  • 1. Data: 2011-02-08 08:58:54
    Temat: Koszt oświetlenia klatek.
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Właśnie dostałem rozliczenie roczne zarządcy (wspólnota mieszkaniowa).
    Trzy klatki + piwnice - stuletnia kamienica 3-piętrowa, jakich
    wszędzie w Polsce pełno - front + 2 oficyny.
    Za oświetlenie za rok wyszło im 1624 złote i 80 groszy.
    Wg mnie żeby zużyć tyle energii, musiałyby pracować na okrągło
    jakieś reflektory studyjne, a nie zwykłe żarówki i do tego z zamontowanymi
    automatami schodowymi.
    To już w zeszłym roku tak było (ok. 1500,- zł).
    Może czepiam się? Jak myślicie?
    jagr

  • 2. Data: 2011-02-08 10:05:12
    Temat: Re: Koszt oświetlenia klatek.
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wg mnie żeby zużyć tyle energii, musiałyby pracować na okrągło
    > jakieś reflektory studyjne, a nie zwykłe żarówki i do tego z zamontowanymi

    1624zł rocznie to jest ok 4,5zł dziennie
    Energi za 4,5zł dziennie to żużyłyby żarówki o mocy 700wat i to gdyby
    swieciły 12 godzin na dobę
    Jak wynika z powyższego cos jest nie tak u Was

    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-02-08 10:09:47
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

> [...]

    > swieciły 12 godzin na dobę
    > Jak wynika z powyższego cos jest nie tak u Was

    Według mnie ktoś kradnie prąd i to używa go do ogrzewania miaeszkania.
    Zarządcy się nie chce łapać złodzieja dokąd grzeczni lokatorzy
    na cwaniaka płacą. Enei to nie obchodzi, zarządcy też nie.
    A np. ja płacę rocznie: 82,63 zł. i to za kilka żarówek 40W, które włącza
    się
    przyciskiem. Wkurza mnie to.
    jagr

  • 4. Data: 2011-02-08 10:21:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Według mnie ktoś kradnie prąd i to używa go do ogrzewania miaeszkania.

    Do ogrzewania racvzej nie. Zabezpieczenia by nie wytrzymały gdyby pod
    oswietlenie klatki podłączył grzejnik np.
    > Zarządcy się nie chce łapać złodzieja dokąd grzeczni lokatorzy
    > na cwaniaka płacą. Enei to nie obchodzi, zarządcy też nie.
    > A np. ja płacę rocznie: 82,63 zł. i to za kilka żarówek 40W, które włącza

    Zmieńcie oświetlenie kaltki na 24V. Koszt stosunkowo niewielki.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-02-08 10:49:16
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

> [...]
    > oswietlenie klatki podłączył grzejnik np.
    > Zmieńcie oświetlenie klatki na 24V. Koszt stosunkowo niewielki.

    Dość duży, bo przewody w ścianach trzeba zmieniać na większy przekrój,
    poza tym wszystkie żarówki, no i transformator dokupić.
    Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie ogranicznika poboru
    mocy, np. OM-2:
    http://www.elektryka24.com/index.php/id_292_mode_pro
    ddet.html
    Już to postulowałem 2 lata temu, ale z podejrzanych powodów
    zarządca nie chce w ogóle ze mną rozmawiać. "Wpływowi"
    lokatorzy bojkotują pomysł. Czy to oni???? Dziwne to wszystko.

  • 6. Data: 2011-02-08 10:59:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Dość duży, bo przewody w ścianach trzeba zmieniać na większy przekrój,
    > poza tym wszystkie żarówki, no i transformator dokupić.

    Niekoniecznie wymieniac przewody. Czasami te co są sa ok. A transformator i
    żarówki to nieduży koszt

> [...]
    > zarządca nie chce w ogóle ze mną rozmawiać. "Wpływowi"
    > lokatorzy bojkotują pomysł. Czy to oni???? Dziwne to wszystko.

    Pewnie lada dzień będzie zebanie Waszej wspólnoty i wtedy naciskajcie
    zarząd. Albo zmieńcie zarząd.
    A administrator ma tu niewiele do gadania, naciskaj zarząd.

  • 7. Data: 2011-02-08 11:05:01
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-08 11:49, jagr pisze:

    > Dość duży, bo przewody w ścianach trzeba zmieniać na większy przekrój,

    Na bank te co są wystarczą. Przecież klatka schodowa nie jest oświetlona
    500 W halogenami.

    > poza tym wszystkie żarówki, no i transformator dokupić.

    Koszty spokojnie zwrócą się po pierwszym roku eksploatacji.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2011-02-08 16:17:45
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > automatami schodowymi.
    > To już w zeszłym roku tak było (ok. 1500,- zł).

    1. pralnie
    2. lodówki
    3. mini warsztaty
    4. wpinki w linie
    5. uszkodzone przewody

  • 9. Data: 2011-02-08 16:42:57
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message

    Zasugeruj współlokatorom założenie licznika na waszą klatkę i oświetlenie 24
    V.

  • 10. Data: 2011-02-08 16:45:03
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > oswietlenie klatki podłączył grzejnik np.
    >
    > Zmieńcie oświetlenie kaltki na 24V. Koszt stosunkowo niewielki.

    Zamiana napięcia pozbawiona jest sensu. Drogi transformator i z reguły
    konieczność wymiany przewodów. Szeregowo z bezpiecznikiem wpiąć diodę
    prostowniczą 25A. Wymienić żarowki na dwa razy większe. Były 40 dać setki.
    Koszt beż żarówek 10 zlotych + robocizna. Warto dołożyć ogranicznik prądu.
    Zysk taki ze żarówki robią się wieczne. Do oświetlenia podwórka używać lamp z
    czujnikami ruchu. Oprócz oszczędności mają dzialąnie psychologiczne na
    złodziei, żuli, szczających pod murem. Wchodzi ciemno jak w dupie u murzyna i
    nagle widno jak w słoneczny dzień. U mnie administrator takie zamontował i
    nagle okazało się skończyły się włamania do samochodów, urwane lusterka.
    Pomimo że zalożyl halogeny 500W na podwórku( 5 szt) to kiedyś mówil ze
    rachunku za prąd do oświetlenienia prawie nie czuje a przed modernizacją była
    to jakaś konkretna pozycja.