przesadne.

    No i słusznie Ci się wydaje. Ja też nie uważam, by to był jedyny i
    wystarczający powód. Choć akurat dla mnie osobiście obecnie najważniejszy.

    > Tutaj również nastąpiło pewne niezrozumienie, bo tu absolutnie nie
    > chodzi o miód. Przedstawione zdjęcia pokazują gospodarkę snozową na
    > ulach bezramkowych, przez mainstream pszczelarzy uważanych za archaizm
    > i najgorsze dziadostwo. To coś więcej, niż miód - pewna idea.

    OK, przyjmuję na słowo i nie mam nic naprzeciwko.

    > Zamieszczając zdjęcia po cichu łudziłem się, że ktoś podchwyci temat,
    > ale czytelnicy tej grupy najwyraźniej nie są "moim" targetem. :)

    Ja na pewno nie, ponieważ nie mam o pszczelarstwie zielonego pojęcia.

    > Ty nie, ale przecież ktoś inny może być na to wszystko uczulony. Czy
    > nie byłoby zatem rozsądniej wytępić pszczoły, wykosić wszelkie kwiaty > ściąć
    drzewa i na ich miejsce wylać elegancką, sterylną posadzkę?

    Nie, nie byłoby rozsądniej. Chyba łatwo sam wyczaisz różnicę.

    --

    Ewa